Gå til innhold

Drømmen om en liten spire


beeaatee

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å starte denne boka, men nå er det endelig min tur.. Tror det kommer til å bli en lang og vanskelig vei, men nå greide jeg ikke å vente lengre etter et vennepar som vi er mye sammen med annonserte at de var 3,5 måned på vei bare noen uker etter vi hadde fått vite at vi skal bli tante og onkel. Da rister det kraftig i eggstokkene, men er også litt sårt siden vi etter all sannsynlighet må ha litt assistanse, men nå skal vi iallefall begynne å prøve vanlig, og det er egentlig ganske spennende. TENK om det går på naturmetoden :-)

Det er samboeren min som er "problemet" siden han hadde testikkelkreft for 5 år siden. Vanligvis får de fleste barn på egenhånd etterpå, men en liten prosent får problemer og han er jo selvfølgelig en av de som kan tenkes å slite, selv om vi ikke har prøvd ordentlig enda.

Han er selvfølgelig skeptisk til hele prosjektet, fordi han vokste opp i en fattig familie, og vil ikke at sine barn skal ende opp slik. Jeg er student og har ikke all verdens inntekt, men vi eier leiligheten vi bor i, selv om det er to-roms og jeg er nesten sikra jobb når jeg er ferdig utdannet. Jeg har ikke planer om å ta permisjon, for jeg har tenkt å produsere studiepoeng når jeg får fødselstipend, mens pappan har gradert permisjon, sånn at jeg får noen "gratis", men planer kan jo forandre seg så jeg har bare løse planer ;-) Hvis vi må ha assistanse må vi dessverre vente til vi har vært samboere i 2 år, så jeg er jo fullstendig klar over at det kan gå både 3 og 4 år før jeg blir mor.

Så her kommer jeg til å skrive om mine tanker rundt det å få barn som student, om det å eventuelt slite eller kanskje greie på første forsøk, det hadde jo vært morsomst :-) Og bare litt hverdagslige ting på veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det :-)

Tror ikke student er noen hindring, selv om jeg bor med barnefar så kommer jeg til å ha mer utbetalt enn venninna mi som er arbeidsledig og gravid f.eks :-) Dessuten får man heller leve litt nøkternt på andre områder. Fordelen er at jeg får mye tid med baby når baby er liten :-) Det er jo en tid man aldri får tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,tror ikke det er noen hindring jeg heller, tvert imot egentlig! :)

Bra at flere og flere oppdager at det ikke er noen umulighet å få barn som student! :jepp:

Håper det klaffer fort for oss begge to, helst allerede nå i PP1! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært knall egentlig, vet ikke når man regner PP1 og sånn jeg, skulle vel kanskje hatt en syklus slik at jeg fikk telt når EL og sånn er nå etter p-pille-slutt, men får vente litt, er ikke så hast foreløpig, men skal prøve å følge med litt fra neste mens, sånn at jeg vet. Kunne stille klokka etter syklusene mine i gamle dager, men etter jeg skiftet p-pillemerke da jeg møtte nåværende så har jeg slitt veldig mye med mellomblødninger :-(

Uff, det er litt skummelt også, men jeg gleder meg og litt :-) Var å så på babysengesett i dag, siden det var 30% på alle varer på Hansen og Dysvik, var så mye fint :-) Gleder meg til jeg faktisk kan handle og, selv om økonomien kanskje setter sine begrensninger der ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, nå er rundt 30 graviditetstester og 30 EL-tester på vei til meg, fant de på ebay så har ikke de helt store forhåpeningene, men når det koster 1 dollar for 12 graviditetstester og 1 dollar for 30 el-tester så må man jo prøve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er første gangen jeg har hatt lyst på TR slik at jeg kan begynne å regne på syklusen min, men den er jammen med skikkelig på tur. Skulle hatt besøk av TR fredag 16., men neida.. I dag reiser jeg på en 3 dagers konferanse med styremøter og hele pakka, så jeg håper mensen kommer og er ferdig til da (før p-pillen hadde jeg TR i 3 dager så jeg har et håp) og så kan vi begynne å prøve ordentlig når jeg kommer tilbake :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som prøver :goodbye:

Håper du får en kort karriere blant oss, og snart kan oppgradere til de :gravid:

:pls:

Ha en fin kveld! :klem:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zia: Det hadde jo vært det aller beste, men vi har noen helsemessige utfordringer som gjør at det muligens ikke blir så lett for oss da :-) Derfor vi starter tidlig fordi det kan ta litt tid, men spiren er velkommen når som helst :-D

Sitter på hotellrom alene, skal heldigvis hjem i morgen etter å ha vært her i 2 dager allerede. Sånn er det når man må farte mye. Har bare lyst hjem og :sengekos: . Det som er litt skummelt er jo at jeg ikke har fått TR enda, hun skulle jo ha kommet forrige fredag, men nå er jeg jo snart ei uke på overtid, og det irriterer meg for sjansen for å være gravid er jo minimal, siden jeg har gått på pillen, men den er jo der og innen jeg er på overtid så tør jeg ikke drikke i kveld, just in case.. Vurderte i sted å kjøpe en boks øl og fylle på med brus i stedet, men så kjøpte jeg bare brusa :-) Får jo være måte på :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke på overtid, men negativ test. Dessuten har jeg ikke hatt TR-besøk etter p-pilleslutt enda, så var egentlig ikke overrasket. Da kan jeg iallefall reise med god samvittighet på utdrikningslag i morgen :-) Men skal nok :sengekos: både i dag og i morra om så bare for kosen sin skyld ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, fortsatt ikke TR, men hadde det kult på utdrikningslag da. Drakk ikke så mye jeg da, ble vel 1 glass vin, 1 cider og 2 drinker i løpet av hele dagen. Siden vi begynte tidlig på dagen så ble det jo veldig lenge vi holdt på da, og vi var jo slitne før klokka var 12, men artig var det. Møtte masse herlige jenter, jeg kjente bare bruden fra før, men plutselig viste det seg at hun ene som var der har leilighet i samme borettslag som meg, så vi skal møtes på generalforsamlinga. Det blir jo hyggelig, i tillegg skal jeg på konsert med de i høst, så nye bekjentskaper er alltid velkomne :-)

Dumme askesky, pakken min med både EL-tester og graviditetstester er forsinka :-S Har ikke råd til å betale 170 kr per for å få fred i sinn altså, nå må TR komme snart :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres gøy ut med utdrikningslag :)

Håper EL-tester og graviditetstester kommer til deg snart så du kan få kan få fred i sinn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cami: Var kjempegøy :-) Er vel i den alderen at flere og flere av venninnene mine begynner å gifte seg, så håper det blir noen flere også etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er mer spennende enn nødvendig.

Jeg er aldri kvalm omtrent, og nå sitter jeg på lesesalen og omtrent føler at jeg skal spy i hvert øyeblikk.. Har greid å presse i meg en liten burger fra McD, men ble bare enda mere kvalm :-S

Har en del murringer, spesielt de 2 siste kveldene, og noe som kjennes ut som menssmerter, bare at det sitter litt høyere oppe? Så jeg er forberedt på tanta nå. Tok jo test forrige uke 1 uke etter jeg skulle hatt mensen (hvis syklusen min er lik som på p-piller og som før jeg gikk på p-piller, nå er jeg 2 uker over. Må ta en test igjen, men vet ikke om jeg takler skuffelsen, er bedre å få TR da føler jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en test nå, greier ikke å vente på pakken i posten. Den var negativ. Må bare smøre seg med tålmodighet og fortsette å :humpe: i mellomtiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har fortsatt ikke hatt mensen etter p-pilleslutt, men begynte bare å gå lei av å teste hele tiden, men i dag fikk jeg det for meg at jeg skulle teste etter middag, og da ble det plutselig en svak positiv test :-O Kjenner jeg er nervøs nå :-O Greier ikke å vente til i morgen med morgenurina :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...