Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Bare spør dere først, så skal jeg ringe legen min når det åpner. Har fått utslett i hele ansiktet. Under haken og kjevepartiet, og bak ørene. Det synes ikke så veldig godt (altså jeg ser det jo veldig godt); er litt rød, huden er veldig ruglete og det klør veldig! Når jeg klør blir det selvfølgelig rødt, og mer fremtredende. Jeg prøver å ikke klø. Men hva kan dette komme av? Huden min er veldig rar, så jeg får ofte utslett om jeg har en infeksjon osv. Men har aldri fått utslett i ansiktet før. Kun på kroppen. Har tenkt litt på om jeg kanskje er allergisk (mye allergi i familien), kan jeg få utslett av det? Eller om jeg har urinveisinfeksjon (tisser mer enn før), vil det kunne gi utslett? Jeg har soppinfeksjon på kroppen, kanskje det har noe å si? Blir mye spekulasjoner her! Skaffet meg ny fuktighetskrem for 2 uker siden, men litt rart å få en reaksjon 2 uker senere? Så tviler på at det er den. Ellers har jeg ikke gjørt, brukt eller spist noe anderledes enn før. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det kommer av. Håper dere har noen forslag, som jeg evnt kan lufte for legen?
Sugerøret Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Eksem? google atopisk eksem osv og se om du finner noe som ligner.Lege time er et MUST og da helst en hudlege (fastleger er ikke ekstremt flinke på hud) kutt ut såpe ,fuktighetskremer som inneholder parfyme (samme for brunkremer osv) og Parabener Kan være sopp som har spredt seg ,så kom deg til lege og lykke til
LetThemEatCake Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Psoriasis? Det låter allvarligt, och jag rekommenderar att du kontaktar en läkare snarast. Det är ju bara han/hon som kan avgöra om det handlar om allergi eller exem, eller om det är något helt annat.
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Bare spør dere først, så skal jeg ringe legen min når det åpner. Har fått utslett i hele ansiktet. Under haken og kjevepartiet, og bak ørene. Det synes ikke så veldig godt (altså jeg ser det jo veldig godt); er litt rød, huden er veldig ruglete og det klør veldig! Når jeg klør blir det selvfølgelig rødt, og mer fremtredende. Jeg prøver å ikke klø. Men hva kan dette komme av? Huden min er veldig rar, så jeg får ofte utslett om jeg har en infeksjon osv. Men har aldri fått utslett i ansiktet før. Kun på kroppen. Har tenkt litt på om jeg kanskje er allergisk (mye allergi i familien), kan jeg få utslett av det? Eller om jeg har urinveisinfeksjon (tisser mer enn før), vil det kunne gi utslett? Jeg har soppinfeksjon på kroppen, kanskje det har noe å si? Blir mye spekulasjoner her! Skaffet meg ny fuktighetskrem for 2 uker siden, men litt rart å få en reaksjon 2 uker senere? Så tviler på at det er den. Ellers har jeg ikke gjørt, brukt eller spist noe anderledes enn før. Jeg skjønner rett og slett ikke hva det kommer av. Håper dere har noen forslag, som jeg evnt kan lufte for legen? Det høres mest ut som elveblest eller soleksem. Prøv med antihistaminer for å se om det hjelper.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Takk for svar:) Jeg burde nok ha ringt legen, men jeg tenkte jeg skulle vente til over helgen og se hvordan det ser ut da. Men burde absolutt ha ringt, angrer nå. Utslettet har blitt mindre, men fortsatt en god del. Klør ikke så mye lenger da! Det er kanskje et godt tegn? I natt smurte jeg med inn med hydrokortison i ansiktet og tok prednisolon (det har funket mot utslett før). Og nå tok jeg zyrtec da jeg leste det siste innlegget. Nå håper jeg bare at det forsvinner i løpet av helgen:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå