Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #1 Skrevet 12. april 2010 Hei. Beklager litt småekle detaljer i dette innlegget. Jeg blør. Der nede. Men jeg er strengt talt ikke helt sikker på hvilket HULL jeg blør fra. Jeg vet at jeg blør fra skjeden fordi om jeg setter inn en tanpong så blir den rød. Men iblant ser det ut som om jeg blør fra urinrøret. Blodflekkene ligger så langt framme i trusa liksom. Og noen ganger virker det som om jeg blør fra endetarmen, da toalettpapiret blir fylt med ferskt blod "der bakfra". Jeg blør innimellom uten at jeg er klar over det, men som oftest blør jeg også når jeg er på do. Om jeg "presser" (f.eks tisser eller avlegger avføring) så blør jeg (fra ett eller annet sted). Alt er ferskt blod, ikke koagulert blod. Tok forøvrig abort i november, og går på 2. brett med Synfase etter det. Har bestilt legetime. Har ellers ingen andre "plager". Men hvordan skal jeg finne ut hvor jeg blør fra? Er det mulig at jeg blør fra både skjeden, endetarmen og urinrøret?? Setter stor pris på svar da jeg er litt bekymret.
inga:) Skrevet 12. april 2010 #2 Skrevet 12. april 2010 kjenner en som har endiometrose, hun blør fra endetarmen når hun har menstruasjon... hadde gått til legen og bedt om å få sjekket at alt er som det skal, så slipper du å gå rundt og bekymre deg
¤Pernille¤ Skrevet 12. april 2010 #3 Skrevet 12. april 2010 Altså, det er vel fult mulig at du blør fra "flere steder", men for meg virker det bare som om du har en veldig, veldig kraftig blødning. Når jeg hadde mine første menstruasjoner da jeg var yngre, blødde jeg så kraftig at jeg måtte gå med nattbind hele tiden. Og da var det blod overalt, også bak og så langt foran i bindet at det kunne se ut som om det kom fra urinrøret, men jeg tror heller at blodet renner så fritt at det kommer litt "over alt". Da igjen, jeg er ingen ekspert, så jeg tror du skal høre med legen! Er jo ikke uvanlig at pillebytte kan føre til slike rare blødningsproblemer. Hvis du vil ha svar med en gang kan du ringe gratis til SUSS på disse nr: 800 33 866 810 02 244 De er veldig hjelpsomme! Pleier å ringe dem når jeg lurer på noe ang. p-piller
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. april 2010 #4 Skrevet 12. april 2010 Det er jo ikke uvanlig at blodet renner bakover så det ser ut som om det kommer fra rompa. Eller blir presset fremover så det kan nå helt ut til klitoris. Det spørs hvordan du er bygd. Beste måten å sjekke på er å sette inn en tampong og se om det kommer noe blod.
Avalon Skrevet 12. april 2010 #5 Skrevet 12. april 2010 kjenner en som har endiometrose, hun blør fra endetarmen når hun har menstruasjon... hadde gått til legen og bedt om å få sjekket at alt er som det skal, så slipper du å gå rundt og bekymre deg Jeg har endometriose, men vil si at dette er nok ikke det. Sannsynligvis har du bare en veldig stor blødning, men det er nok ikke dumt med en tur til legen for sikkerthets skyld. Jeg vil bare legge til at det er mange forskjellige symptomer på endometriose, og ikke alle blør fra endetarmen heller, det kommer helt an på hvor endometriosevevet har satt seg i kroppen. Så, trådstarter jeg synes ikke du skal bekymre seg for det iallefall!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå