Gå til innhold

Spørsmål om p pille

Fremhevede innlegg

Gjest jente16
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som aldri før har brukt p piller før.

Nå har jeg begynt på p piller,men jeg visste ikke at det var noe bestemt tidspunkt jeg måtte begynne å bruke pillen :(

Så jeg begynte på pillen ca 2 uker etter mensen.

Vil det si at da har ikke pillen noe virkning lenger,siden jeg ikke begynte dagen etter siste mensen?

Håper noen kan svare meg her for har ikke noen andre å spørre om sånt :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Mahareth
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget ditt hva som gjelder om du ikke begynner på den første dag i syklusen.

Vil tro det da tar 8 dager fra du begynner til du kan ha sex uten annen beskyttelse mot graviditet. Til da bør du bruke kondom i tillegg.

Gjest jente16
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget ditt hva som gjelder om du ikke begynner på den første dag i syklusen.

Vil tro det da tar 8 dager fra du begynner til du kan ha sex uten annen beskyttelse mot graviditet. Til da bør du bruke kondom i tillegg.

Så jeg forsetter bare å ta tabellettene som vanlig,også om ca 8 dager fra jeg begynte så er jeg beskyttet igjen?

Gjest jente16
Skrevet

du ksn begynne på dag 2-5 av perioden.men da må du bruke annen prevensjon i tellegg i løpet av de første 7 dagene står det.

Men er jo gått ca 2 uker nå :S

Gjest hormonprevensjon
Skrevet

Hei! Du har allerede fått svar på spørsmålet ditt, men jeg har så lyst til å si at det kan være lurt å holde et øye med bivirkningene: Nedsatt sexlyst, og emosjonell labilitet. Jeg gikk på p-preparater i 15 år, og blir iskald emosjonelt, og ville overhodet ikke ha sex. Kjente ikke noe til akten, følte heller ikke noe for mine kjærester etter oppstart. Så ble det alltid slutt (da jeg ikke var intressert når jeg startet på prevensjon)men min nåværende kjære hjalp meg å se den røde tråden. Nå bruker jeg Ladycomp:)Og føler og føler på alle plan <3

Ville bare nevne det:) Lykke til:)

Skrevet

Ts, det gjør ingenting at du begynte såpass sent, da er det bare sånn at du må gå litt lengre før du kan ha "trygg" sex. 8 dager. Så ta det helt med ro og følg brettet du ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...