Serenity88 Skrevet 21. mars 2012 #3641 Del Skrevet 21. mars 2012 Velmenende råd på vei Ikke bruk tisselaken i barnets seng... Det øker faren for krybbedød (tisselaken er av plast, det gjør det varmt og klamt), kjøp heller en overmadrass du kan slenge i vaskemaskinen og tørke på et blunk (vi fikk en fra DRY-Kid, den har tisselaken nederst slik at det ikke er merkbart for barnet, men beskytter madrassen under, den kan også glidelåses av slik at det tar 3 timer å vaske/tørke). Ellers er tisselaken i tilfelle vannavgang knall! Gjerne med hvitt laken/håndkle øverst, dette så du kan få sett fargen på vannet når det går Lurt å kjøpe sånne ferdigblandete bokser med mme! Vi brukte Hipp, og av smokker og flasker er det kun MAM han vil ha (med blank silikon, spytter ut igjen de brune), men det er så forskjellig fra barn til barn, kan jo godt hende at lillesøster vil ha Avent Prøv egentlig først med en flaske som er enkel, billig og lett å få tak i flere av, og hvis det viser seg at hun blir en av disse som ikke tar noen av de vanlige så finner dere heller det ut og kjøper etterhvert Eneste jeg har hørt fra folk flest, er at de små får et favorittmerke og bare ønsker dette. Brukte ikke Purelan før etter ammingen var i gang (og lufttørket masse), men kan sikkert bruke før? Og blant Libero og Pampersfan er det så mye diskusjon :fnis: Vi likte Pampers best i begynnelsen, de er litt mykere, men vet mange jentemammaer liker Libero best. Nå bruker vi kun Rema1000 sine, så det forandrer seg hele tiden! Klem til frøkna i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3642 Del Skrevet 22. mars 2012 Klart, er jo ikke sikker hun vil reagere på NAN, så det kan jo være like greit å prøve. Her i byen er det i alle fall ikke alle butikker som har HIPP sine ferdigblandet, så jeg planlegger å prøve ut NAN nå når han ikke er like sensetiv lenger. Ang. flasker så er det jo som du sier, veldig forskjellig. Vi bruker hovedsaklig dr.Brown. Jeg hadde tenkt å prøve Tommee Tupee, men siden han tok Dr. Brown sine så bra, så fortsatte jeg å bruke dem. Jeg er i alle fall mer fornøyd med Brown sine, enn Avent sine. Føler han får bedre tak, i tillegg til at han svelger mindre luft. Å det er så spennende å være der du er nå! Får håpe fødslen din starter av seg selv! Må si det at det er veldig greit når fødselen starter med vannavgang, for da er det liksom ikke noen tvil om at nå er det i gang, enten det blir til at riene starter av seg selv, eller at man må settes i gang. Men tror de fleste starter av seg selv når vannet går, da. Hos meg startet de etter 45 min. Eller, egentlig nesten med en gang, men jeg hadde ikke smerter før det hadde gått 45 min. Uansett, jeg misunner deg litt akkurat nå! Helt fantastisk opplevelse du har foran deg. Vi får bare prøve oss frem ang Nan/Hipp og se hvilken type hun evt liker best hvis vi ser behovet for det Og det samme ang flasker også. Kjenner at jeg går rundt og er ekstra var på kroppen min om dagen og er spent på om noe skal skje eller ikke. Tror jeg må prøve å ikke tenke så mye på det, hvis ikke blir det lange dager hvis hun bestemmer seg for å komme en uke eller lenger etter termin Men jeg gleder meg stort til det setter i gang Velmenende råd på vei Ikke bruk tisselaken i barnets seng... Det øker faren for krybbedød (tisselaken er av plast, det gjør det varmt og klamt), kjøp heller en overmadrass du kan slenge i vaskemaskinen og tørke på et blunk (vi fikk en fra DRY-Kid, den har tisselaken nederst slik at det ikke er merkbart for barnet, men beskytter madrassen under, den kan også glidelåses av slik at det tar 3 timer å vaske/tørke). Ellers er tisselaken i tilfelle vannavgang knall! Gjerne med hvitt laken/håndkle øverst, dette så du kan få sett fargen på vannet når det går Lurt å kjøpe sånne ferdigblandete bokser med mme! Vi brukte Hipp, og av smokker og flasker er det kun MAM han vil ha (med blank silikon, spytter ut igjen de brune), men det er så forskjellig fra barn til barn, kan jo godt hende at lillesøster vil ha Avent Prøv egentlig først med en flaske som er enkel, billig og lett å få tak i flere av, og hvis det viser seg at hun blir en av disse som ikke tar noen av de vanlige så finner dere heller det ut og kjøper etterhvert Eneste jeg har hørt fra folk flest, er at de små får et favorittmerke og bare ønsker dette. Brukte ikke Purelan før etter ammingen var i gang (og lufttørket masse), men kan sikkert bruke før? Og blant Libero og Pampersfan er det så mye diskusjon :fnis: Vi likte Pampers best i begynnelsen, de er litt mykere, men vet mange jentemammaer liker Libero best. Nå bruker vi kun Rema1000 sine, så det forandrer seg hele tiden! Klem til frøkna i magen Har ikke kjøpt tisselaken til sengen hennes, men valgte å gå for slike kladder som selges på apoteket. Da kan jeg lettere velge hvor mye av madrassen jeg vil dekke og hvor høyt den skal opp mot hodeenden slik at det allikevel puster godt. FOreløpig ligger den på tvers midt på sengen så får se hvor lenge den får være der Godt tips ang flasker Skal heller vente med å kjøpe inn flere til vi har fått prøvd med den typen vi har i hus først Og når det kommer til disse bleiene har jeg skjønt at vi bare må prøve oss frem og se hva hun trives best med Vi har ihvertfall en god del mer Libero enn Pampers, men det burde ikke være noe problem å få tak i flere av de ulike sortene på veien hjem fra sykehuset Klemmer tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3643 Del Skrevet 22. mars 2012 Veldgi frustrert på NAV og arbeidsgiver akkurat nå. JEg har vært sykemeldt siden slutten av januar, og sykepengene som kom i februar var det jobben som betalte ut. Denne månedens lønn/sykepenger har jeg ikke sett snurten av. Tok kontakt med arbeidsplass om det var de som skulle betale dem ut, men det var det NAV som skulle gjøre. Snakket med NAV i dag og der får de ikke gjort noe med sykepengeutbetaling da de ikke har fått fastsatt hvilken lønn jeg skulle ha utbetalt fra arbeidsgiver, så da står den søknaden om sykepenger på vent. Og med behandlingstider på 5 uker ser jeg for meg at det kommer til å gå laaang tid til disse dukker opp da arbeidsgiver har sagt at de har sendt alt av papirer på meg som NAV trenger på meg til dem. Og i tillegg, siden NAV ikke vet hvor mye jeg skal ha i sykepenger (altså hva som er min lønn før permisjonen min startet) får jeg heller ikke utbetalt foreldrepenger før dette er avklart! Det er utrolig frustrerende å bare skulle klare seg på en lønning, spesielt når alt av vårens regninger bestemte seg for å dukke opp samtidig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 22. mars 2012 #3644 Del Skrevet 22. mars 2012 (endret) Angående tisselaken, så anbefales en type som heter Hippychick - selges blant annet på Lilleprinsen.no til en ganske grei pris. De er ikke sånne plasttyper, og heller ikke med sånn strikk. Puster fint, og blir ikke klamt. Finnes i flere størrelser, og kan evt klippes til. Vi har slike i vogna og i natt-senga, og det fungerer strålende. Småen vår har allerede hatt ganske mange natt-lekasjer iallfall - veldig greit å slippe å vaske madrasstrekket hver gang... Kladder fungerer sikkert og bra, men da har du iallfall et tips om dere vil ha noe mer "varig" etter hvert :o) Vi kjøpe stort tisselaken fra IKEA til vår seng. Tenkte først på vannavgang, men som Lucky skriver, så er det gull verdt mot gulp og puppe-lekasjer (som det blir en del av her iallfall...). Vi bruker Libero, og er stort sett fornøyd, men lurte på å prøve en pakke Pampers, siden han har hatt noen lekkasjer, både rundt lårene og opp etter ryggen Og smokker - NUK er en vinner her i huset. Mam som en god nr 2. Han får best tak på NUK-smokkene pga utformingen på selve smokke-delen, og i tillegg er det lettere for han å få den til å sitte med vakun siden formen av den delen som skal være utenfor munnen passer fint. Vi bruker og silikon enn så lenge... Så, der kom enda flere velmenende råd Blir spennende tider fremover nå - håper det blir bebis på dere snart *edit* De fleste sykehus har Pampers, som om du har noen Libero fra gratispakker, så ta de med på sykehuset. Da kan dere prøve begge deler før dere skal hjem, så dere vet hva dere liker best og skal kjøpe på vei hjem Endret 22. mars 2012 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 22. mars 2012 #3645 Del Skrevet 22. mars 2012 Innom å leser men har ikke så mye å si for tiden. Jeg føda 17 dager før tremin, så nå kan det vel skje når som helst. Tenkte aldri på at vannet kunne gå i senga jeg, men har jO hatt flaks tydeligvis, for det gikk under en pressrie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3646 Del Skrevet 24. mars 2012 Angående tisselaken, så anbefales en type som heter Hippychick - selges blant annet på Lilleprinsen.no til en ganske grei pris. De er ikke sånne plasttyper, og heller ikke med sånn strikk. Puster fint, og blir ikke klamt. Finnes i flere størrelser, og kan evt klippes til. Vi har slike i vogna og i natt-senga, og det fungerer strålende. Småen vår har allerede hatt ganske mange natt-lekasjer iallfall - veldig greit å slippe å vaske madrasstrekket hver gang... Kladder fungerer sikkert og bra, men da har du iallfall et tips om dere vil ha noe mer "varig" etter hvert :o) Vi kjøpe stort tisselaken fra IKEA til vår seng. Tenkte først på vannavgang, men som Lucky skriver, så er det gull verdt mot gulp og puppe-lekasjer (som det blir en del av her iallfall...). Vi bruker Libero, og er stort sett fornøyd, men lurte på å prøve en pakke Pampers, siden han har hatt noen lekkasjer, både rundt lårene og opp etter ryggen Og smokker - NUK er en vinner her i huset. Mam som en god nr 2. Han får best tak på NUK-smokkene pga utformingen på selve smokke-delen, og i tillegg er det lettere for han å få den til å sitte med vakun siden formen av den delen som skal være utenfor munnen passer fint. Vi bruker og silikon enn så lenge... Så, der kom enda flere velmenende råd Blir spennende tider fremover nå - håper det blir bebis på dere snart *edit* De fleste sykehus har Pampers, som om du har noen Libero fra gratispakker, så ta de med på sykehuset. Da kan dere prøve begge deler før dere skal hjem, så dere vet hva dere liker best og skal kjøpe på vei hjem Skal sjekke ut det tisselakenet du nevner Skal passe på at vi har med oss litt av både Pampers og Libero slik at vi får prøvd oss litt frem før vi drar hjem fra sykehuset Tror smokkene vi har til nå er MAM og Avent, så skal se om ejg ikke får tak i noen fra NUK også slik at vi kan prøve oss litt frem Håper hun ikke venter for lenge med å dukke opp for vi gleder oss sånn til hun kommer Innom å leser men har ikke så mye å si for tiden. Jeg føda 17 dager før tremin, så nå kan det vel skje når som helst. Tenkte aldri på at vannet kunne gå i senga jeg, men har jO hatt flaks tydeligvis, for det gikk under en pressrie. Det er helt rart å tenke på at det kan skje når som helst, så vi går rundt og er spente hver dag - hva om i dag er dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3647 Del Skrevet 24. mars 2012 38 uker!! Helt utrolig at vi er kommet til uke 38 alt! Nå kan hun komme når som helst!!! STrix: Gleder oss så utrolig mye, og det er så herlig å se at familiene våre ikke er noe dårligere Skal bli så godt å få henne på utsiden Nå bærer det avgårde til foreldrene mine. Orker ikke å vaske håndklær og sengetøy om dagen så er godt de stiller med tørketrommel slik at det går litt fortere Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 24. mars 2012 #3648 Del Skrevet 24. mars 2012 :strix: For 38 uker ser i tickern din at det er 14 dager igjen til termin, jeg fødte 13 dager før termin synes svangerskapet ditt har gått fort jeg, du synes kanskje det selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. mars 2012 #3649 Del Skrevet 24. mars 2012 38 uker!!? Dette går med stormskritt! Så utrolig spennende at det kan skje noe når som helst framover!! Kan tenke meg at det blir stas å snart få henne på utsiden... Hvordan er formen? Føler du deg tung og sliten, eller går det greit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 24. mars 2012 #3650 Del Skrevet 24. mars 2012 Ikke lenge igjen nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjusk Skrevet 24. mars 2012 #3651 Del Skrevet 24. mars 2012 38 uker Spennende å følge med her inne nå. Hun kan jo komme når som helst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 24. mars 2012 #3652 Del Skrevet 24. mars 2012 38 uker Snart er hun her Skikkelig fin mage har du, savnet skikkelig magen min! Men helt klart helt herlig å ha dem på utsiden også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wanita Skrevet 24. mars 2012 #3653 Del Skrevet 24. mars 2012 Det er så spennende. Når som helst kan det skje Weee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 25. mars 2012 #3654 Del Skrevet 25. mars 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3655 Del Skrevet 25. mars 2012 :strix: For 38 uker ser i tickern din at det er 14 dager igjen til termin, jeg fødte 13 dager før termin synes svangerskapet ditt har gått fort jeg, du synes kanskje det selv også Synes at alt har gått kjemperaskt Er veldig glad for det nå, bare håper at når hun er på utsiden at tiden roer seg litt da 38 uker!!? Dette går med stormskritt! Så utrolig spennende at det kan skje noe når som helst framover!! Kan tenke meg at det blir stas å snart få henne på utsiden... Hvordan er formen? Føler du deg tung og sliten, eller går det greit? Vi gleder oss utrolig mye, så kan nesten ikke vente til hun er her Formen er for det meste veldig fin Tungt å komme seg inn og ut av sengen, og finnes svært få gode sovestillinger. Er også slitsomt å kommer seg ut av sofaen, så har jeg først satt meg ned blir jeg der en stund Føler meg ikke noe tung i det hele tatt, og synes det er herlig Prøvde meg på gåtur på fredagen - klarte en km før jeg måtte gi meg, men det var 1 km mer enn jeg ellers hadde gått. Godt mannen kunne plukke meg opp på veien fra jobb Ikke lenge igjen nå! Det er det ikke i det hele tatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #3656 Del Skrevet 25. mars 2012 38 uker Spennende å følge med her inne nå. Hun kan jo komme når som helst Skal se om jeg ikke klarer å bli flinkere å oppdatere, slik at jeg ikke forsvinner i flere dager mellom hver oppdatering 38 uker Snart er hun her Skikkelig fin mage har du, savnet skikkelig magen min! Men helt klart helt herlig å ha dem på utsiden også da Tusen takk for mageskryt Jeg stortrives med magen og kommer til å savne å ikke ha den, men gir fra meg magen når som helst for å få møte lille mirakelet vårt Det er så spennende. Når som helst kan det skje Weee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. mars 2012 #3657 Del Skrevet 25. mars 2012 38 uker!! Wihii, det er ikke lenge igjen nå!! ...kjenner det kribler i magen når jeg tenker på det Rart, hvor glad man kan bli på noen andres vegne, noen man aldri har truffet. Men på en måte så føler jeg jo at jeg kjenner deg litt allikevel, selv om jeg aldri har møtt deg. Åååh, dere har så mye å glede dere til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 25. mars 2012 #3658 Del Skrevet 25. mars 2012 *spent* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 25. mars 2012 #3659 Del Skrevet 25. mars 2012 Snaaaaaaart...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. mars 2012 #3660 Del Skrevet 25. mars 2012 Har du sladris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå