Gå til innhold

Portugal på sommeren


Lizzie83

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg (begge 27) reiser til Portugal på sommerfeire. Vi har bestilt en uke som vi skal tilbringe på en surfecamp, så skal vi feriere i Portugal med bil i en uke etterpå. Trenger derfor tips til hva vi kan gjøre i Lisboa området? Steder som bør sees? Morsomme aktiviteter å gjøre på?

Alle tips mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest padawan

jeg vil henvise til dette som jeg har skrevet om Lisboa på hjemmesiden min. det er en veldig fin by så jeg synes dere bør gled dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg (begge 27) reiser til Portugal på sommerfeire. Vi har bestilt en uke som vi skal tilbringe på en surfecamp, så skal vi feriere i Portugal med bil i en uke etterpå. Trenger derfor tips til hva vi kan gjøre i Lisboa området? Steder som bør sees? Morsomme aktiviteter å gjøre på?

Alle tips mottas med stor takk :)

For uten sightseing i Lisboa, vil jeg anbefale å kjøre til Sintra. Det skal være en flott by som står på Unescos worlds heritage list. Skal dit selv i sommer :). Badebyene Estoril og Cascais kan også være fine å ta en kikk på.

I selve Lisboa (har vært der to ganger, hver tur på 5 dager) vil jeg anbefale dere å ta trikken som går til alfama, slottet castello sao jorge (utrolig flott utsikt over byen!), gå i de trange gatene i flere av bydelene, hør på fadosang, spis balchao, drikk portvin. Lisboa ligger på 7 høyder (hvis jeg husker riktig), så det er mange flotte utsiktspunkter rundt omkring i hele byen. Det er også mange fine og koselige torg rundt omkring i byen. Om kvelden er det et livlig bar- og restaurantliv - uten at det virker masete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...