Gå til innhold

Hundeeiere og hundebæsj

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen jeg ser mer ned på enn hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin.

Det er utrolig ekkelt å plukke opp en fersk bæsj, men det er faktisk noe man må hvis man vil ha hund!

Det er garantert hundeeiere her på forumet som ikke plukker opp etter hunden sin, hvorfor gjør dere ikke dette? Har dere så store problemer med ryggen og gripevnen at dere ikke greier bøye dere ned og plukke opp, slik som plikten deres som hundeeiere er? Eller har dere andre grunner, sånn bortsett fra ren og skjær latskap.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

... hender også at man har gått tom for poser, da er det ikke mye man får gjort med det.

Skrevet (endret)

Jeg er helt enig. Fordrar ikke late og sløve hundeeiere som ikke eier respekt for andre. Har opplevd flere ganger å brekt meg mens jeg har vasket av stinkende bæsj under barnas sko. En gang falt sønnen min på en bæsjeklatt så hele jakken var full i det. En av grunnene til vi ikke har hund er faktisk pga bæsjen. Vi(jeg og mannen) fordrar ikke det. Og så lenge vi føler det sånn, så skal vi aldri anskaffe oss hund.

Endret av Beauté
Skrevet

Det finnes faktisk noe som er mer irriterende enn de som ikke plukker opp etter bikkja. Nemlig de som plukker opp og kaster posen i grøftekanten eller opp i et tre! Hva er vitsen med det? Jeg har faktisk påpekt dette til slike folk noen ganger, men da sier de at de tar med posen på veien hjem. Ja, sikkert... posene ligger der de.. Hundebæsjen forsvinner ihvertfall ved regn, drittposene blir liggende i årevis.

Skrevet

... hender også at man har gått tom for poser, da er det ikke mye man får gjort med det.

Den holder ikke. Det kan vel være at du går tom for hundeposene, men en hvilken som helst plastpose som er stor nok til at du kan stikke handa inn i den og vrenge posen av, duger. Så med mindre bikkja driter et eksepsjonelt antall ganger på en og samme tur, så kjøper jeg ikke den.

Når snøen smelter og all vinterens dritt kommer for en dag, så får jeg hvert år heftige fantasier om å sette meg på kjente bikkje-eieres trapp og legge en liten kabel. Det er jaggu meg et vårtegn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man vet da å kjøpe poser nok, om man skulle gå tom så finnes det alltid andre typer plastposer. Det er en DÅRLIG unnskyldning.

Uansett, det går vel mer på de som aldri plukker opp, av typen snur seg litt vekk og later som de ikke ser at bikkja driter". Eller som ikke bryr seg, går videre tiltross for at de vet at hunden deres sitter og legger kabler rett bak.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og til deg som skrev at hundebæsjen forsvinner ved regn:

DET GJØR DEN IKKE! Den er der fortsatt, noe mer flytende, men det tar endel regnskurer før den går vekk. Hvis hundebæsjen forsvinner ved regn så ville jo ingen hundebæsjer vært her når snøen smelter, ettersom smeltet snø utgjør vann, akkurat som regn.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Prøv å bo i Oslo nær en park a' *spy*

Spesielt når snøen smelter så kommer det opp hauger med drit... det er rett og slett kvalmt og ekkelt.

Jeg har selv hatt hund i Oslo og jeg gikk aldri tom for poser. ALDRI. Selv om hunden min dret i en snøfonn så skyndet jeg meg å pelle opp før den forsvant for langt ned i snøen. Jeg hadde alltid med meg minst tre poser for å være på den sikre siden.

I nabolaget her var det en fyr med en Grand Danois. Han pella aldri opp etter hunden sin og den la de megarukene. Veldig festlig for oss andre, som tok ansvar... not.

Hunde-eiere - SKJERP DERE!!

Skrevet

Jeg er hundeeier og plukker opp bæsjen etter hunden min til og med med resirkular pose. Men jeg syntes virkelig alle de som røyker burde skjerpe seg kraftig. Er så utrolig mopydelig å gå rundt og se alle sneip stompene som ligger overalt.

Skrevet

Det skyldes i såfall bare dårlig planlegging, så det er fortsatt ens eget ansvar. En rull med 50 poser koster en tier de fleste steder, så det er bare å kjøpe inn tre-fire ruller av gangen, og alltid ha med hele rullen når en går ut. Går man likevel tomt funker fryseposer også, og det har vel de fleste hjemme.

Jeg tabbet meg ut ett par ganger, med å bare ta med en enkelt pose ut, men da var det bare å vente litt, så kom det alltid en annen hundeeier jeg kunne spørre. Og hvis ikke gikk jeg bare hjem og hentet flere poser.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er ikkje alltid eg plukker opp etter bikkja mi, det skal eg innrømme. Men da har bikkja drete langt under ei busk/kratt eller i skogen. Plukker opp når bikkja driter langs veien, langs fortau eller nær der folk går.

Er enig med den som sier at det er verre med de som plukker opp driten og bare slenger bæsjeposen inn i skauen, inn i ei busk, på sjøen eller i et tre. Greit nok, bæsjen er "borte", men hva hjelper det når posen blir liggende i evigheter lengre enn bæsjen noengang hadde ligget? Bæsjen forsvinner ihvertfall med tiden, det gjør ikkje posen.

Forresten, eine bikkja mi kan drite mellom 1 og 3 ganger på ein tur, meir om den er dårlig i magen.

Bikkja til samboeren min kan drite 4-5 ganger, tror hans "sparer" det så den er sikker på at den får lang nok tur eller no.

Så det er fullt mulig å gå tom for poser på turen altså (om man er tomme for poser heime så får man ta det man har tilgjengelig, handlepose, frysepose, you name it). Kan tenke meg de fleste med hund ikkje gidder springe heim for å hente ny pose, for å så gå tilbake for å plukke opp om dei har vært på lang tur og bikkja har gjort fra seg langt fra huset. Eg gjør ikkje det, men eg går tilbake på neste tur/neste dag då om eg husker det, og plukker opp då.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Må bare si meg enig. Det er utrolig ekkelt å tråkke i hundedritt, spesielt nå når snøsmeltinga er på sitt største og det er vått og slapsete. Jeg tåler å se en hundebæsj i grøftekanten, men jeg blir faen så irritert når jeg f.eks. finner en kabel på min egen plen.(Nei, jeg har ikke hund)

Her i området er hestebæsj også et stort irritasjonsmoment. Det er jo ikke små mengder som kommer ut av de store dyrene, men gidder de å hoppe av hesten og i det minste sparke rukene bort fra gangveien? Å nei da.

Skrevet

Når man snakker om ruker......så er ikke det hestens avføring. Kuene gir ruker. Hestene gir perler :)

Jeg er en hunde-eier som ikke alltid plukker opp. Det er litt situasjonsbetinget. Går jeg på en sykkelsti mellom ett jorde og en vei og dyret gjør fra seg nede i grøftekanten......da plukker jeg ikke opp. I bebygde strøk, plukker jeg selvfølgelig opp. Det samme på strand, båthavn osv......der det er mye ferdsel av folk. Men nede i grøfte kanter i ubebygde strøk - nei.

Det kommer også an på hvor stor hund du har og hvor mye de legger igjen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at folk er så utrolig fisefine som ikke tåler litt bæsj...

Er det så nøye da?

Når det er sagt, så plukker jeg alltid opp om hunden bæsjer på fortauet. Om den bæsjer i grøftekanten eller bak autovernet gjør jeg det ikke... Dere som klager, syns dere det er feil og?

Det har også hendt at jeg bare legger en stein eller noe over bæsjen for å skjule den godt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bæsjer på gata kommer andre å plukker opp etter deg? Nei, men politiet kan komme og gi deg bot. Synes disse hundene kan plukke etter seg selv og så kan politiet gi dem bot som bæsjer på gata. De er hunder, ikke svin.

Nå har ikke jeg hund, men jeg hadda da ikke giddet å plukke opp etter den. Det hadde den vær så god å få gjort selv.

Skrevet

Det finnes faktisk noe som er mer irriterende enn de som ikke plukker opp etter bikkja. Nemlig de som plukker opp og kaster posen i grøftekanten eller opp i et tre! Hva er vitsen med det? Jeg har faktisk påpekt dette til slike folk noen ganger, men da sier de at de tar med posen på veien hjem. Ja, sikkert... posene ligger der de.. Hundebæsjen forsvinner ihvertfall ved regn, drittposene blir liggende i årevis.

Er det nedbrytbare poser, så synes jeg faktisk helt ærlig at det er bedre med en sammenknytt liten pose enn en svær klatt jeg plutselig kan risikere å få under skoen. Posen kan jeg også plukke opp og kaste selv, om det så skulle være. Men selvfølgelig, skulle helst vært foruten begge deler.

Skrevet

tror ikke noen har nedbrytbare poser nei.

Jeg bruker å ha med meg poser, men jeg har opplevd å gå tom for poser på tur ja. tross alt er det ikke alltid man har klær med lommer store nok til en hel poserull, og man kan jo BANNE på at den gangen man ikke har med seg mer enn et par poser er den gangen bikkja setter seg ned fire ganger...

Men da prøver jeg å plukke det med meg neste gang jeg passerer det stedet. Nå bor jeg sånn til at vi bor på gård, så det er sjelden jeg trenger å plukke opp etter dem, bikkjene løper ut på jordet og går på do.

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det finnes noen jeg ser mer ned på enn hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden sin.

Det er utrolig ekkelt å plukke opp en fersk bæsj, men det er faktisk noe man må hvis man vil ha hund!

Det er garantert hundeeiere her på forumet som ikke plukker opp etter hunden sin, hvorfor gjør dere ikke dette? Har dere så store problemer med ryggen og gripevnen at dere ikke greier bøye dere ned og plukke opp, slik som plikten deres som hundeeiere er? Eller har dere andre grunner, sånn bortsett fra ren og skjær latskap.

Jeg har alltid med meg en rull poser. Er jeg tom tar jeg med brødposer istedet. Jeg plukker alltid opp, og skjønner ikke hvorfor ikke alle gjør det samme. Når det er sagt, klarer jeg ikke å ta deg seriøst når du sier at det ikke finnes andre i verden du ser mer ned på.

Edit: skriveleif

Endret av fink
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

JA det er ille med hundedrit der folk ferdes. All hundedrit skal VEKK fra øyesyn til folk.

Ikke bare er det ekkelt men det er fult av bakterier ol i dette. Hva om små barn faller oppi dette? De er jo gjerne over alt og tumler fort overende.

Jeg er sjokka over hvor mye drit det ligger igjen i Oslo's gater. Til og med svære ruker midt på fortauet. Det er bare kvalmt.

Jeg pella ikke opp etter hunden min når vi var i skogen for hun forsvant under busker og kratt. Men ALLTID i nærheten av der folk ferdes.

Og disse posene som liksom er nedbrytbare. Ja de er det - men det tar år før den brytes ned. Så istedet så blir hundedriten bare forsegla i den sorte posen for en lengre periode. Og nei jeg liker ikke å pelle opp etter andres hunder. Men jeg kjefter gjerne på de som ikke peller opp.

Det gjør ikke vondt i sjela å ta hensyn til sine medmennesker.

Skrevet

tror ikke noen har nedbrytbare poser nei.

Jeg bruker å ha med meg poser, men jeg har opplevd å gå tom for poser på tur ja. tross alt er det ikke alltid man har klær med lommer store nok til en hel poserull, og man kan jo BANNE på at den gangen man ikke har med seg mer enn et par poser er den gangen bikkja setter seg ned fire ganger...

Men da prøver jeg å plukke det med meg neste gang jeg passerer det stedet. Nå bor jeg sånn til at vi bor på gård, så det er sjelden jeg trenger å plukke opp etter dem, bikkjene løper ut på jordet og går på do.

Ingen? Jeg bruker bare nedbrytbare poser jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...