Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #1 Skrevet 19. april 2010 Hei! Tenkte jeg kunne høre her om noen har råd å komme med.. Jeg har et litt anstrengt forhold til alkohol. Jeg drikker hver helg, fredag og lørdag, hver helg. Er det ferie drikker jeg gjerne absolutt alle dagene. Men det har vært verre før, over en periode på et halvår ca der jeg drakk minst 5 dager i uka. Og jeg begynner å bli rimelig lei av dette her. For ellers (i edru tilstand) er jeg bare apatisk eller deprimert, tror jeg drikker for å få meg en pause fra min ellers småkjipe tilværelse. Men nå er jeg ganske lei av det opplegget her som har vart noen år nå. Jeg har funnet ut at jeg vil begynne å trene, ganske mye, og lurer på om kanskje det ville hjulpet? Jeg vet ikke jeg, det er bare at tidlig i uka er det jo sånn at jeg tenker at til helga da gidder jeg ikke å feste, men så kommer jo fredagene og jeg blir så jævlig rastløs og får abstinenser tror jeg. Hva kan jeg gjøre? Og tror neppe det nytter å skrive "det er bare å slutte.." For sånn er det ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #2 Skrevet 19. april 2010 Hei Selv vet jeg for min egen del at hvis jeg begynner å trene, så har jeg ikke så mye lyst på tja, kall det dritt, som hvis jeg ikke trener. Øl, vin, fet mat osv har jeg mye lettere for å holde meg unna hvis jeg er flink med trimmen, fordi man føler seg så fin og sunn, og ikke vil ødelegge dette.. Så ja, for meg hjelper treningen, og det som er EKSTRA morsomt er at etter jeg begynte å løpe ordentlig, så kan jeg heller takke nei til å ta en øl på cafe nettopp fordi jeg skal ut å løpe senere! Og det er ikke fordi det er prioritert, men nettopp fordi jeg ønsker å bli bedre og at det er så artig å drive med. Sett igang! =)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå