Leanne Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg skal ha et lite selskap om noen uker, men jeg skal også på jobb den dagen så jeg har ikke så god tid på meg til å lage mat.. Tenkte derfor på å lage tapas, med noen kalde retter og noen varme.. Gjerne ting som kan lages på forhånd.. Det jeg har tenkt på er: - Spekeskinke og eggerøre - Potetbåter (gjøre klar, settes i ovnen rett før gjestene kommer..) - Kjøttboller i tomatsaus (kan lages dagen før og bare varmes opp igjen) - Og så stoppet fantasien min..... tenkte litt på asparges og spekeskinke, men hvis jeg skal ha eggerøre og spekeskinke så blir det kanskje litt voldsomt.... Må ha noe spennende grønnsaker i tillegg? Kom gjerne med tips med oppskrifter Vi blir 6-8 stykker...
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Tortilla med valgfritt fyll: Lag på forhånd, rull sammen, pakk i plastfolie og legg i kjøleskapet. Ta dem ut og skjær i passende biter(putt gjerne en tannpirker ol. i, så de holder seg sammen) og server Kyllingvinger Små grillspyd med f.eks kylling og litt grønnsaker. Kan stekes på forhånd og varmes opp igjen før selskapet. Godt brød i biter sammen med f.eks aioli
Leanne Skrevet 14. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2010 takk for tips! Her var det mye godt:) Hva pleier dere å fylle tortillaene med?
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Jeg pleier å bruke : smøreost med krydder (evt. naturell) salat spekeskinke Men du kan nok bruke andre typer kjøtt eller f.eks røkelaks og kremost naturell osv også
zuperduper Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Jeg skal ha et lite selskap om noen uker, men jeg skal også på jobb den dagen så jeg har ikke så god tid på meg til å lage mat.. Tenkte derfor på å lage tapas, med noen kalde retter og noen varme.. Gjerne ting som kan lages på forhånd.. Det jeg har tenkt på er: - Spekeskinke og eggerøre - Potetbåter (gjøre klar, settes i ovnen rett før gjestene kommer..) - Kjøttboller i tomatsaus (kan lages dagen før og bare varmes opp igjen) - Og så stoppet fantasien min..... tenkte litt på asparges og spekeskinke, men hvis jeg skal ha eggerøre og spekeskinke så blir det kanskje litt voldsomt.... Må ha noe spennende grønnsaker i tillegg? Kom gjerne med tips med oppskrifter Vi blir 6-8 stykker... Oliven Manchego-ost Ristede/stekte hele sjampinjonger Artisjokker Tomatsalat Stekt squash og auberginer
^^Belle^^ Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Stekte brekkbønner med hvitløk og/eller løk og pinjekjerner. Det tar bokstavelig talt bare noen minutter å lage.
Leanne Skrevet 15. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2010 Stekte brekkbønner med hvitløk og/eller løk og pinjekjerner. Det tar bokstavelig talt bare noen minutter å lage. Det hørtes godt ut!!!! Det skal jeg hvertfall prøve ut!!
Afea Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Her var det mange gode tips Du er godt på vei nå tenker jeg. Jeg har også villet laget et Foccacia brød og en god salat med feta og pinjekjærner i :gjeiper:
Leanne Skrevet 16. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2010 Her var det mange gode tips Du er godt på vei nå tenker jeg. Jeg har også villet laget et Foccacia brød og en god salat med feta og pinjekjærner i :gjeiper: Har du en god oppskrift på et Foccacia brød? Har aldri laget det jeg....
Afea Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Det er veldig lett å lage og smaker kjempe godt Jeg har en oppskrift på bloggen min Bake Kos Lykke til
Leanne Skrevet 18. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2010 takk for oppskrift! Da skal jeg prøve ut dette..
Mermaid Blues Skrevet 23. april 2010 #12 Skrevet 23. april 2010 Manchego-ost Nammenam, besteste osten, synes jeg Jeg pleier å stikke en coctailpinne gjennom en soltørket tomat og en bit manchego og det er helt himmelsk Ellers pleier jeg ofte å servere saltbakte poteter med aïoli når jeg lager tapas, da ovnsbaker jeg amadine/cherie-poteter i olje og litt urter (feks estragon og basilikum) og masse masse maldonsalt. Hvis du synes det er mye stress å lage aïoli selv (ser at du har det travelt) så anbefaler jeg Alains Aïoli fra Ridderheims, den er knallgod fås på Ultra, Meny eller andre butikker med litt utvalg. Ellers er kalkunboller i søt chilisaus som oftest en innertier! Fres bollene kjapt i panna og ha dem i en skål med søt chilisaus. Tar fem minutter Løkringer er også kjapt og enkelt, og veldig populært!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå