Gå til innhold

Aldersgrense på Oslo- Kiel


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei.

Om en måned planlegger jeg, sammen med min samboer å ta Oslo- Kiel fergen. Jeg så plutselig at det var 23 år, jeg hadde tidligere gått ut fra at han kunne være min verge.

Han er 28, og jeg 20.

Har noen erfaringer med å sende inn søknad å be om spesiell tillatelse, pleier dette å gå greit?

Eller hadde dere bare trykket inn alderen på meg å være 23, og håpet på det beste?

Noen erfaringer?

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde kontaktet kundeservice og forklart situasjonen, og om dere får positivt svar printet det ut og tatt med når dere skal ombord i tilfelle det blir et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Ta kontakt med kundeservice og sørg for å få et skriftlig skriv på at det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med kundeservice, men sørg for å få det skriftlig. Jeg ble nemlig selv stoppet pga Stena Lines (kan være Color Line er snillere på dette punktet) feilinformasjon fra deres side, og da var jeg veldig glad jeg hadde dette skriftlig. Vi fikk forøvrig pengene tilbake og ny tur, men ydmykelsen og behandlingen de gav oss(meg) kommer jeg aldri til å glemme.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men pleier de å si ja? Gi tillatelse? Eller hvor stor er mulighetene for at vi risikerer avslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ringte og spurte en gang og forklarte at vi hadde fått turen i gave osv, jeg var da godt over 20, så det var ikke "farlig" for Color Lines del å ta med noen som ikke gikk under skjenkebevilningen. De var ikke til å rikke og vi fikk ikke reist. Kanskje det går bedre med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg ringte en gang (jeg var 22 ble 23 noen mnd etter ferie tur, og han 25). Vi fikk beskjed om at det ikke var colorline som bestemte dette, men vaktene, om hvem som kunne komme inn. Hvis du ble stoppet av vekterne og ikke var 23 år; vel da måtte du bare dra hjemigjen. Og nei, du fikk ikke penge tilbake.. :(

Hjalp heller ikke med tillatelse fra foreldre. (Dette gjelder også stena line)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg ringte en gang (jeg var 22 ble 23 noen mnd etter ferie tur, og han 25). Vi fikk beskjed om at det ikke var colorline som bestemte dette, men vaktene, om hvem som kunne komme inn. Hvis du ble stoppet av vekterne og ikke var 23 år; vel da måtte du bare dra hjemigjen. Og nei, du fikk ikke penge tilbake.. :(

Hjalp heller ikke med tillatelse fra foreldre. (Dette gjelder også stena line)

Det må jo være Color Line og Stena Line som bestemmer reglementet for gjestene og så har man vel gitt vaktene oppdraget med å følge reglene opp. Det vil si at du får kjøpt bilett og blir booket selv om du er under aldersgrensen, men hvis vaktene velger å stoppe deg og be om legitimasjon så er løpet kjørt ... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det da man må sende skriftlig klage, og faktisk gjøre det. For vi gjorde det - og det nyttet. Nå skrev og oppga de riktignok feilinformasjon til oss, MEN, det står f.eks ikke på Stena Lines sider hva de definerer som foresatte (det står foreldre ELLER foresatte). Og her mener jeg det er tolkningmonn, helt klart. For hva gjør man om man har en 15 år eldre kjæreste, får man være med da? Hvorfor skal i såfall en som er 15 år være mer riktig som foresatt enn en som er 2 år eldre? Og hva definerer de egentlig som foresatt?

For min del var det litt bittert fordi jeg omtrent ikke drikker, og synes det er så utrolig feil når man ser alle de drita 40-åringene som er verre enn de på 20-21-23-24 osv. Har aldri helt skjønt aldersgrensen, folk som drar dit for å feste, gjør det ofte uavhengig av alder. MEN, det er en helt annen diskusjon.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her mener jeg det er tolkningmonn, helt klart. For hva gjør man om man har en 15 år eldre kjæreste, får man være med da? Hvorfor skal i såfall en som er 15 år være mer riktig som foresatt enn en som er 2 år eldre? Og hva definerer de egentlig som foresatt?

Mvh Yvonne :heiajente:

Helt klart rom for tolkninger i det vide og brede der. Foresatt er en som har myndighet over noe/noen - men kan ens kjæreste være ens foresatt ;)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart rom for tolkninger i det vide og brede der. Foresatt er en som har myndighet over noe/noen - men kan ens kjæreste være ens foresatt ;)?

Vel, kjæresten fikk lov til å fungere som det ihvertfall da Stena Line refunderte turen vår, da ble han sett på som min foresatt. Så det handler litt om viljen her tror jeg. Og uansett så er det visst slik at man skal kunne få lov til å skrive under på et slikt skjema ift at man trer inn som foresatt (i følge damen som sørget for at jeg kom meg forbi vaktene). :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...