Branna Skrevet 20. april 2010 #21 Skrevet 20. april 2010 Jeg er ganske lav selv (158 cm), så jeg dømmer ikke folk etter høyden... selv om jeg synes det er litt rart når jeg møter noen (voksne mennesker) som er lavere enn meg, siden jeg synes jeg selv er lav. Og så legger jeg spesielt merke til mennesker som er nærmere 2 meter, men det er sikkert også fordi de rager ganske mye over meg. Mannen min er ikke veldig høy til mann å være, men ikke sånn spesielt lav heller. Rekker vel ca 20 cm over meg, og det er jo ganske passe.
Blackpuma Skrevet 20. april 2010 #22 Skrevet 20. april 2010 MIN erfaring er at lave jenter er mer aggressive. Veldig generaliserende, men de laveste jentene jeg har møtt har vært litt "sintere" og frekkere enn andre jenter.
Gjest Psiv Skrevet 20. april 2010 #23 Skrevet 20. april 2010 Jeg tror at mange høye jenter savner det å kunne være nette og søte.. De skal helst være pene og elegante og avbalanserte. Folk ser på dem som enten truende, eller i hvert fall som veldig sterke eller noe... Man legger mer merke til det hvis en høy jente er vill eller fjollete eller hissig, det er liksom ikke greit. Høye jenter skal være rolige.. Ikke skal de være svake eller ustabile heller. Og jeg tror lave jenter har det omvendt, mange føler at de ikke blir tatt ordentlig seriøst - folk har en tendens til å se på dem som bare søte og det er liksom litt gøy når de er sinte.. (Du er så søt når du er sint...!) Det er vanskeligere for en lav jente å fremstå som elegant og avbalansert, det er mer forventet at de skal være søte, og kanskje kjappe i replikken - gjerne tøffe med høyt temperament. Bare se på film/litteratur; høyde er ingrediens nr.1 når det kommer til stereotyper!
Gjest Anjelika Skrevet 22. april 2010 #24 Skrevet 22. april 2010 MIN erfaring er at lave jenter er mer aggressive. Veldig generaliserende, men de laveste jentene jeg har møtt har vært litt "sintere" og frekkere enn andre jenter. Jeg er enig med det Psiv skrev, det er liksom litt forventet og de har mer lov til å være hissigpropper. En propp betyr vel forøvrig fra gammelt av en litt kortvokst, stutt person. Kanskje lave jenter må rope litt høyere for å bli hørt. Jeg føler også lave jenter er mer moroklumper og klovner enn høye, de tuller og tøyser mer og gjør flere fakter. Som høy kjenner jeg meg igjen i det å være avbalansert og elegant, jeg gjør lite "fysisk komedie" for å si det sånn. Føler bare det hadde sett helt vanvittig rart ut. Kanskje derfor det hederlige unntaket John Cleese er så ustyrtelig morsom når han gjør the silly walk og annet fysisk, fordi alt forsterkes og blir enda rarere når han er 2 meter høy
Gjest Dainty Skrevet 22. april 2010 #25 Skrevet 22. april 2010 Jeg tror at mange høye jenter savner det å kunne være nette og søte.. Mulig jeg tar feil, men jeg forbinder ikke ordet "nett" med å være kort. Når jeg tenker på en nett person, tenker jeg på en som er smal og gjerne spedbygd, uavhengig av høyde. Jeg har ofte fått høre at jeg er veldig nett, og jeg er 1.75 Det med å være søt, er jeg enig i! Lave jenter er generelt oppfattet som søtere. Men for min del er det helt ok, jeg vil heller være en langlemmet, elegant svane enn liten og søt. Hva synes menn, liker de best høye eller lave kvinner? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg finner høye menn mer fysisk tiltrekkende enn de lave.
Gjest AnonymBruker Skrevet 22. april 2010 #26 Skrevet 22. april 2010 Hva synes menn, liker de best høye eller lave kvinner? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg finner høye menn mer fysisk tiltrekkende enn de lave. Har litt problemer med å anslå høyde på jenter, men to jenter jeg finner ekstremt attraktive er hhv 169 og 177. Så for min del er alt mellom 165-180 optimalt. Er selv 192 og det er rart og si det, men jeg blir nesten litt svimmel av å gå ved siden av jenter som er langt nedpå 150-tallet. Er ei jeg kjenner som kanskje er 155- og det blir liksom så rart, veier sikkert det dobbelte av henne da jeg ikke kan tenke meg at hun er mye over 50kg. Blir litt "vold" på en måte
El Capitan Skrevet 22. april 2010 #27 Skrevet 22. april 2010 MIN erfaring er at lave jenter er mer aggressive. Veldig generaliserende, men de laveste jentene jeg har møtt har vært litt "sintere" og frekkere enn andre jenter. Ja, nesten litt som hunder. Ikke at kvinner er som hunder, men de små hundene er jo helt ville.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #28 Skrevet 30. april 2010 Hva synes menn, liker de best høye eller lave kvinner? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg finner høye menn mer fysisk tiltrekkende enn de lave. Så lenge hun er lavere enn meg så er jeg down Skal ikke så veldig mye til da siden jeg er 192. Under 155 blir for lavt
Kjetil S. Skrevet 30. april 2010 #29 Skrevet 30. april 2010 Ikke nok med at høyde er et forholdsvis idiotisk kriterium for hvem som er "bra nok", eller ei, spør du meg, men på toppen av alt så skal jeg helt fint her og nå vedde temmelig mye på at høye personer generelt sett er mye mer utro enn hva lavere personer er...! :-))
Hera Skrevet 30. april 2010 #30 Skrevet 30. april 2010 jeg liker best høye menn. og blei veldig fascinert når jeg møtte samboeren min for første gang. han er ca 192 cm og jeg er 156 cm, så det er litt forskjell på oss:D men det var ikke bare derfor jeg blei sammen med han;)
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #31 Skrevet 1. mai 2010 Ikke nok med at høyde er et forholdsvis idiotisk kriterium for hvem som er "bra nok", eller ei, spør du meg, men på toppen av alt så skal jeg helt fint her og nå vedde temmelig mye på at høye personer generelt sett er mye mer utro enn hva lavere personer er...! :-)) Ja, selvsagt hvis en ikke kan få noen andre så er jo sjansene for å være utro mindre.
kaffekopp Skrevet 2. mai 2010 #32 Skrevet 2. mai 2010 Jeg har egentlig ikke tenkt på lave jenter som mer aggressive enn andre, men jeg har ofte merket meg at lave MENN er mer aggressive, enn de gjennomsnittlige eller høye mennene. Tror lave menn oftere føler at de må kompensere for størrelsen. Det blir omtrent som med små hunder. Små hunder gneldrer mer, og er hissigere enn store hunder. Slik føler jeg det er med små menn også. Har de små mennene liten tiss i tillegg, vil nok aggresjonen komme helt ut av kontroll, er jeg redd.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #33 Skrevet 6. mai 2010 Liker generelt ikke korte folk, er noe med de, både kvinner og menn. Korte menn er svært ofte sneaky snakes, mer baktalende, mer "kvinne" i type aggresjon, har ofte mindreverdighets kompleks, etc... Korte kvinner er ofte dumme eller spiller dum, ja da generalisrere noe voldsomt, men kjenner mange flere små dumme enn høye dumme, tror det kommer av at de tas for unge lengre og ikke kommer forbi dette. en ting er å være 20-30 og kort, men korte folk som tipper 30....ser ikke bra ut....
Surresola Skrevet 23. mai 2010 #34 Skrevet 23. mai 2010 Jeg tror det kommer veldig an på personligheten/utstrålingen til personen som enten er veldig høy eller veldig lav, om jeg dømmer de ut ifra det. Understreker personligheten høyden; som at en veldig lav jente er fnisete, søt, useriøs, eller en høy jente er høylydt, keitete, og streng, preger det inntrykket av personen en del. Når det gjelder menn, syns jeg ikke noe mindre enn 1.75 er særlig mandig. Men kommer nok ann på personligheten der også. Små gutter generaliserer jeg til å være slitsomme og oppmerksomhetssyke. Jeg er selv en 180 cm høy kvinne, og i forhold til mine ganske lave venninner føler jeg at jeg blir tatt mer seriøst. Det er som regel jeg som får henvisninger når vi er sammen. Mer seriøse samtaler er det alltid jeg som blir involvert i. Jeg syns også at det er så veldig ofte at tilfeldige folk kommer og spør meg om ting! Veien til steder, hva klokka er, om jeg kan hjelpe til med noe o.l. Flere jeg kjenner har kommentert det, at det alltid er noen som spør meg om noe når vi er sammen. Kan det ha noe med høyden min å gjøre?
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. mai 2010 #35 Skrevet 23. mai 2010 Det er som regel jeg som får henvisninger når vi er sammen. Mer seriøse samtaler er det alltid jeg som blir involvert i. Jeg syns også at det er så veldig ofte at tilfeldige folk kommer og spør meg om ting! Veien til steder, hva klokka er, om jeg kan hjelpe til med noe o.l. Samme her... og jeg er 165 cm. høy. :gjeiper:
Surresola Skrevet 23. mai 2010 #36 Skrevet 23. mai 2010 Samme her... og jeg er 165 cm. høy. :gjeiper: Ja, det har nok stor sammenheng med personligheten også...
Gjest brutal_mann Skrevet 23. mai 2010 #37 Skrevet 23. mai 2010 En dømmes nok ikke etter høyden. Men jeg er overbevist om at en bedømmes etter høyden. Som lav mann har jeg hørt mange mange ganger at jeg er for lav til å bli funnet attraktiv. "Det er veldig mye bra med deg, men jeg har liksom ikke sett for meg å dele livet mitt men en så liten mann". I store trekk hva jeg fikk høre sist jeg flørtet med en dame.
Brunette88 Skrevet 25. mai 2010 #38 Skrevet 25. mai 2010 Mulig jeg tar feil, men jeg forbinder ikke ordet "nett" med å være kort. Når jeg tenker på en nett person, tenker jeg på en som er smal og gjerne spedbygd, uavhengig av høyde. Jeg har ofte fått høre at jeg er veldig nett, og jeg er 1.75 Det med å være søt, er jeg enig i! Lave jenter er generelt oppfattet som søtere. Men for min del er det helt ok, jeg vil heller være en langlemmet, elegant svane enn liten og søt. Hva synes menn, liker de best høye eller lave kvinner? Jeg har ingen problem med å innrømme at jeg finner høye menn mer fysisk tiltrekkende enn de lave. Vel, å være nett forbinder jeg med lave og slanke jenter. En jente på 1.80 vil aldri i mine øyne være nett, selv om hun er slank og spedbygd. Jeg har en vennine på 1.77, veldig slank ..men å kalle hun nett, det bare går ikke. At lave jenter generelt sett blir oppfattet som søtere ja.. hører jo med "liten,søt og nett" Men man kan være elegant selv om man er lav.
Gjest stillness Skrevet 26. mai 2010 #39 Skrevet 26. mai 2010 Jeg tenker ikke spesielt mye over høyden til folk,og er selv veldig høy som kvinne,er over 180.Har vært sammen med menn som har vært mye kortere enn meg og noen som har vært på samme høyde som meg.Kan ikke si jeg brydde meg,men det var heller andre som brydde seg.Sånne som bare måtte komme bort og kommentere hvor unaturlig det så ut at vi var sammen. Eneste gangene jeg virkelig legger merke til hvor høye folk er når kommer bort for å kommentere høyden.Skjer ikke så ofte,men når det gjør er det som regel korte,usikre menn med en kommentar a la:'Du er jo høyere enn meg jo!!' Som regel ignorerer jeg dem hvis jeg ikke er i dårlig humør akkurat den dagen Trives bra jeg med høyden min
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. mai 2010 #40 Skrevet 26. mai 2010 Dette minner meg på at jeg har nådd en alder hvor slike tanker ikke ofte forekommer. Men jeg kan huske skoletiden: langbeinte vimsern vs langbeinte elegante, lille tøffe vs lille søte etc. Jo mer jeg tenker over det, jo mer skjønner jeg at det må være tilfeldigheter. De mest skrålete jentene i klassen var ofte høye, og det bildet stemmer overens med skoletiden langt tilbake. Men for noe tull! Jeg har møtt mange lave/høye kvinner med reflekterte holdninger. Jeg tror de fleste jeg kjenner har mulighet til å reflektere på lik linje selv om de ikke er like høye!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå