Gå til innhold

Da var det vår tur!

Småkjekset

Anbefalte innlegg

7 timer ved bordet! :daane: Hva i alle dager tenkte de på som hadde så mange timer der!

Vi hr invitert middagsgjestene til klokken fire, slik at det er middag rundt halv fem. Håper at vi er ferdig i halv åtte/kvart på åtte tiden, for klokken åtte kommer kaffegjestene. Så her er det ikek snakk om å sitte altfor lenge med bordet :ler:

Jeg har vært så heldig at de gangene jeg har blitt servert stek og slikt i større selskap så har den alltid vært god og varm, ved både første-andre og tredjeservering :jepp: Så lenge de som serverer har en god rutine på hvordan man skal gjøre det slik at alle får varm mat tro jeg det går bra uansett hva man velger :jepp:

Forloveden har ikke hatt lyst til å ha taler, men han begynner å endre mening nå sakte men sikkert :fnise: Men det er ikke snakk om altfor mange. Spør folk så er det taleforbud, og er det noen som absolutt skal si noe skal vi passe på at de får sagt det de vil på tidspunkter som passer slik at det ikke forstyrrer :)

Gjestene skal få nok av pauser slik at de ikke blir like rastløs som Sequax :opplyser:

:ler:

Blir sikkert helt knall! Så lenge dere serverer plenty av deilig, varm saus til...:spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nærmer seg med stormskritt det her bryllupet gitt... :hjerte::)

Det gjør det :rodmer:

Blir sikkert helt knall! Så lenge dere serverer plenty av deilig, varm saus til...:spise:

God, varm saus er en selvfølge :jepp::sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig fin kjole!!! :):jepp:

Blir jo spennende å se om den passer slik du vil ha den!

Jeg er glad i både koldtbord og biff, men tror jeg hadde foretrukket biff i bryllup fordi jeg forbinder bryllup med varm mat! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig at den skreddersydde kjolen ikke ble bra, men jeg ser at du har funnet et nydelig alternativ :rodmer:

Taletid må avtales! :opplyser:

Den skriver jeg under på, jeg var en gang i et bryllup der flere hadde innlegg på 30 min :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det klart for konsultasjon hos gynekolog. Er veldig spent og nysgjerrig på hva som kommer til å skje der og hva vår vei videre blir :)

Forloveden drar avgårde på jobb i morgen så da blir jeg alene hjemme til over helgen igjen så det blir kjedelig, men er også greit at jeg gjerne får en god del informasjon i morgen som jeg kan prosessere og se nærmere på alene før jeg får satt meg skikkelig ned med forloveden og snakket om alt. Håper det er noen lysglimt jeg får vite om også :-)

Ellers har helgen gått kjempefort, med besøk av en kompis av forloveden, alenetid på lørdagen mens de var på Top Gear show for så å kose oss med fondue og bytur om kvelden.

Håper dere får en flott uke jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende i morgen da! Håper du får noe ut av denne timen. :) Det er ikke sikkert veien videre blir så lang, her var det hvertfall bare en kur med hormoner som skulle til. :jepp: Så kjedelig å være uten forloveden hele uken, håper dagene flyr! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en deilig helg! :nigo:

Masse, masse, masse lykke til i morgen! Er superspent på deres vegner. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende i morgen da! Håper du får noe ut av denne timen. :) Det er ikke sikkert veien videre blir så lang, her var det hvertfall bare en kur med hormoner som skulle til. :jepp: Så kjedelig å være uten forloveden hele uken, håper dagene flyr! :klemmer:

Håper jeg får ut noe av denne timen ja :jepp: Er veldig spent her jeg sitter å venter på kjøre avgårde :)

Det er utrolig kjedelig at han må dra avgårde hele tiden, men det positive oppi dette er jo at det bare er snakk om noen måneder før vi skal flytte og han får seg en jobb med mindre reising. Så da får jeg ha han hos meg mye mer :)

Høres ut som du har hatt en deilig helg! :nigo:

Masse, masse, masse lykke til i morgen! Er superspent på deres vegner. Gleder meg til å høre hvordan det går :)

Helgen var kjempeflott :)

Tusen takkk for det. Oppdatering kommer selvfølgelig etter timen ;)

Masse lykke til i morgen!!

:klemmer:

Takk for det :klemmer:

Lykke til i dag Småkjekset! :)

Tusen takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg ferdig hos gynekologen, og hodet er fult av spente tanker :)

Timen startet med at jeg fortalte om syklusene jeg har hatt det siste året og hvordan de var før jeg startet på pillen. På grunn av lange ut uregelmessige sykluser sa han det samme som legen min, at jeg nok ikke har eggløsninger. Deretter var det tid for innvendig ul og celleprøve, og han sa at livmoren og slimhinnene så veldig fine ut. Han nevnte ikke noe om PCO eller PCOS og jeg glemte selvfølgelig å spørre om dette, så det får jeg evt ta en annen gang.

Mitt siste skikkelige TR besøk var i midten på februar, men da jeg også hadde noen dager med spotting og litt kraftigere blødninger nå i mars går vi ut i fra at det var et TR besøk, bare mye mindre enn vanlig. Så ut i fra det er jeg nå på dag 12 fra den dagen blødningen tok seg opp, så på dag 21-23 skal jeg til legen og ta blodprøver for å se om jeg har hatt eggløsning eller ikke.

Jeg fikk resept på Provera som jeg skal starte på 20. april og gå på det i 10 dager hvis TR ikke dukker opp før da og på Pergotime som jeg da skal starte med to 50 mg tabletter i fem dager (eller var det fire dager? :klo: ) fra dag 4 i neste syklus. Da skal jeg også ta blodprøver på dag 3-5 og 24, så det kan bli spennende å se hvordan det går da :)

Jeg fikk med et skjema om henvisning til sædanalyse til forloveden, så nå må vi ringe og høre om det tar lang tid å komme til eller om han kan komme inn allerede i neste uke når han er hjemme igjen fra jobbtur.

Han fortalte at det er større sannsynlighet for tvillinger og aborter når man går på Pergotime, men uten eggløsning i det hele tatt så er jo sjansen lik null, så da er det jo ikke noe å lure på.

Jeg skal gå på dette i tre sykluser, med annenhver syklus som pausesyklus, og han sa at vansligvis har de som har gått til han tidligere blitt gravide i løpet av den perioden. Hvis jeg ikke blir det så skulle vi se om doseringen evt skulle økes eller om det er andre ting vi kan gjøre videre.

Er usikker på når jeg evt skal starte på Provera igjen i syklusnummer to med Pergotime, men det tar jeg når det nærmer seg. Forhåpentligvis trenger jeg det ikke :)

Så nå er vi i gang :jepp:

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :) Krysser fingrene for at det ordner seg for dere fortest mulig! Så utrolig deilig at det skjer noe :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :) Krysser fingrene for at det ordner seg for dere fortest mulig! Så utrolig deilig at det skjer noe :strix:

Jeg er kjempe glad for at det endelig skjer noe, så håper at syklusen min oppfører seg eksemplarisk og enten finner ut at den skal samarbeide slik at TR kommer av seg selv eller at jeg reagerer bra på Pergo slik at jeg får eggløsning :)

Etterhvert som jeg vet når jeg kan forvente at ting skal skje får vi håpe at forloveden ikke må dra avgårde på jobb slik at jeg blir værende alene hjemme, for det hadde jo vært kjedelig :sukk: Men det ser vi i neste måned :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir spennende å se hvordan forløpet videre blir!! :)

Dere går helt sikkert en spennende tid i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan forløpet videre blir!! :)

Dere går helt sikkert en spennende tid i møte!

Dette blir veldig spennende :jepp:

Wow, skal si du fikk mye informasjon! Gøy at det skjer noe da! :hoppendeglad:

Stod ikke på mangel av informasjon her nei, og godt er det for da er det mye lettere å forholde seg til det enn hvis en skal spekulere mye selv.

Det blir spennende å komme i gang, så nå håper jeg at dagene raser avgårde :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har vært hos gynekologen og har en plan for tiden fremover! Kjenner følelsen, og det er godt når man har noe konkret å forholde seg til :jepp:

Jeg gikk også tre sykluser på dobbel pergo, som du skal, med tre pausesykluser i mellom. Fikk EL i de fleste av pergo-syklusene, mens pausesyklusene var litt mer tvilsomme. Tok det fra dag 3, og fem dager fremover. Om jeg ikke fikk tantebesøk fikk jeg bare ny resept på primolut/provera for å få i gang ny syklus, så det får sikkert du også :jepp:

Antar at du ikke har PCOS/PCO om han ikke nevnte det, så det er jo iallfall bra! :nikker:

:tommelopp: for at du er feit som en julegris på kommende julaften :fnise: (av hyggelige årsaker naturligvis :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...