Gå til innhold

HODELUS ! HJELP!

Fremhevede innlegg

Gjest 14 åring
Skrevet

Hei !

Jeg er en 14 år gammel jente.

For en stund siden fortalte bestevenninen min at hun hadde lus

og nå har jeg også fått det.

Skikkelig ekkelt. har helt panikk nå. hvordan får jeg de vekk?

Tusen takk for alle tips og råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjøper et middel/shampoo på apoteket og følger instruksjonene...

Gjest 14 - åring
Skrevet

ok, er det avansert..?

vil helst ikke si det til noen

(inkludert mamma og pappa)

Skrevet

Om du vil bli kvittt lusene bør du si det hjemme, slik at alle kan sjekke om de har lus og forhindre spredning. Lus smitter lett i en familie, fordi man er borti de samme tingene med hodet (puter, sofa, hådkler, hårbørster o.l.) Så si det hjemme!

Gjest 14 - åring
Skrevet

Om du vil bli kvittt lusene bør du si det hjemme, slik at alle kan sjekke om de har lus og forhindre spredning. Lus smitter lett i en familie, fordi man er borti de samme tingene med hodet (puter, sofa, hådkler, hårbørster o.l.) Så si det hjemme!

det er litt flaut..

men jeg vet at tre av venninene mine har hatt det den siste månden!

Men svir den behandlingen?

og ødelegger den håret mitt? vil ikke ødelegge det over alt på jord

Skrevet

Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg tror du kan søke på hodelus på google og få opp mange gode tips og ergfaringer med disse produktene.

men gi beskjed, hvis ikke får du det tilbake før du vet ordet av det, lus som ikke tas knekken på helt kommer tilbake med en gang :) Ond sirkel Og flere lusebehandlinger på kort tid gir motstandsdyktige lus... Så en gang for alle er teknikken :)

Gjest 14 - åring
Skrevet

Jeg har ikke prøvd den selv, men jeg tror du kan søke på hodelus på google og få opp mange gode tips og ergfaringer med disse produktene.

men gi beskjed, hvis ikke får du det tilbake før du vet ordet av det, lus som ikke tas knekken på helt kommer tilbake med en gang :) Ond sirkel Og flere lusebehandlinger på kort tid gir motstandsdyktige lus... Så en gang for alle er teknikken :)

Får vel si ifra da :)

Tusen, tusen takk for svar !!

nå skal de ekle krypene dø!!

heheh..

Skrevet

Si det. Det er overhodet ikke noe å være flau over. Dessuten må ting som sengetøy og luer kokvaskes eller fryses for å bli kvitt lusene i tillegg til at standard lusebehandling må til.

Gjest 14-åring
Skrevet

Nå har jeg sagt ifra og lusekur er tatt i håret,

håper det funker :)

Takk for hjelpen folkens!

Skrevet

bare hyggelig, håper du blir kvit det fort :)

Gjest navnelapp
Skrevet

HUsk å gjenta kuren om to veker, og å fryse alle hårstrikkar, hårbørstar, skjerf som du har i håret og slikt over natta. Vask sengetøy på 60 grader.

• 4 uker senere...
Skrevet

HUsk å gjenta kuren om to veker, og å fryse alle hårstrikkar, hårbørstar, skjerf som du har i håret og slikt over natta. Vask sengetøy på 60 grader.

Hei.

Har hatt lus flere ganger. Helt forferdelig.

Det som er viktig er å ta kur. Anbefaler HEDRIN den er som olje. Luktfri ikke noe vondt.

Lett å ta i håret på barn svir ikke. Så ha den i håret min 8 timer. Så bør man sjekke daglig gjerne med lusekam om det er egg / lus. Skrap vekk det du tror kan være egg med neglen. Gjør du det på deg selv. Ta ett hvitt ark f.eks å gre håret så det som evn. kommer detter ned på arket. Ta med de løse hårene. Se på det om du ser noe som rører på seg. Lett å kjenne hvis man har lus fordi det klør veldig. Så har man barn følg med de om de klør seg i hodet.

Man sjekker hver dag. Det står 7-10 dager etter kur. Og at man aldri skal ta kur før man ser noe levende lus.

Det er så mye forskjellig informasjon om lus. Jeg har hatt det mange ganger. Jobber med barn. Har sett lille lus, mamma lus som er litt større og bestemor lus som er enda større.

Motbydelige kryp.

Det er sånn vi har blitt kvitt det hver gang: HEDRIN og sjekking hver dag. <koke kammen hvis flere i familien bruker den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...