Gå til innhold

Har jeg blitt avhengig av kaffe?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Vet ikke om dette innlegget passer i emnet kropp og helse, eller mat og drikke, men har jo noe med helse og gjøre:P Lurer på om jeg har blitt avhengig av kaffe? Kan drikke flere kopper kaffe om dagen, spesielt hvis jeg står opp ekstra tidlig, og hvis det går en dag uten at jeg har drukket kaffe, så får jeg vondt i hodet resten av dagen. Noen ganger holder det med å bare drikke 1-2 kopper, men drikker vanligvis 2-3 tror jeg. Betyr det at jeg er avhengig av det? Har ikke drukket kaffe i dag, og har litt vondt i hodet nå:P Føler også at jeg blir mindre konsentrert dersom jeg ikke drikker kaffe, men det kan ha vært helt tilfeldig.

Endret av Chanel89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette innlegget passer i emnet kropp og helse, eller mat og drikke, men har jo noe med helse og gjøre:P Lurer på om jeg har blitt avhengig av kaffe? Kan drikke flere kopper kaffe om dagen, spesielt hvis jeg står opp ekstra tidlig, og hvis det går en dag uten at jeg har drukket kaffe, så får jeg vondt i hodet resten av dagen. Noen ganger holder det med å bare drikke 1-2 kopper, men drikker vanligvis 2-3 tror jeg. Betyr det at jeg er avhengig av det? Har ikke drukket kaffe i dag, og har litt vondt i hodet nå:P Føler også at jeg blir mindre konsentrert dersom jeg ikke drikker kaffe, men det kan ha vært helt tilfeldig.

Høres ut som typisk kaffe-avhengighet det, det er ikke verre enn som så. Og abstinensene går raskt over, du føler deg nok fin på mandag om du ikke drikker kaffe i morgen.

Skrevet

Det er uansett ikke det verste å bli avhengig av. Kaffe øker forbrenningen, og man kan drikke inntil 6 kopper for dagen uten at det er skadelig (har jeg lest).

Skrevet

Dette er helt vanlig.

De fleste kaffedrikkere jeg kjenner, inkludert megselv, får hodepine utpå dagen hvis ikke inntar kaffe.

Jeg har tenkt å prøve å avvenne meg selv med det i sommerferien siden jeg kan ha et par late dager og holde meg unna en stund så jeg det slipper. Greiere å ikke ha hodepine på skole/jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...