toyses Skrevet 18. april 2010 #1 Del Skrevet 18. april 2010 Nå har det blitt moderne å gi barna sine et unikt navn. Det er greit det altså, å gi barna sine et navn som ikke ligger på topplisten hos statistisk sentralbyrå. Men jeg synes det har blitt vel mange veldig rare navn. Gi barna et fint navn i det minste. Hva er de rareste navnene dere har hørt? Her er noen jeg ikke har spesielt sansen for: - Trillian - Baruch - Rosine - Tekkla Men det er selvfølgelig smak og behag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. april 2010 #2 Del Skrevet 18. april 2010 Nå har det blitt moderne å gi barna sine et unikt navn. Det er greit det altså, å gi barna sine et navn som ikke ligger på topplisten hos statistisk sentralbyrå. Men jeg synes det har blitt vel mange veldig rare navn. Gi barna et fint navn i det minste. Hva er de rareste navnene dere har hørt? Her er noen jeg ikke har spesielt sansen for: - Trillian - Baruch - Rosine - Tekkla Men det er selvfølgelig smak og behag. hehe de var kjemperare. Trodde ikke det der var virkelige navn engang Her er noen av de jeg syns er rare/ikke liker: -Jørund (forstår ikke hvorfor i allverden dette er et guttenavn) -Sigstein -Jarl eller Jarle -Veslemøy -Jacob(syns det passer på en fugl) -Sånne fjerne harry dobbeltnavn som Jan kåre, Per Bjarne, ehh ja sånne. Kommer ikke på flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. april 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 18. april 2010 Ja, det er kjemperare navn, jeg har faktisk hørt om noen som har kalt barna sine det. Tragisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. april 2010 #4 Del Skrevet 18. april 2010 Ja, det er kjemperare navn, jeg har faktisk hørt om noen som har kalt barna sine det. Tragisk. JEG syns de er rare. Andre må gjerne kalle ungene sine det, men jeg ville ikke kalt mine unger det for de høres rare ut for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
houston Skrevet 18. april 2010 #5 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg elsker navnet " Blika" etter en gullgruve. Men de fleste synes det er sært/rart å kalle ungene opp etter stedsnavn eller ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. april 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 18. april 2010 JEG syns de er rare. Andre må gjerne kalle ungene sine det, men jeg ville ikke kalt mine unger det for de høres rare ut for meg. Jeg mente de navnene jeg ramset opp altså Av de navnene du kom med har jeg ikke sansen for Jørund, Sigstein og Veslemøy. Har et navn å tilføye; Kåre Helge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. april 2010 #7 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg mente de navnene jeg ramset opp altså Av de navnene du kom med har jeg ikke sansen for Jørund, Sigstein og Veslemøy. Har et navn å tilføye; Kåre Helge åja hehe. sorry. Kåre helge. Herremin det passer jo ikke en gang sammen hehe. kjemperart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huffsa Skrevet 18. april 2010 #8 Del Skrevet 18. april 2010 Leah Isadora, Maud Angelica og Emma Tallulah.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 18. april 2010 #9 Del Skrevet 18. april 2010 Leah Isadora, Maud Angelica og Emma Tallulah.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 18. april 2010 #10 Del Skrevet 18. april 2010 Tyra Victoria og Kjellaug Palma-- usj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. april 2010 #11 Del Skrevet 18. april 2010 Hehe huff ja. De navnene hadde vært fine hadde men bare kutta ut Maud, Isadora og tallulah. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. april 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 18. april 2010 Kjellaug Palma? Er det noen som heter det? Huff.. stakkars menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helene_Mari Skrevet 18. april 2010 #13 Del Skrevet 18. april 2010 Og folk lurer på hvorfor barn mobber? Når foreldre har en innstilling me at " Uæe, for et stygt og rart navn det der var! " Så er det jo kanskje ikke så rart? Nei liker dere ikke et navn så hold det for dere selv! Selv om dere vil at barnet deres skal være 1 av 15 sara i samme klasse så betyr det ikke at ei jente som for eksempel heter Frøya eller har et annet navn du sjeldent hører er stygt eller rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cho Skrevet 18. april 2010 #14 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg elsker navnet " Blika" etter en gullgruve.Men de fleste synes det er sært/rart å kalle ungene opp etter stedsnavn eller ting. Jeg trodde det stod "Bilka", som i den danske butikken.. Jeg syns Cårejånni bare er et helt tragisk navn. Ser ut som om foreldrene ikke kunne stave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. april 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Og folk lurer på hvorfor barn mobber? Når foreldre har en innstilling me at " Uæe, for et stygt og rart navn det der var! " Så er det jo kanskje ikke så rart? Nei liker dere ikke et navn så hold det for dere selv! Selv om dere vil at barnet deres skal være 1 av 15 sara i samme klasse så betyr det ikke at ei jente som for eksempel heter Frøya eller har et annet navn du sjeldent hører er stygt eller rart. Bør ikke kanskje foreldre også tenke på hvilke navn de gir barna i forhold til mobbing på barnehagen/skolen? Det er jo ingen oppegående folk som sier til et barn at det har et stygt navn da skjønner du vel. Barna finner på denne mobbingen selv hvis de møter et annet barn med et veldig snodig navn. Nå er ikke akkurat Frøya et sjeldent navn da. Nå tenker jeg vel heller på andre navn som er nevnt her, som f.eks. Kjellaug Palma. - Og Cårejånni som nevnt over. Endret 18. april 2010 av toyses Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #16 Del Skrevet 18. april 2010 Fryd og Timian er to navn jeg synes er noe snodige. Det er ikke det at de er stygge, men jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kalle opp barnet sitt etter en krydderurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 18. april 2010 #17 Del Skrevet 18. april 2010 Fryd og Timian er to navn jeg synes er noe snodige. Det er ikke det at de er stygge, men jeg skjønner ikke hvorfor noen vil kalle opp barnet sitt etter en krydderurt. Det skjønner ikke jeg heller. Ikke skjønner jeg Tine eller Idun heller, selv om de ikke er direkte stygge. men assosierer det jo med en gang med melk og ketchup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toyses Skrevet 18. april 2010 Forfatter #18 Del Skrevet 18. april 2010 Det skjønner ikke jeg heller. Ikke skjønner jeg Tine eller Idun heller, selv om de ikke er direkte stygge. men assosierer det jo med en gang med melk og ketchup Dessuten vet jo barn godt at det heter Tine Melk og Idun Ketchup. Det blir fort mobbing av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 18. april 2010 #19 Del Skrevet 18. april 2010 Tyra Victoria og Kjellaug Palma-- usj Jeg kan ikke annet enn å håpe at det ikke er noen som faktisk har de navnekombinasjonene her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva90 Skrevet 18. april 2010 #20 Del Skrevet 18. april 2010 Jeg har alltid synes Embret er et litt merkelig navn - nok derfor jeg ga navne til alle babyer jeg fikk i The Sims da jeg var yngre.. haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå