Gå til innhold

Til dere som har tatt plastisk kirurgi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har noen spørsmål til dere som har tatt eller vurderer å foreta en plastisk operasjon, som jeg håper dere vil svare meg på.:

- Flere klinikker i landet kan bekrefte en økt pågang blant unge mennesker, spesielt kvinner i 20-åra. Hva tror du er grunnen til at flere og flere unge mennesker legger seg under kniven?

- Føler du at du trenger/trengte denne operasjonen? Var den nødvendig for deg?

Er ditt eget utseende veldig viktig for deg? Opptar det deg mye? Bruker du mye penger på eget utseende?

- Hvordan har selvfølelsen din endret seg; fra før du bestemte deg for operasjonen, etter du tok avgjørelsen, og etter du gjennomførte den?

- Kunne du tenke deg å foreta flere slike operasjoner? Er terskelen nå lavere for å gjennomføre en plastisk operasjon, etter du allerede har gjennomført én?

Takker på forhånd for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har noen spørsmål til dere som har tatt eller vurderer å foreta en plastisk operasjon, som jeg håper dere vil svare meg på.:

- Flere klinikker i landet kan bekrefte en økt pågang blant unge mennesker, spesielt kvinner i 20-åra. Hva tror du er grunnen til at flere og flere unge mennesker legger seg under kniven?

Noen har vel urealistiske forventninger til å få en perfekt kropp og gjør det litt "bevisstløst" mens andre igjen gjør det fordi det i 2010 faktisk er en mulighet til å få gjort noe - relativt ufarlig - med spesifikke deler av kroppen man er misfornøyd med. F.eks ta en brystreduksjon som kan være veldig nødvendig fysisk.

- Føler du at du trenger/trengte denne operasjonen? Var den nødvendig for deg?

Er ditt eget utseende veldig viktig for deg? Opptar det deg mye? Bruker du mye penger på eget utseende?

De to operasjonene jeg har hatt var viktige for meg. Ja, mitt utseende er viktig for meg, men på en helt normal måte. Nei, bruker ikke unormalt mye penger på eget utseende. Kjøper lite sminke og annet dill. Litt klær og sko blir det jo..

- Hvordan har selvfølelsen din endret seg; fra før du bestemte deg for operasjonen, etter du tok avgjørelsen, og etter du gjennomførte den?

Selvfølelsen min endret seg til det bedre etter at operasjonene var unnagjort. Ingen endring før det faktisk var gjort.

- Kunne du tenke deg å foreta flere slike operasjoner? Er terskelen nå lavere for å gjennomføre en plastisk operasjon, etter du allerede har gjennomført én?

Nei, ikke flere operasjoner. Nå er jeg ferdig. Må jo si at det var vanskeligst å ta skrittet ut og gjennomføre den første. Når den var så vellykket som den var på alle plan, var det ikke vanskelig å tørre å gjøre den andre. På samme sted med samme kirurg - det betydde mye at jeg hadde personlig god erfaring. Men skal ikke gjøre noe mer nå. Er kjempefornøyd med de to jeg gjorde. Nå fokuserer jeg mye på trening for å opprettholde det gode resultatet. Ser meg fornøyd i speilet hver dag (2 år nå) - og det gjorde jeg ikke før.

Takker på forhånd for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...