kriztine Skrevet 11. april 2010 #1 Skrevet 11. april 2010 Har nettopp blitt henvist til psykolog, men lurer på hvor lenge en må vente? vet d kan variere, men får man noen andre å snakke med i mellomtiden hvis det er laaang ventetid? eller må jeg spørre selv om dette?
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Jeg fikk snakke med en psykolog hos psykiatrisk poliklinikk imens jeg ventet på å komme inn til den "ordentlige" psykologen. Går ut ifra at det er vanlig praksis, ihvertfall kan du si at du vil snakke med noen i mellomtiden. Gikk til han i ca. tre måneder før jeg fikk plass.
Gjest Cho Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Edit: Jeg spurte ikke selv om å få snakke med noen i mellomtiden, det gikk av seg selv. Men hvis du ikke greier å vente helt til du får time, og du er i tvil om du vil få snakke med noen i mellomtiden kan du si ifra til fastlegen din, legevakten eller du kan ta kontakt med psyk. poliklinikk og snakke med noen der. Alle i den "bransjen" er vant til at det er lang ventetid, og at folk ikke greier å gå i flere måneder før de får hjelp, så ikke vær redd for å si ifra til noen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå