Gå til innhold

meny


høst

Anbefalte innlegg

Kunne vært artig å få høre hvilken meny dere skal ha. Vi er i planleggingsfasen, men lurer på å ha fisk til hovedrett. Da bør det vel være kjøtt til forrett. Kalkunbryst til hovedrett høres også godt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal antageligvis ha dette, men har ikke bestemt oss 100% enda:

Forrett:

Marinert scampi på spyd lagt på ruccolasalat & paprikasaus.

Hovedrett:

Fylt kalvefilet lagt på morkelsaus tilsmakt med cognac, bouget av grønne bønner og grillet squash.

Dessert:

Sjokolademousse med bringebær.

Det er desserten vi er mest usikre på.. kan noen svare på hva panna cotta og marashino er? icon_smile.gif

_________________

08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-02-25 18:57 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til forrett skal vi ha avocado med røkelaks, til hovedrett urtekalkun med hasselbackpotet og gr.saker (har ikke bestemt hvilken type), til dessert skal vi ha tiramisu. Jeg skal lage forrett og dessert + tilberede potetene selv. (skal ha 11 gjester, og dette kan tilberedes dagen før). Har akkurat fått vintips fra polet nå, og gleder meg til se litt nærmere på det.

Lykke til i menyvalg! Gå for kalkunbryst! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niso:

Takk for det.. tror vi synes sjokolademousse med bringebær høres best ut vi.. icon_smile.gif

_________________

08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-02-25 19:09 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss 100% enda. Men det blir nok noe sånt som dette:

*FORRETT: Skalldyrsalat i sprøstekte terteskjell

*HOVEDRETT: Hjortestek med fløtesaus, ripsgele og grønnsaker

*DESSERT: Varme kirsebær med vaniljeis og egglikør

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tror det blir denne menyen - det er jo midt på sommeren, så vi prøver å gjøre det litt sommerlig......

Forrett: Kremet fiskesuppe med kreps, reker osv

Hovedrett: Lammestek med poteter(vi har ikke bestemt hva slags enda), fløtesaus og grønnsaker

Dessert: jordbær med vaniljekrem (krem og vaniljekrem)

_________________

icon_smile.gif 270702 icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: 270702 den 2002-02-25 20:59 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for dette

[*]Røkt dyrekjøtt med melon og mangosaus..

[*]Hvitløkspekket og rødvinsmarinert lammelår på rattataouille, smørdampet broccoli, rosmarinsaus og fløtegratinerte poteter..

[*]Hvit sjokolade-mousse med espressoflak..

Nam, jeg får vann i munnen igjen vinke.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: june2002 den 2002-02-26 01:10 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å droppe fisk som hovedrett, med mindre alle gjestene kommer fra kyst kommuner og spiser mye fisk....

Kjøtt er litt mer alt-om-favnende12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig med deg Vinterfru! I bryllupet vår for litt over en uke siden hadde vi fisk til hovedrett. Gjestene var fra seg av begeistring, de visste rett og slett ikke at fisk kunne smake så godt!! Vi hadde en kombinasjon av laks og steinbitt med en herlig saus til + mye annet godt.

Alle våre gjester kom fra østlandet.

Vær litt vågal, det går helt sikkert bra!

icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Eventyrbrud den 2002-02-26 09:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal ha flg. meny:

Forrett: Fisk og Skalldyr tallerken

Hovedrett: Surstek m/Waldorfsalat, friske grønnsaker og fløtegratinerte poteterl

Dessert: Hjemmelaget is med friske bjørnebær

Namm namm. Vi har også tatt i betraktning at alle skal like maten vår. Da vi har en del kresne folk i familiene våre og blant venner samt bruden icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Vi skal ikke ha meny, men en varmbuffet.

Dette gleder vi oss veldig til, for andre har gjort dette med denne kokken før, og skrytt noe voldsomt.

Her vil det da serveres; Helstekt laks, scampi, friterte kongereker, Kylling Thai og Provance, oksefilet, lam, pastasalat, forskjellige brød og mengder med jordbær.

Blir helt sulten bare av å skrive det icon_smile.gif

Eneste ulempen jeg kan nevne ved denne type bespisning er at det finnes lite erfaring på området.

Spiser man slik mat fortere, enn når man må sitte å vente på kelner ?

Spiser folk mer når de har mer å velge i osv.

Men vi prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei

til vårt bryllup hadde vi:

Gratinerte sjøkreps og grillet kamskjell med marinerte urter og machesalat.

Pannestekt ulkefilet, servert med tapenade, finskårne grønnsaker og kremet hvitvinsaus

Honningglasert fransk andebryst med sesongens friske grønnsaker og en fyldig solbærsaus

Hjemmelaget sorbet akkompagnert av høstens marinerte frukter og bær

Hilsen Lizzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at min søster hadde fisk til hovedrett, og det ble kjempesuksess!! Har aldri vært i bryllup de har snakket så godt om maten! De hadde dette:

* Fisk- og skalldyrsuppe med aiolo sambal

* Varmrøkt pepperlaks med ...poteter, asparges, gulrøtter, agurksalat og krydret rømme/saus

* Eksotisk ostekake med jorbærsaus

Alt var nyydelig! Men det sistnevnte er veldig lett å lage, godt og meget vakkert på tallerkenen. (Et kakestykke på en tallerken (1/8), jorbærsaus rundt (som på kokkeprogram på tv'n), en halv jorbær på toppen, og drysse melis over dt hele NB Husk å ha kalde tallerkener om det er varmt)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vår meny:

Forrett: Melon med spekeskinke

Hovedrett: Reinsdyrfilet med grønnsaker og kokte poteter

Dessert: Hjemmelaget vaniljeis med multer, bjørnebær, bringebær og jordbær

Til min forlover som er vegetarianer:

Forrett: Rekecoctail

Hovedrett: Breiflabb

Dessert: En slags sorbet12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...