Gå til innhold

Forkjølelse og tett nese


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har blitt ordentlig forkjøla og har vært det siden fredag morgen. Det er ingen utsikter til bedring. Siden jeg nå skal ut å reise (kjøre bil) er jeg på desperat jakt etter noe som kan funke.

Hva er kvinneguidens beste forkjølelsestips?

Jeg tåler verken saltvannsoppløsning eller nesespray.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Lag di eiga saltvannsløysing heime. Den er du ikkje allergisk mot, fysiologisk saltvatn er det ein får inn i kroppen når ein er dehydrert. Bruk salt utan jod, kok opp vatn og la saltet løyse seg opp i det. Til 2 dl kokt vatn skal du ha ca. eit kryddermål salt. Når det har nådd kroppstemperatur kan du dra det inn gjennom nasa. På apoteket kan du også få kjøpt eit slags "horn" som du fyller saltvatnet i, og heller det inn eine naseboret og så renn det ut det andre. Det høyrest veldig snodig ut, men funkar som ei kule. Så kan du snyte i vei, og det meste av det som er inni der vil kome ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...