Tuppatuppa Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Søsteren min har nettopp ringt meg, og var kjempelei seg. Hun hadde fått beskjed om at hun mister jobben sin, pga. kutt i stillinger. Arbeidsgiver kan ikke gi henne alternativ stilling, og nå var hun kjemperedd. Mannen hennes jobber og har inntekt, men de har lån og utgifter i forhold til inntekt - og hun er nå redd for å miste sin " vanlige " inntekt inntil hun får seg en ny jobb. De har to barn under 16, og hun tjener 420.000 i året. Hun er redd for at arbeidsledighetstrygden kommer til å være mye mindre enn inntekten hennes har vært, for da vil de ligge tynt an økonomisk sett, ganske fort - til tross for en liten sum oppsparte midler i banken. Noen som vet??? Hun prøvde å ringe NAV for svar, men de sa hun skulle booke time, og det vil ikke være noe hun får på dagen, akkurat?! Så, nå skal jeg ut og kjøpe en god lunsj til søsteren min, og håper at noen har mulighet til å gi meg litt info jeg kan videeformidle til henne!! På forhånd takk !!!! Klem
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Hun går ned i lønn, og får kun dagpenger så lenge hun er en aktiv og fleksibel arbidssøker. Fra NAV:"Dagpenger tilvarer i gjennomsnitt 62,4 prosent av tidligere inntekt før skatt. Inntekter over 6 G (kr.437 286) regnes ikke med i dagpengegrunnlaget."
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå