Gjest sara_1599 Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Hei, synes dette er veldig flaut og ekkelt å snakke om, men håper noen der ute kan hjelpe. I det siste har jeg vært plaget med mye diaré. Ikke hver eneste dag, men minst en gang i uka. Det hele startet når jeg trådde inn i ny jobb for 6mnd siden. Jeg fant fort ut at jeg ikke tålte den ene ingrediensen og stoppet med å spise dette. Fikk akutt diare på jobb når jeg spiste den. Men innimellom har jeg fortsatt fått den samme akutte jævlige trangen, og har derfor antatt at kantinedama har skjært opp grønnsaker og kjøtt med samme kniv hun bruker til ingrediensen jeg ikke tåler. Jeg har...eh... sett spor i toalettene på jobben (flere ganger) om at noen andre også sliter med samme mageproblem med maten. Men når jeg tenker etter har magen min alltid vært litt sensitiv. Og jeg kan ikke spise direkte etter en powernap, da BER jeg om diare. Jeg lurer på om det kan være at magen/tarmen min som er irritert? NOen som vet hvem jeg kontakte og hva slags undersøkelser som blit gjort? Finnes det noe middel som kan roe ned disse symptomene? Er jeg kanskje allergisk? Kan det være tegn på farligere sykdom? Btw. har ingen magevondt med unntak av de takene som kommer rett før "eksplosjonen", og jeg regarer kun 15-45 minutter etter inntak av mat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 høres ut som om dette er knyttet til en matvare, og eneste måten du finner ut av det på er å foreta allergitester. du går altså da til legen(og før gjerne kostholdsdagbok over alt du spiser samt hvordan magen oppfører seg) og de tester det ut. legen vil nok be deg teste denne ingrediensen systematisk over en periode, og dersom du gjentakende får reaksjoner så vet du hva det er. i verste tilfelle får du droppe å spise tilberedt mat i kantinen. jeg har selv alltid medbragt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå