Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I et annet innlegg her spurte jeg om mange har opplevd at trehjulinger har veltet. Inspirert av den tråden, lurer jeg nå på om noen har noen erfaringer de kan dele ang. Teutonia S3? Jeg vurderer å bytte fra Teutonia firhjuling til Teutonia trehjuling nemlig. Liker at den kan legges helt ned i ryggen, noe jeg ikke har sett andre trehjulinger dette er mulig på.

Dere som har prøvd den: Har dere opplevd at den har veltet? Er den stabil å trille med? Andre fordeler eller ulemper?

(Ps: Skal ikke ha hardbag, men sportsdel med mykbag inni. Mulig tyngdepunktet blir litt lavere da?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Vi har den, men skal nå selge den. Synes den blir for tung og klumpete.

Dessuten så er det kommet masse småstein inn i hjulene som gjør at det rasler når vi triller.

Men jeg synes den var god å ha i vinter da lillemann lå i bagen. (vi hadde vario plus bagen). Den var lun og stabil. Og nei, den har aldri veltet!

Nå som sommeren kommer og lillemann sitter i sportsvogn vil vi ha en som er lettere, bedre å reise med, og som har lufthjul!

Endret av Beuwi
Skrevet

Jeg har hatt den og syns den var en skikkelig veltepetter. Veltet den aldri, men det var nære på flere ganger på ujevne veier og fortauskanter. Og merkelig tyndefordeling i forovervendt liggestilling.

Easy Walker Sky har forresten full liggestilling. Vi har den nå, og har aldri vært i nærheten av å velte den. Helt annet tyngdepunkt enn Spiriten. Har dog ikke prøvd den som bagvogn, kun som sportsvogn.

Skrevet

Har den, brukes nå til barn nr 2. Aldri opplevd velting. Negativt at det er vanskelig å komme til handlekurven, ellers synes jeg den er helt ok.

Skrevet

Den velter ikke om du har begge armene på styret mens du triller og passer på. Har opplevd at den er litt ustødig over fortauskanter osv, men som sagt det går fint om man passer på. Tror det er sånn man må regne med når det er en 3-hjuling. De kan aldri bli like stødig som 4-hjulinger.

Ellers er jeg superfornøyd med den. En drøm å kjøre, snuppa sitter/ligger godt i den (hadde fashionbag i den da hun var baby, nå vanlig sportsdel) lett å legge sammen.

Skrevet

Nå har jeg min andre trehjuling til samme barn, jeg triller på samme måte, men opplever likevel stor forskjell på vognene. Så de trenger ikke være slik bare fordi det er en trehjuling.

Det har med avstand mellom forhjul/bakhjul, avstand mellom bakhjulene, tyngdepunkt på sittedel/bag og type hjul å gjøre.

Skrevet

Nå har jeg min andre trehjuling til samme barn, jeg triller på samme måte, men opplever likevel stor forskjell på vognene. Så de trenger ikke være slik bare fordi det er en trehjuling.

Det har med avstand mellom forhjul/bakhjul, avstand mellom bakhjulene, tyngdepunkt på sittedel/bag og type hjul å gjøre.

Joa, sikkert sant det.

Husker bare at vi generelt ikke ble anbefalt 3-hjuling i vognbutikken når vi fortalte at vi kom til å gå en del tur med hund og barnevogn sammen, pga at de var ikke like stødige som 4hjulinger.

Men vi tok sjangsen likevel, og det har gått fint det som sagt.

Skrevet (endret)

Jeg var veldig fornøyd med min. Jeg hadde heller ikke noe problem med velting og gikk masse turer med den. Vi bodde midt i Oslo den gangen og det var en ypperlig by-vogn, jeg var også en del turer i skog og mark, samt på landet hos mamma og pappa. Vogna var super og jeg savnet den stort da den ble stjelt etter 7-8 mnd. Jeg fikk ikke brukt sportsdelen særlig lenge, med andre ord.

Endret av Caramba
Skrevet

For meg ble vognen "ødelagt" av at jeg ikke kunne komme til i kurven under med noe særlig, og den tar faktisk en del plass i bilen når du legger den sammen. Får en litt rar form som bruker plass, har faktisk bedre plass i bilen med en Emmaljunga City cross baki enn med Spiriten pga formen.

Jeg syns vogna faktisk ble for lett å trille utendørs - følte den vinglet og hoppet litt rundt - følte den kjentes "billig" ut på en måte...

Som byvogn og kjøpesentervogn er den helt kjempe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...