Gå til innhold

Italia tur i august


laperla

Anbefalte innlegg

Hei :)

Sitter her og prøver iherdig å planlegge en etterlengta ferie til Italia i sommer.

Har reist med både bil og charter til ulike feriemål i Italia, og ser til min store fortvivelse at nesten samtlige pakketurer er tatt bort.

Er veldig lysten på Costa Esmeralda på Sardinia eller Sicilia. Har vært i Alghero, Sardinia og dette frister ikke til gjentakelse. Har vært i Cefalu på Sicilia også.

Prøver å finne muligheter med fly, og til Sardinia går det fly fra Norwegian. Noen som vet om selskaper som flyr til Sicilia? Isåfall, hvor på Sicilia bør vi reise?

Hva med hotell? Sitter å søker på ulike nettsteder og prisene drar i vei noe helt fryktelig.

Har lite erfaring med å ordne med fly og hotell selv... Har fiksa weekendturer og slikt før, men blir skeptisk når det er snakk om 2 uker.

Noen som har noen tips til en stakkar forvirra sjel?

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har ikke vært på Sicilia, men vært to ganger i Cagliari, Sardinia. Før var det direktefly dit, men nå må man mellomlande. Cagliari er en fantastisk by med bra shopping, fine museer og bystrand en liten busstur unna. På Sardinia er det jo faktisk også en kjempeidé leie bil og kjøre litt rundt i innlandet, eller for den saks skyld på Costa Smeralda. De gangene jeg har vært der har jeg leid leilighet gjennom Rent Sardinia. De er flinke,seriøse og snakker engelsk. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i Sicilia. I juli 2008. Chartertur. Var også i Cefalu. Synes det var fint der. Men det finnes jo mange små steder som Cefalu som man sikkert kan reise til og bo. Ser ut som Lufthansa eller KLM er de som flyr til Palermo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...