Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I noen dager nå har det vært litt vondt å tisse. Eller egentlig er det ikke så vondt, det kjennes ubehagelig og ømt. Har liksom en litt småvond følelse når jeg tisser som ikke pleier å være der til vanlig. Jeg trodde først jeg holdt på å få en urinveisinfeksjon, men ettersom det ikke har blitt noe verre og jeg ikke har andre symptomer som hyppig vannlating, svie o.l synes jeg ikke ubehaget jeg kjenner virker som en urinveisinfeksjon lenger. Eller kan man ha urinveisinfeksjon med så milde symptomer? Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut.

For en uke siden trodde jeg at jeg hadde fått en soppinfeksjon da det klødde litt i underlivet. Jeg smurte meg da to ganger med canesten og kløen forsvant. Kan en soppinfeksjon gjøre at det blir vondt å tisse? Jeg har hatt soppinfeksjon flere ganger tidligere men aldri kjent ubehag ved vannlating i forbindelse med det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I noen dager nå har det vært litt vondt å tisse. Eller egentlig er det ikke så vondt, det kjennes ubehagelig og ømt. Har liksom en litt småvond følelse når jeg tisser som ikke pleier å være der til vanlig. Jeg trodde først jeg holdt på å få en urinveisinfeksjon, men ettersom det ikke har blitt noe verre og jeg ikke har andre symptomer som hyppig vannlating, svie o.l synes jeg ikke ubehaget jeg kjenner virker som en urinveisinfeksjon lenger. Eller kan man ha urinveisinfeksjon med så milde symptomer? Jeg har aldri hatt urinveisinfeksjon så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut.

For en uke siden trodde jeg at jeg hadde fått en soppinfeksjon da det klødde litt i underlivet. Jeg smurte meg da to ganger med canesten og kløen forsvant. Kan en soppinfeksjon gjøre at det blir vondt å tisse? Jeg har hatt soppinfeksjon flere ganger tidligere men aldri kjent ubehag ved vannlating i forbindelse med det.

Klamydia?

Skrevet

Jeg tenker det likevel kan være en urinveisinfeksjon. Dra til lege, så finner du ut av det. :)

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg tror også det kan være en UVI. Den kan være i en startfase og da får man ikke alltid hyppigere vannlating og/eller svie. Jeg har vært plaget med UVI tidligere og en av tegnene på at jeg brygget på en infeksjon var en svakt brennende/varm følelse når jeg tisset. Noen ganger kjentes det ut som at jeg ikke fikk ut de siste dråpene når jeg var på do, og dermed måtte oftere på do. Hvis dette utviklet seg videre, fikk jeg svie og hyppig vannlating.

Jeg kan jo også nevne at jeg prøvde å levere urinprøve hos legen en gang jeg bare kjente sånne begynnende symptomer, og da hadde jeg så lite bakterier i urinen at de måtte dyrke dem over natta for å være sikker på at jeg hadde UVI. Den var m.a.o. ikke særlig langtkommet eller kraftig :)

Hvis du ikke har hatt UVI før, bør du dra til legen for å sjekke at det ikke kan være noe annet. Hvis du er sikker på at det kan være en UVI kan du jo prøve å bli kvitt den med tranebærkapsler eller Uvacintabletter (naturlegemiddel med løvetann og melbærblad). Begge deler selges på både apotek og helsekost. I tillegg bør du holde deg varm på føttene, drikke mye og gjerne spise/drikke noe surt. Hvis du prøver noe av dette og det likevel forverrer seg bør du gå til legen og få penicillin. Jeg har en regel om at så lenge jeg bare kjenner mildt ubehag prøver jeg å fikse det selv med nevnte råd, men hvis jeg får skikkelig svie, går jeg til legen.

God bedring ihvertfall! :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpsomt svar! :) Kanskje det kan være en begynnende UVI jeg har likevel da.

Bare lurer på en ting. Må man bestille time til legen om man bare vil testes for UVI, eller leverer man bare en urinprøve på legekontoret?

Det er nok lite sannsynlig at jeg har fått klamydia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...