trinelisemor Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 For 15 år siden reiste jeg med mine foreldre til Sitges i Spania. Vi landet på flyplassen i Barcelona, og tok toget i 25 minutter sydover. Da kom til til en liten og utrolig koselig "fiskelandsby" som heter Sitges. Det som var så spesielt med dette stedet, var at det har klart å beholde på det "Spanske", og var langt i fra turistifisert. Nå 15 år senere har jeg hatt flere turer til samme by. Det som er så spesielt, er at denne byen rett syd for Barcelona fortsatt har klart å holde på det "Spanske". Den yrer av liv i feriesesongen, og er rolig og behagelig utenom sesongen. I byen finner du alt i fra en rekke kunstutstillinger av høy standard, til små, spennende discoteker, barer, spanske restauranter og fantastiske strender. Byen har også utrolig mange små og spennende butikker med stilige klær og bra mote. Byen har en rekke små og trange smug, som man bare må få med seg. Utrolig spennende. Har testet ut flere hoteller i Sitges, men har min absolutt klare favoritt: Hotel San Sebastian Playa Her er det helt fantastisk å bo. Både med og uten barn. Hotellet ligger sentralt i forhold til strender, handlegater, restauranter og severdigheter. Eet av de få hotellene der du bor rolig, men allikevel sentralt. Det finnes for all del mange små og spennende hoteller i Sitges, men dette hotellet er nok mere behagelig å bo på. Fly billig til Barcelona, ta toget i 25 minutter i fra flyplassen, og du kommer til en spansk perle. Her kan du booke rom: Norwegian tar deg ofte billig frem til Barcelona.
Bintou Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Herlig! Noterer meg dette - takk :D Planen er å dra til Barcelona med mannen i høst og besøke hans famile, og da kommer vi vel til å bo en afrikansk ghetto der..hehe! Da kan det være deilig å kunne ta noen dager med avveksling og kjærestetid på et sånt sted!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå