Gå til innhold

Slutt på mens etter ppille slutt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på ppillen i November, da jeg begynte å reagere på de. Da hadde jeg gått på ppille i 3 år. Jeg har ikke hatt mens siden, og det begynner å bekymre meg. Jeg har tatt regelmessige graviditetstester, og er ikke gravid.

Er det noen som har noen råd og tips, om hva som kan "være galt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan jo være hormonforstyrrelser. Det kan komme av mye, blant annet undervekt, overvekt ,at man trener for hardt osv. Du kan jo dra til legen og ta blodprøver, for å sjekke om hormonnivået er sånn det skal være. Du kan jo også be om henvisning til gynekolog også. At mensen ikke kommer, tyder ofte på at noe ikke er sånn det "skal" være. Greit å finne ut hvorfor :)

Ser forøvrig at du ikke har hatt mensen siden du sluttet på pillene, men hadde du den hver måned når du gikk på pillene? Tror jeg ville tatt kontakt med lege, omså bare for å få det ut av verden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det er helt normalt at mensen uteblir etter at du slutter på p-piller. men dersom det tar mer enn 3 måneder ville jeg undersøkt dette med legen. da jeg sluttet på piller begynte kroppen min å forberede seg til svangerskap. jeg fikk melkekjertler, kvalme, litt bulende mage etc. men jeg var hele tiden klar ovet at jeg ikke var gravid da jeg hadde benyttet kondomer i stedenfor piller. det kan være at dette er tilfelle for deg og? besøk en lege dersom det bekymerer deg, men det er somregel normalt å utebli en periode etter å ha sluttet på pillen.

Skrevet

Ja, hadde regelmessig mens med ppiller, hoppet aldri over. Og nå har det gått et halvt år. I samhold med helsesøsteren der jeg bodde før, skulle det ta 3-6 mnd.

Hater blodprøver, men må vel gå opp å få tatt noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...