Gå til innhold

Fortelle om graviditet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klart det store å bli gravid med en jeg datet i en fire ukers tid. Det ble avsluttet for ca en mnd siden og vi har ikke hatt kontakt siden da.

Jeg har nettop blitt klar over graviditeten men har alt bestemt meg for å ta abort.

Spørsmålet er skal jeg fortelle ham dette? Har lite lyst å ta kontakt med han, da ting mellom oss ble avsluttet på en lite fin måte fra hans side, og jeg vet av felles kjente at han fikk seg dame en uke etter at han avsluttet det med meg :/

Videoannonse
Annonse
Gjest CookieMonster
Skrevet

Synes ikke du trenger å si noe..

Skrevet

Ser heller ikke poenget med å si noe så lenge du har tenkt å ta abort.

Skrevet (endret)

Hvorfor i granskogen skal du fortelle ham det?

Din dumhet er bare ditt eget ansvar.

Endret av Steinar40
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke hva etiketten er her, da det er første gang jeg er i en slik situasjon.

Og min gode mann, det har da vitterlig vært TO om dumskapen her. Som 40 åring burde du være klar over såpass.

Skrevet

Blir man gravid uten sperm, Steinar? Nope, hvor kommer spermen fra? MANNEN, korrekt.

Er det dustet å ha ubeskyttet sex når man ikke er i fast forhold, ja, men er det bare kvinnens feil, nei.

TS, jeg er ikke sikker på om jeg hadde sagt det. Men jeg syns ikke du har noe ansvar for å si det.

Skrevet (endret)

Nei, jeg vet ikke hva etiketten er her, da det er første gang jeg er i en slik situasjon.

Og min gode mann, det har da vitterlig vært TO om dumskapen her. Som 40 åring burde du være klar over såpass.

Ja, men hvem sitter nå igjen med hele resultatet av dumskapen?

Dette er den store og viktige forskjellen på kvinner og menn i denne sammenheng.

Og en veldig god grunn for kvinner til å holde bena mer lukket.

Du oppfatter sikkert meg som kald og kynisk, men det generelle poenget her er viktig å få frem i mine øyne.

Endret av Steinar40
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette er den store og viktige forskjellen på kvinner og menn i denne sammenheng.

Du oppfatter sikkert meg som kald og kynisk, men det generelle poenget her er viktig å få frem i mine øyne.

En baby er et resultat som to ville hatt ansvaret for. ;D Hva får deg til å tro at mannen ikke hadde ønsket samvær eller hadde tatt noe ansvar? du må ikke tro så lavt om ditt eget kjønn.

Skrevet

Fryktelig unødvedig svar - lever du på 50-tallet fortsatt?

TS: Jeg syns ikke du skal fortelle det. Hva ville i tilfelle være hensikten med det?

Skrevet

Alvorlig talt, Steinar, hvem har dødd og gjort DEG til moralens vokter for all verdens kvinner, som ikke lenger lever i en fjern tidsalder. Nå er du ufin og fordømmende, skjerp deg!

Skrevet

En baby er et resultat som to ville hatt ansvaret for. ;D Hva får deg til å tro at mannen ikke hadde ønsket samvær eller hadde tatt noe ansvar? du må ikke tro så lavt om ditt eget kjønn.

Vel, det er jo mulig du kan få ham til å betale for sin dumskap med underholdsbidrag vha tvunget farskap-test. Da blir han sikkert veldig glad, tenker jeg.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Vel, det er jo mulig du kan få ham til å betale for sin dumskap med underholdsbidrag vha tvunget farskap-test. Da blir han sikkert veldig glad, tenker jeg.

En utopisk tanke for deg kanskje men jeg våger meg frampå likevel. Hva hvis han ønsket at hun bar fram barnet, at han var i mot abort og ville overta ansvaret for barnet når det ble født. Det er menn her inne som har etterspurt mannens rettigheter til å beholde barnet når hun velger abort mot hans ønske.

Skrevet

En utopisk tanke for deg kanskje men jeg våger meg frampå likevel. Hva hvis han ønsket at hun bar fram barnet, at han var i mot abort og ville overta ansvaret for barnet når det ble født. Det er menn her inne som har etterspurt mannens rettigheter til å beholde barnet når hun velger abort mot hans ønske.

Jeg kan ikke se at en mann har noen rettigheter på dette området i det hele tatt. Derimot har han forpliktelser når barnet er født.

Det er kvinnens kropp som bærer fram barnet, og da er det også hun som må bestemme.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg kan ikke se at en mann har noen rettigheter på dette området i det hele tatt. Derimot har han forpliktelser når barnet er født.

Det er kvinnens kropp som bærer fram barnet, og da er det også hun som må bestemme.

Jeg er klar over at han ikke har noen rettigheter pr.idag men det er faktisk menn som har etterlyst det.

Når det gjelder TS tilfelle hvor hun ønsker å ta abort så mener jeg at hun ikke trenger å fortelle det hvis hun ikke vil og ikke er i noe forhold med personen.

Gjest thisisnotanick
Skrevet

Du har ingen plikt til å fortelle han noe som helst.

Virker ut i fra situasjonen som om det beste er å ikke fortelle han noe. Tror ikke det ville ført noe godt med seg for noen.

Gjest thisisnotanick
Skrevet

Du oppfatter sikkert meg som kald og kynisk

Jeg oppfattet deg mer som mentalt redusert, kanskje bare meg.

Skrevet

Jeg oppfattet deg mer som mentalt redusert, kanskje bare meg.

Ja, det må det nok være.

Skrevet

Jeg er klar over at han ikke har noen rettigheter pr.idag men det er faktisk menn som har etterlyst det.

Ja, men her sier jeg min personlige mening og mitt personlige syn på dette som en mann. Jeg ser ikke at jeg har noen rettigheter, eller at noen annen mann har noen rettigheter overfor ei kvinne, på dette området.

Skrevet

Steinar, vær så snill og ikke lage denne tråden til en kampsak for dine sære holdninger, og snakk på vegne av alle menn.

Skal hun fortelle eller ikke?

Jeg er usikker på hva jeg hadde gjort, men syns ikke du trenger fortelle!

Skrevet (endret)

Steinar, hold kjeft, vær så snill. Kjenn din besøkstid, vi har forstått hva du mener om saken.

TS, jeg ville nok selv valgt å ikke si noe. Hvis du føler et behov for å nevne det, kan du alltids gjøre det, men hvis dette er en mann du ikke har kontakt med, ikke hadde et langvarig forhold til, og det uansett hva ikke skal bli noen baby, ser jeg ikke helt poenget med å ta det opp.

Endret av Gjesten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...