Gå til innhold

Selge bil


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge bilen min, men er litt usikker på hva som må gjøres først (var exen som ordna alt da jeg kjøpte den).

- 2 eksemplarer av kjøpskontrakt, en til selger og en til kjøper

- melding om eierskifte (også den i vognkortet?)

- Så skal meldinga om eierskifte samt gammelt vognkort leveres inn på trafikkstasjonen, og omregistreringsavgift betales, og thats it?

Skal jeg la eventuelle kjøpere prøvekjøre alene? Har hørt litt om folk som blir svindlet på denne måten, noen måte å sikre seg på?

Og hvordan er den sikreste måten å overføre betalingen på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha med deg to salgsmeldinger også. Se her om du finner noe du ikke har tenkt på:

http://www.naf.no/Kjope-eller-selge-bil/Selge-bil/

Når det gjelder prøvekjøring, så bør du nok se det litt an. Om du vil være med eller ikke ville jeg vurdert alt etter hvem som var og kikket på bilen. Jeg personlig liker ikke å prøvekjøre bilen med eier i baksetet, men det er meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør sjekke førerkort før du lar noe stikke avgårde med bilen din i hvertfall, det hender seg at folk stjeler bilder på den måten.

Du har sterkere opplysningsplikt enn kjøper har undersøkelsesplikt. Du bør derfor skrive opp alt som er galt med bilen vurder å fiks det om det er mye småting som er billige å fikse. Om du holder tilbake informasjon om feil og mangler kan det koste deg dyrt "selgs som den står/Som besiktiget* og lignende forbehold dekker deg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...