Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest smoothie22
Skrevet

heisann

lurer på om noen kan fortelle litt om medisinkurset for hjelpepleiere, hva som skjer på det, hvor lenge det varer osv..

jeg har litt tvangstanker, som jeg alltid roer ned med og orientere meg nøyaktig om hva som skal skje:P

Videoannonse
Annonse
Gjest Solblomst
Skrevet (endret)

heisann

lurer på om noen kan fortelle litt om medisinkurset for hjelpepleiere, hva som skjer på det, hvor lenge det varer osv..

jeg har litt tvangstanker, som jeg alltid roer ned med og orientere meg nøyaktig om hva som skal skje:P

Det er noen år siden, men etter som jeg kan huske hadde vi forelesing på ett par timer over 4-5 dager, og så fikk vi med oppgaver til slutt som vi gjorde hjemme, og sendte tilbake til foreleseren. Etter noen uker gikk jeg vite om det var godkjent.

Ikke så mye å grue seg til, mener jeg

Endret av Solblomst
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tok medisinkurs for et år tilbake, veldig spennende, farmasøyt underviste.

Mener det var et par tre ganger.

Ikke vansklig, avsluttet en prøve som måtte være feilfri. Mener det var slik.

Det som var særs viktig, var dette med dosetten.

Å forstå legens beordring av medisinen, det som står skrevet, hva det innebærer,

Du kan glede deg til kurset, mye observasjoner,medisinenes virkning, ol.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Forelesninger over tre dager tror det var ca 3 timer hver dag, mye folk der. Kjedelig. Fikk utdelt ark med det vi skulle gjennom. En avsluttende prøve til sist, måtte ha nesten alt rett så vidt jeg husker. Ikke så vanskelig.

Skrevet

3-4 forelesninger med farmasøyt og lege. Prøve til slutt, den er superlett. Fikk rett på alt og jeg leste bare til den kvelden før. Irriterinde lett, fordi jeg skrev 11 sider for å pugge stoffet. Lærer best sånn.

• 4 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde medisinkurs i fjor. Da var det slik at det var 12 timers teorikurs fordelt på to dager. Det var en farmasøyt som foreleste. Vi fikk utdelt et hefte med informasjon og noen oppgaver. Så var det en teoretisk prøve noen uker etter og da måtte vi ha 60% rett for å bestå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...