Gjest gjest Skrevet 18. april 2010 #1 Skrevet 18. april 2010 Hallo! For litt over fire måneder siden fullførte jeg en medisinsk abort. Fikk høre av legen at jeg nok kom til å ha litt mindre blødninger i opptil fire uker, men at selve mensen nok ikke kom til å dukke opp før om ganske lenge, med tanke på at jeg kom til å blø så mye nå den nærmeste framtid. Det meste legen forutså stemte med hva som skjedde, og aborten i seg selv var et helvete, men gikk helt etter boka. De påfølgende dagene blødde jeg ganske mye, og ikke seinere enn antatt begynte blødningene å avta litt etter litt før en god stund med trusebindkraftige småblødninger fylte dagene. Til slutt stoppa det. Men så, litt over tre uker etter aborten begynte jeg å blø igjen, føltes som om jeg fikk mensen, men blødningene var likevel ikke like store som mine første mensdager pleier å være. Slo dette vekk som at menstruasjonen min har blitt litt annerledes etter en så stor påkjenning på systemet, og forberedte meg på en mensperiode, dog overraskende tidlig ute. Men nå har perioden vart i godt over en uke, og for et par dager siden begynte blødningene å bli så kraftige at selv jeg ble litt satt ut (fra tidligere av vant med kraftig mens). Fremdeles bare blør jeg og blør, og blodet har en litt slimete konsistens (har hatt postabortblødninger så lenge nå at jeg har glemt hvordan normalt mensblod pleier å være. Er slimete normalt?). Så ja. Spørsmålet jeg prøver å konkludere med er vel ... er det mensen jeg har fått? Føler meg litt skremmende anatomisk ignorant her nå, men kan jeg ha fått eggløsning og dermed mensen i løpet av disse allerede blødende ukene, og etter en provosert abort? Og hvis dette ikke er mensen i tradisjonell forstand - hva er det da? Burde jeg kontakte en lege og høre, eller er dette såpass normalt at jeg ikke trenger å uroe meg? Antar at jeg også er ute etter en liten indikator på når jeg kan forberede meg på at denne konstante blødningen har lyst til å gi seg.. Setter stor pris på alle svar!
Snop Skrevet 18. april 2010 #2 Skrevet 18. april 2010 Det er nok egentlig ganske normalt. Jeg var selv like sjokkert hver gang jeg fikk mensen i nesten et halvt år etterpå, fordi hver mensblødning både føltes og så ut som abort all over again. Jeg snakket med legen om dette og de sjekket for sikkerhets skyld med ultralyd, men legen sa at alt var helt normalt og ville gå seg til etter hvert - og det gjorde det Men det føltes betryggende likevel å få dobbelsjekket at alt var greit, så det anbefaler jeg deg å gjøre, om ikke annet så bare for å slappe av i tankene
Gjest gjest Skrevet 19. april 2010 #3 Skrevet 19. april 2010 Tusen takk for betryggende svar! Skal nok kontakte legen min ja, bare for å dobbeltsjekke. Tenkte å begynne med p-piller nå, mulighet for at også dette vil hjelpe til med å stabilisere menstruasjonen?
Snop Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Tusen takk for betryggende svar! Skal nok kontakte legen min ja, bare for å dobbeltsjekke. Tenkte å begynne med p-piller nå, mulighet for at også dette vil hjelpe til med å stabilisere menstruasjonen? Mnja, kanskje, det hjalp ikke meg så masse, men hvem vet, kanskje jeg hadde blødd enda mer om jeg ikke tok p-piller? Håper det går greit med deg, slike ting tar på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå