Gå til innhold

Et veldig sært spørsmål!

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet er nesten så sært at jeg er spent på om noen kommer til å svare meg i det hele tatt, ha ha. Men det er noe jeg faktisk har undret meg litt over. Når vi driter, hender det noen ganger at noe flyter mens noe synker. Det er snakk om samme doturen her. Hva er grunnen til det? Det har ikke noe med størrelse å gjøre fordi det har jeg sett at ikke er tilfelle.

Nå er jeg svært spent ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, egentlig er det rart at det er på samme dotur da :P

Om avføringen flyter så er den sunn. Visst den synker er den for hard og kan tyde på at du har fått i deg for lite fiber eller mangler noen fettsyrer. Så sånn alt i alt så er det den harde avføringen som synker, og den sunne og..vel..mykere (?) avføringen flyter. Er rett og slett bare konsistensen som varierer.

en ting: om man ikke går på do så veldig ofte så kan det jo hende at den er forskjellig pga at det er fra forskjellige måltider og/eller dager (alt etter hvor ofte du bæsjer). Avføring og urin er jo egentlig bare avfall som kroppen ikke trenger, etter at den har tatt opp næring fra maten du har spist.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om avføringen flyter så er den sunn. Visst den synker er den for hard og kan tyde på at du har fått i deg for lite fiber eller mangler noen fettsyrer. Så sånn alt i alt så er det den harde avføringen som synker, og den sunne og..vel..mykere (?) avføringen flyter. Er rett og slett bare konsistensen som varierer.

en ting: om man ikke går på do så veldig ofte så kan det jo hende at den er forskjellig pga at det er fra forskjellige måltider og/eller dager (alt etter hvor ofte du bæsjer). Avføring og urin er jo egentlig bare avfall som kroppen ikke trenger, etter at den har tatt opp næring fra maten du har spist.

Det høres nok logisk ut det du skriver. Men rart det er under samme doturen. Driter ihvertfall 1 gang om dagen, om ikke 2.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det her kan da ikke stemme, jeg spiser veldig sunt, men greiene mine synker.

Skrevet

Spørs hva man mener med sunt da. Spiser man mye fiber og har et godt sammensatt kosthold så vil den flyte. Etter det jeg har erfart med meg selv!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet er nesten så sært at jeg er spent på om noen kommer til å svare meg i det hele tatt, ha ha. Men det er noe jeg faktisk har undret meg litt over. Når vi driter, hender det noen ganger at noe flyter mens noe synker. Det er snakk om samme doturen her. Hva er grunnen til det? Det har ikke noe med størrelse å gjøre fordi det har jeg sett at ikke er tilfelle.

Nå er jeg svært spent ..

Flyter avføringen, er den full av fett.

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1585&catid=128&Itemid=80

Skrevet

men om man har mye luft i magen så flyter det også. Og hvis man har problemer med å ta opp fett vil det også flyte...

Skrevet

Nemlig. Jeg er ganske så sikker på at det er omvendt. At det er den sunne som synker, og den usunne som flyter fordi den usunne ofte inneholder en del fett.

Jeg spiser sunt, og det er sjeldent det er noe som flyter hos meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer nok at sunn synker. Den som flyter er full av fett, som flyter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...