Gå til innhold

Åpen bar eller ikke?

Åpen bar eller ikke?  

39 stemmer

1. 1. åpen bar eller bonger/deretter kjøpe selv?

• Åpen bar
    • Ett par bonger, og etter det må de betale selv

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg ordnet lokalet.

Datoen er satt til 21 mai 2011. Fåreløping <3

Men det jeg trenger litt hjelp med.

Vi må ha drikken gjennom de men det gjør meg ikke noen ting.

Men..

hva anbefaler dere, åpen bar eller drikkebonger?

Hun som jeg snakkte med i dag giftet seg i fjor, de hadde 3 bonger per pers,

og etter det måtte de kjøpe drikka selv.

Hva har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer littann på hva slags fest du er ute etter etter middagen. Det blir fort en 5-6 glass vin til velkomst/middag, og så kaffe avec. Altså vil de fleste ikke ha behov for mer enn en 2-3 drinker på selve festen. Men ønsker du å ha en skikkelig fest og du ikke er bekymret for at folk skal bli (for) fulle, er det ingenting i veien for å ha fri bar. Selvfølgelig er det mulig med fri bar uten at folk blir for fulle også, men som sagt så har man fått i seg litt allerede før festen.

Skrevet

I et bryllup jeg var ble det setvert drikke til maten, men etter det måtte gjestene betale selv. Var ingen som hadde noe mot dette så vidt jeg fikk med meg. Blir jo fort veldig dyrt med åpen bar...

Skrevet

Vi hadde fri bar. Inviterer jeg til fest så betaler jeg også regninga.

Skrevet

Regningen for fri bar skal jeg nok klare å ta, men med familiemedlemmer som ikke takler for mye alkohol, er vi ikke sikker på hvordan vi skal gjøre det.

Ønsker IKKE noen fyllafest.

Skrevet

Regningen for fri bar skal jeg nok klare å ta, men med familiemedlemmer som ikke takler for mye alkohol, er vi ikke sikker på hvordan vi skal gjøre det.

Ønsker IKKE noen fyllafest.

Ikke server sprit.

Selv har jeg ikke sansen for bonger. Det blir for mye "firmafest med kjipe ledere". Men jeg skjønner godt at folk ikke vil ha fri flyt av brennevin etter avec'en.

Skrevet

I stedet for å ha disse firmafest-bongene kan man jo ordne en liste med alle navn til bartenderne, og så sier gjestene navnet sitt til bartenderen når de bestiller, slik at det blir krysset av etterhvert som de blir servert...

Skrevet

Vi skal ha en slags åpen bar, men med barkart: vin, øl, og noen andre slags drinker..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha åpen bar regner jeg med. Grunnen til det er at folk holder stort sett seg relativt ikke dritafulle. Så derfor vet vi at det er greit. Samtidig så er det sånn at hvis vi skal ha betalt bar så må man søke skjenkebevillgning.

Hvis ikke det ligger i lokalet da, men i 99% så gjør det ikke det hvis ikke man har det på hotell.

Og ja skjenkekontrollen kan komme på lukkede selskaper som brylluper.

Så vi gjør det sånn at når baren åpner sendes alle under 18 hjem,

Skrevet

Vi skal ha bryllupet vårt på et hotell og jeg var også usikker på om vi skulle ha åpen bar eller bonger.Og er nå kommet frem til at det blir bonger.

Hovmesteren på hotellet fra rådet oss åpen bar.Han sa at det blir bare sløsing.De hadde erfaring med at flere gjester setter fra seg halvfulle glass og bestiller seg nye drinker.

Så 2 bonger mente han var nok i vårt tilfelle.Vi skal ha velkomst drink,5 glass vin/øl til middagen og kafe avec etterpå.

Skrevet

Vi skal ikke ha fri bar, etter maten må de betale selv. Grunnen er enkel: vi får ikke lov til å kjøpe alkohol selv, og vi har rett og slett ikke råd til å ha fri bar. Hadde vi fått tak i billig alkohol hadde saken vært en helt annen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Personlig syns jeg det hadde vært befriende å komme i en stor festlighet hvor det ikke ble servert alkohol i det hele tatt. Hva er det som skal feires denne dagen? Blir det virkelig så mye festligere med fulle mennesker i lokalet? :tristbla:

Skrevet

Personlig syns jeg det hadde vært befriende å komme i en stor festlighet hvor det ikke ble servert alkohol i det hele tatt. Hva er det som skal feires denne dagen? Blir det virkelig så mye festligere med fulle mennesker i lokalet? :tristbla:

Hva tror du folk feirer når de har en BRYLLUPSfest?

Noen liker å drikke, andre ikke. Sånn er det bare.

Skrevet
Hva tror du folk feirer når de har en BRYLLUPSfest?
Tror du misforsto litt der.:)

Jeg Vet hva man feirer, men hvorfor skal det alltid være alkohol med? Er ikke grunnen til at man samles, grunn god nok i seg selv? Må man "sprite opp" stemningen ekstra?

Har desverre aldri vært på en slik tilstelning uten alkohol, og jeg syns bare at det er synd å kanskje glemme halve natta av akkurat den hendelsen. Folk drikker for å bli beruset, ikke fordi det er så forferdelig godt, drink etter drink...

Skrevet

Det finnes faktisk mange av oss som drikker fordi det er godt.

Jeg kan kose meg med rødvin, øl eller mojitos uten å bli så sørpe full. Jeg vet ikke hva slags omgangskrets du har men i min verden kan man feste med alkohol uten å bli så full at man glemmer festen og skjemmer ut seg selv.

Og hva så om noen glemmer mitt bryllup? Det er kun brudeparet som synes det er viktig at alt skal huskes.

Skrevet

I min omgangskrets så drikker man ikke for å bli sørpefull, men fordi det er godt og det å være på en snurr er absolutt morsomt :) Vi valgte å kutte drinkene (fordi det blir mye søl med brisne mennesker og blanding av diverse drinker, da måtte vi ha hatt en bartender og det fikk vi ikke tak i), vi servert øl/vin/cognac/whisky/baileys/cider til festen.

Men det ble jo noen som var god og full i løpet av kvelden likevel, uten at det bekymrer meg det minste.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror du misforsto litt der.:)

Jeg Vet hva man feirer, men hvorfor skal det alltid være alkohol med? Er ikke grunnen til at man samles, grunn god nok i seg selv? Må man "sprite opp" stemningen ekstra?

Har desverre aldri vært på en slik tilstelning uten alkohol, og jeg syns bare at det er synd å kanskje glemme halve natta av akkurat den hendelsen. Folk drikker for å bli beruset, ikke fordi det er så forferdelig godt, drink etter drink...

Det høres ut som du er uheldig med omgangskretsen sin hvis flertallet drikker seg sørpe fulle. Jeg har vært i endel bryllup, og det har bare vært noen ytterst få som har vært påfallende (for) fulle. Jeg synes det er godt med vin og øl, og liker å bli litt brisen også, men å drikke meg så full at jeg glemmer noe har jeg ikke gjort siden jeg var i begynnelsen av 20-åra, og i hvert fall ikke i brylliup. Klart at hvis man vet at noen av gjestene er troende til å lage fylleskandale, så forstår jeg godt at man begrenser alkoholflyten. Og jeg har heller ikke noe problem med at noen har et alkoholfritt selskap, men når alternativene trådstarter vurderer er fri bar eller bonger, så er det vel ikke nødvendig å syte over at det ikke er alkoholfritt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du er uheldig med omgangskretsen sin hvis flertallet drikker seg sørpe fulle.

Hva med de av oss som faktisk er i nær familie med de som drikker seg sørpe fulle når det er fri bar?

Jeg kan ikke la være å invitere mine søsken, uansett hvor mye de drikker. Det kan man med venner om det er et aktuelt problem. Derfor skal vi ha alkoholfritt bryllup. Og mine søsken er sure for det :roll:

Skrevet

litt delte meninger her ser jeg.

men jeg tror jeg går for bonger faktiskt. forde da er det mindre sjangs for at min slekt blir dritings.

jeg vil ikke betale for at de skal drikke seg fulle , det får de betale selv i så fall :P

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med de av oss som faktisk er i nær familie med de som drikker seg sørpe fulle når det er fri bar?

Jeg kan ikke la være å invitere mine søsken, uansett hvor mye de drikker. Det kan man med venner om det er et aktuelt problem. Derfor skal vi ha alkoholfritt bryllup. Og mine søsken er sure for det :roll:

Du får lese hele innlegget mitt da. Jeg ser ikke noe galt i å ha alkoholfritt bryllup om man har behov eller tradisjon for det, men det var jo ikke blant alternativene i pollen, så hvorfor syte om det her?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...