Gjest smoothie22 Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 igår fikk jeg endelig vite hva som er galt med meg, hos legen. veldig lave jernverdier,og også mangel på b12. dette forklarer alle mine plagsomme symptomer.. husker ikke sist jeg hadde energi. jeg fikk sprøyte med b12, og jerntabletter som jeg skal ta mye av nå. når kan jeg forvente bedring? sliter også med mye hodepine,lysskyhet,tretthet, sliten av veldig lite bevegelse, svimmelhet. symptomer jeg sliter med og dra på i hverdagen. har migrene fra før, og dette er en jæ*** trigger, har migrene hele tiden. vil ha verdiene mine opp og migrenen bort=) om noen har erfaring med dette, svar meg gjerne=)
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Hatt ganske ille jernmangel selv, sov nesten hele døgnet når det var verst. Har egentlig ikke helt peiling på hvor lang tid med jerntilskudd det tok selv, men ble i alle fall gradvis bedre. Kanskje du kan spørre legen din?
anneliane Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Har legen sjekket hvorfor du har lavt jern? Har du stor mensblødning?, cøliaki? sykdom i tarmen, eller annet som gjør at du ikke tar opp jern i tarmen? For meg tok det 6 mnd å få opp jernverdiene fra 3 til 12, høyere fikk jeg det ikke, (normal verdi er 15-200)
Gjest smoothie22 Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 nei jeg aner ikke hvorfor det har oppstått, begynte i ny jobb i januar, en jobb som har gitt meg veldig muskelvondt i ryggen, og jeg tenker selv at kanskje det var noe kroppen måtte bruke mye energi på, eller noe? jeg vet ikke.. forvirret av alt sammen. har ikke hatt symptomene lenge, men gikk til lege fordi de forstyrrer hverdagen. moren min har glutenintoleranse, lillesøstera mi også, men jeg ble testa i november og hadde ikke det. foruten migrene og muskelstivhet i ryggen, er jeg frisk som en fisk. jeg lurer også på om muskelstivheten kan komme av jernmangel? husker at da jeg trente ganske mye ifjor, før jobb, hadde jeg ingen energi da jeg kom på jobb etterpå. kanskje det henger sammen..! kom på det nå, at jeg hadde noen tendenser ifjor, kanskje jeg var påvei til det stadiet jeg er i nå, bare med mildere symptomer. tror jeg hadde veldig lave verdier nå. håper jeg blir frisk nå=)=)
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 jeg merket bedring etter 3-4 uker, og ble helt bra etter ca 2 måneder.
LetThemEatCake Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Jag blev inlagd på sjukhus för att jag hade så lågt blodvärde (mangel på järn). Jag var vegan och hade självklart mangel på b-vitamin också. Jag fick järntabletter och kände mig bättre efter bara några dagar, trots att mitt tillstånd var så allvarligt. Efter en eller två månader var jag helt bra! Lycka till, det är verkligen plågsamt det där.
LetThemEatCake Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Kan ju tillägga att en kvinna ska ligga på 120-130 när det gäller blodvärdet och jag låg på 60.. :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå