Gjest lars Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Jeg er en 25 år gammel gutt som ønsker å sterilisere meg. Vennligst spar meg for diskusjonen om jeg burde gjøre det eller ikke. Dette er noe jeg har tenkt på i flere år, og jeg er ganske bestemt på at det er en god avgjørelse. Om jeg skulle få lyst til å få barn, blir det neppe på en god del år enda, og innen den tid har sikkert reverseringsoperasjonen blitt bedre og mer pålitelig. Jeg har hørt om en metode som kalles No-scalpel vasectomy. Det er et enklere inngrep enn tradisjonell sterilisering, med mindre sjanse for komplikasjoner og kortere tid før man blir frisk igjen. Er dette mulig å få gjort i Oslo eller omegn? Hvor mye vil det koste?
Gjest yojo Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Å sterilisere seg for menn er vel et enkelt inngrep i utgangspunktet? Ta kontakt med legen din, h*n henviser deg, og kan svare deg på det du lurer på (Jeg ville ikke tatt sjansen på at reverseringsoperasjonen utviklet seg, og ble mer pålitelig om noen år. Så skal du sterilisere deg, så må du være obs på at dette kan bli varig. )
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Det er i utgangspunktet ikke mangel på reverseringsteknikk som er problemet med å omgjøre en mannlige steriliering. Det er fullt mulig (og blir gjordt( å hente sæsceller ut fra testiklene direkte. Men, kroppen dannet antistoffer mot sædcellene etter en relativt kort tid. Det jeg vil anbefale deg er å se litt rundt etter muligheter for å få fryst ned noen strå før sterilisering. Teknikker på mannlig sterilisering kjenner jeg desverre ikke til. Men se til Sverige og England. De pleier ligge 2 hakk før det norske helsevesenet, og det er ikke uvanlig å kunne kjøpe halsetjenester privat der.
Sugerøret Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 hmm gjest over, kan du dokumentere utsagnet om at " kroppen danner antistoffer mot sædcellene etter en relativt kort tid" ... min mann ble sterilisert for et par år tilbake og vi har aldri hørt det du sier der.(ikke at det gjør noe,for vi er ferdig med å få barn)
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 hmm gjest over, kan du dokumentere utsagnet om at " kroppen danner antistoffer mot sædcellene etter en relativt kort tid" ... min mann ble sterilisert for et par år tilbake og vi har aldri hørt det du sier der.(ikke at det gjør noe,for vi er ferdig med å få barn) Ikke god dokumntasjon, beklager det, men jeg har ikke mulighet til å lete på pubmed ol: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1307 http://www.lommelegen.no/336143/midlertidig-sterilisering http://www.dagensmedisin.no/nyheter/2008/05/16/menn-angrer-seg-etter-ster/index.xml
Sugerøret Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Takkers for linker Gjest! "artig" å lese hva kroppen gjør og ikke gjør Godt vi er helt ferdig med å få barn,nå trenes det kun
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå