kooala82 Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Jeg er 28,har en del vann i kroppen og er ikke gravid.Ofte forbinder man vann i kroppen med graviditet. Jeg lurer på... 1.Om noen vet om det er noe mat eller drikke som kan gjøre at jeg får så masse vann i kroppen??? Hørt at saltholdig mat gjør det.Men jeg spiser ikke mye mat som inneholder salt i grunn.Drikker en iskaffe mocca fra Tine hver dag,noe jeg er blitt litt addicted av.Kan det være synderen? Ellers bruker jeg en medisin som heter Fluoexetin.Jeg er desverre ikke så flink til å drikke mye vann i løpet av dagen. 2.Fins det mat som kan hjelpe til å skille ut vann av kroppen? Håper noen kan hjelpe:o))
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Salt binder vann i kroppen ja, men salt er mye skjult i mat. Å drikke vann hjelper. Det var en utrolig bivirkningsliste på Fluoxetin, men ikke ødemer (vannansamlinger). Det finnes jo mange typer av vanndrivende, men hør med legen din først for det er ikke alltid at man kan blande vanndrivende og noen typer medisiner. Men å drikke mere vann hjelper på de fleste, prøv å drikke 2 liter om dagen.
lerken Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Jeg får mye vann i kroppen av å spise melkeprodukt, aner ikke hvorfor, men fant ut av det da jeg kuttet ut alle melkeprodukt for en periode. (det var av andre grunner jeg kuttet det ut..) Så jeg vil anbefale deg å prøve det Om jeg har spist mye melkeprodukt en periode for så å kutte det ut, springer jeg på do i ett sett!! Føler på en måte også da at kroppen blir renset, for regner med det ikke bare er vann som kommer ut
Spent... Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Hei Kaffe, te, brus etc. er ting som faktisk er vann latende. Når du drikker f.eks 1 kopp kaffe burde du også drikke 1 kopp vann. Jobbet som kostholdsveileder en periode, og så da at mange glemte vannet, men husket kaffen og cola'n. Drikker du 1,5 l til 2 l om dagen vann så holder det. Salt binder jo vann, du kan jo tenke over hva du spiser som inneholder mye salt, salter du maten mye?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Jeg får mye vann i kroppen av å spise melkeprodukt, aner ikke hvorfor, men fant ut av det da jeg kuttet ut alle melkeprodukt for en periode. (det var av andre grunner jeg kuttet det ut..) Så jeg vil anbefale deg å prøve det Om jeg har spist mye melkeprodukt en periode for så å kutte det ut, springer jeg på do i ett sett!! Føler på en måte også da at kroppen blir renset, for regner med det ikke bare er vann som kommer ut Melkeprodukter er ikke kjent for å være vanndrivende, men det kan jo hende at du reagere sånn. Men at kroppen renser seg ved å tømme seg for vann er ikke riktig, kroppen renser seg gjennom lever og nyrer, men ikke gjennom å øke vanntømmingen. Men vi reagere veldig forskjellig på forskjellige produkter så det er ikke lett å vite hva som egentlig skjer.
Karry Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Har du hatt det lenge? Har du kontaktet lege? Jeg opplevde plutselig å få vann i kroppen ifjor, det viste seg å være en allergisk reaksjon og gikk over med allergimedisin.
lerken Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Melkeprodukter er ikke kjent for å være vanndrivende, men det kan jo hende at du reagere sånn. Men at kroppen renser seg ved å tømme seg for vann er ikke riktig, kroppen renser seg gjennom lever og nyrer, men ikke gjennom å øke vanntømmingen. Men vi reagere veldig forskjellig på forskjellige produkter så det er ikke lett å vite hva som egentlig skjer. Men vannet går vel via nyrene, for så å ta med seg avfallsstoffer gjennom urinen?! Jeg mener ikke at melkeprodukt er vanndrivende, men derimot om jeg kutter ut melkeprodukt for en periode, så forsvinner overflødig vann jeg har i kroppen. Leste akkurat i en artikkel at 'melk er naturlig rik på salter som bidrar til å binde vann i kroppen'.., så kanskje min teori stemmer.. Det er iallefall de erfaringene jeg har med melk/ikke melk Worth a try!
kooala82 Skrevet 27. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2010 Så masse bra svar her.Takker kjempe masse.Jeg har ikke vært hos lege,men jeg har hatt det sånn i mange år,men blir værre i perioder.Men jeg er absolutt IKKE flink å drikke vann,noe jeg definitivt skal bli bedre på! Jeg drikker vel generelt lite.Drikker kun når jeg er tørst,og det er ikke så ofte.;P
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå