Småkjekset Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2961 Del Skrevet 27. oktober 2011 17 uker Så spennende med ordinær UL Selv om jeg er så lei at jeg overhode ikke ønsker å skru tiden tilbake, så misunner jeg deg akkurat den spennende biten med irdinær UL Var sååå spent på kjønn i forkant av min ordinære UL Angående kjønn så har jeg ikke noe større ønske om at det er gutt eller jente, men det skal bare bli så utrolig godt å forhåpentligvis vite hvem som skjuler seg der inne. Det viktigste er at den lille er frisk Gleder meg sånn til å hilse på den lille igjen 17 uker!! God jobbhelg. Takk for det for 17 uker og for en kjempefin liten babymage. Det blir artig å høre hva som gjemmer seg inni magen! Takk for det Det blir veldig spennende å høre hva de sier på tirsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 27. oktober 2011 Forfatter #2962 Del Skrevet 27. oktober 2011 Kjørte mannen på flyplassen tidlig i morges så det var utrolig godt å få sovet en del ekstra timer etterpå. Føler meg litt mer uthvilt nå så forhåpentligvis blir det en grei kveld på jobb Har fremdeles ikke sett noe til doppleren jeg har bestilt, og det er straks 5 uker sidne jeg bestitle den! Har kontaktet selgeren og hun vet ikke hva som har skjedd, men kan endten sendte en nye eller gi meg pengene tilbake. Har jo veldig lyst på doppleren, og hadde den dukket opp i grei tid hadde jeg jo fått brukt den en god del. Men nå er jeg ikke sikker. En venninne av meg vil gjerne låne min når jeg en gang får den, men vet ikke hva jeg skal gjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. oktober 2011 #2963 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg savner to ting fra Ebay jeg også - og jeg har vært i kontakt med selgerne flere ganger - ikke rakk jeg å legg negativ feedback heller siden de fjernet seg som selgere.. Lillesmulen har jo snart kommet halveis jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 27. oktober 2011 #2964 Del Skrevet 27. oktober 2011 Har man ikke sånn trygg kjøping på ebay sånn som man har på finn.no? Payex eller hva det heter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 28. oktober 2011 #2965 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kjedelig med doppler som aldri kom da. Har også opplevd et par ganger at ting ikke dukker opp, men selgerne er for det meste veldig greie, og har refundert pengene. Vi har benyttet ebay sin konfliktløsing en gang, men det var bare tøys, så tapte 200 kr på en idiot-selger Men alt i alt har vi spart MYE på kjøp der, så litt svinn må man vel regne med Spennende med UL veldig snart da Vi brydde oss heller ikke om kjønn - var mest nervøs for å se om alt stod bra til med lille. Vi hadde jo hatt en mini-sjekk i uke 13, men man vet jo aldri. Det rare er at man nesten blir litt lei seg uansett hvilket kjønn det er, for man har liksom rukket å se for seg både en gutte-baby og en jente-baby, og når man får bekreftet den ene, så føles det litt som et tap av den andre - nesten som om man har hatt to babyer, og den ene forsvinner Vi fikk først forespeilet jente, og da synes jeg det var skikkelig trist at det ikke ble gutt. Altså, ikke trist pga at vi skulle ha en jente, men trist fordi det IKKE var en gutt, og at vi liksom mistet han. Og akkurat det samme skjedde når vi da fikk vite at det faktisk var en gutt - da var jeg trist for jenta vi "mistet" Heldigvis varer det ikke lenge, og så rister man av seg galskapen, og innser at man faktisk ikke har mistet noen, for det var jo bare en baby der i utgangspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #2966 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg savner to ting fra Ebay jeg også - og jeg har vært i kontakt med selgerne flere ganger - ikke rakk jeg å legg negativ feedback heller siden de fjernet seg som selgere.. Lillesmulen har jo snart kommet halveis jo Kjedelig når det skal være sånn Tre ukers tid og så er vi halvveis! Har man ikke sånn trygg kjøping på ebay sånn som man har på finn.no? Payex eller hva det heter.. Betaler gjennom paypal, så tror det skal gå fint å få tilbake pengene Håper det ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 28. oktober 2011 Forfatter #2967 Del Skrevet 28. oktober 2011 Kjedelig med doppler som aldri kom da. Har også opplevd et par ganger at ting ikke dukker opp, men selgerne er for det meste veldig greie, og har refundert pengene. Vi har benyttet ebay sin konfliktløsing en gang, men det var bare tøys, så tapte 200 kr på en idiot-selger Men alt i alt har vi spart MYE på kjøp der, så litt svinn må man vel regne med Spennende med UL veldig snart da Vi brydde oss heller ikke om kjønn - var mest nervøs for å se om alt stod bra til med lille. Vi hadde jo hatt en mini-sjekk i uke 13, men man vet jo aldri. Det rare er at man nesten blir litt lei seg uansett hvilket kjønn det er, for man har liksom rukket å se for seg både en gutte-baby og en jente-baby, og når man får bekreftet den ene, så føles det litt som et tap av den andre - nesten som om man har hatt to babyer, og den ene forsvinner Vi fikk først forespeilet jente, og da synes jeg det var skikkelig trist at det ikke ble gutt. Altså, ikke trist pga at vi skulle ha en jente, men trist fordi det IKKE var en gutt, og at vi liksom mistet han. Og akkurat det samme skjedde når vi da fikk vite at det faktisk var en gutt - da var jeg trist for jenta vi "mistet" Heldigvis varer det ikke lenge, og så rister man av seg galskapen, og innser at man faktisk ikke har mistet noen, for det var jo bare en baby der i utgangspunktet Veldig kjedelig å ikke ha sett noe til den Hadde jo gledet meg sånn til å bruke den Selgeren virker veldig grei, så håper det skal gå greit å få pengene tilbake Ser den med å føle at man har mistet det ene kjønnet når man får beskjed om det andre, alt disse hormonene kan få en til å føle Men jeg har ikke noen følelse for gutt eller jente, trodde jeg skulle hatt det til nå men den gang ei. Hver gang jeg tenker på den lille som kommer så er h*n kledd i nøytrale klær som ikke røper kjønnet. Så lever i spenning frem mot ul nå Håper virkelig at den lille vil vise seg frem for oss på tirsdag for foreløpig virker alt veldig uvirkelig Det til tross for at jeg har sett han/henne en gang allerede og hørt hjertelyden to ganger. Gleder meg utrolig mye til vi får den lille på utsiden rundt påsketider slik at vi kan bli kjent med det lille vidunderet vårt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 29. oktober 2011 #2968 Del Skrevet 29. oktober 2011 Merkelig nok så tenkte jeg ikke over det med om det kunne være noe galt eller ikke i forkant av ordinær UL. Hadde jo vært på en i uke 10-11 hvor alt stod bra til med han, så den tanken streifet meg ikke. Selv om det så klart gjorde godt da jeg så alle fire hjertekamre, hjernehalvdeler osv. Og at jordmor sa han så frisk og fin ut. Men for min del var ikke det en bekymring, for jeg følte på meg at alt var i orden. Så for meg var den stor spenningen kjønn, for jeg aaante ikke hva det var. Hadde ingen formening jeg heller. Så det var utrolig artig da vi så at det var en gutt, og kunne begynne å si han i stedet for den. Hadde vært like artig om det var jente også. Det er bare det med å få knytte mer identitet til fosteret i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. oktober 2011 #2969 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hva har du gitt for doppleren? Jeg tror jeg ville bedt om en ny en hvis den kostet under/rundt 200 kr, ellers ville jeg bedt om pengene tilbake. Jeg brukte ikke min noe særlig etter uke 18 for da kjente jeg liv hver dag. Var bare å dytte til den hvis jeg ble redd for at den ikke var i live (Rart å tenke på at jeg snakker om GOFFEL!) Jeg solgte min på finn for 250 kr, fikk mange henvendelser Lykke til på ul Spennende!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #2970 Del Skrevet 29. oktober 2011 Merkelig nok så tenkte jeg ikke over det med om det kunne være noe galt eller ikke i forkant av ordinær UL. Hadde jo vært på en i uke 10-11 hvor alt stod bra til med han, så den tanken streifet meg ikke. Selv om det så klart gjorde godt da jeg så alle fire hjertekamre, hjernehalvdeler osv. Og at jordmor sa han så frisk og fin ut. Men for min del var ikke det en bekymring, for jeg følte på meg at alt var i orden. Så for meg var den stor spenningen kjønn, for jeg aaante ikke hva det var. Hadde ingen formening jeg heller. Så det var utrolig artig da vi så at det var en gutt, og kunne begynne å si han i stedet for den. Hadde vært like artig om det var jente også. Det er bare det med å få knytte mer identitet til fosteret i magen! Det blir veldig godt å se den lille igjen, så håper h*n viser seg fra sin beste side Jeg blir like glad for hva det måtte være som skjuler seg i magen, men skal bli veldig godt å kunne si han eller hun og ikke den hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #2971 Del Skrevet 29. oktober 2011 Hva har du gitt for doppleren? Jeg tror jeg ville bedt om en ny en hvis den kostet under/rundt 200 kr, ellers ville jeg bedt om pengene tilbake. Jeg brukte ikke min noe særlig etter uke 18 for da kjente jeg liv hver dag. Var bare å dytte til den hvis jeg ble redd for at den ikke var i live (Rart å tenke på at jeg snakker om GOFFEL!) Jeg solgte min på finn for 250 kr, fikk mange henvendelser Lykke til på ul Spennende!! Tror den havnet på 200 og noe så har spurt om å få pengene tilbake. Har jo ikke bruk for den når jeg kjenner bevegelse om litt, og er dumt hvis jeg må ha doppler slik at venninner kan bruke den. Da bør de heller kjøpe sin egen synes jeg Takk for det! Det blir veldig spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. oktober 2011 Forfatter #2972 Del Skrevet 29. oktober 2011 Var med søsteren min på Lindex i går og fant kjempe mye flotte bodyer og pysjer. Den ene stod det: My belongs to Daddy. Den skal jeg kjøpe etter ul tenker jeg Og så var det salg på Cubus med bodyer til 10-30 kr, men de var ikke omslagsbodyer. Har innbilt meg at det kan være smartest å ha den første tiden, er det riktig? Har kikket mye på bæretøy i helgen, og faller veldig for Moby Wrap og MeiTai for øyeblikket. Ser for meg at sjalet kan være godt å ha den første tiden mens den lille trenger nærhet, og så kan jeg bytte til MeiTai etterhert. Skal sjekke ut hva de har på eBay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 30. oktober 2011 #2973 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vi hadde begge deler, men omslagsbodyer var veldig greit den første måneden Men de vokser jo fort, så det er nok ingenting i veien for at du kjøper klær i str 62 Du kunne ha kjøpt Moby Wrap av meg for en hundrings (kjøpte ubrukt av en på finn, og har selv aldri fått den til ) om du finner ut at du vil ha den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 30. oktober 2011 #2974 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg liker ikke omslagsbodyer. Hadde en del etter å ha fått det anbefalt, men de fleste ble faktisk ikke brukt en gang. Så mitt tips er: kjøp litt og prøv deg fram! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. oktober 2011 #2975 Del Skrevet 30. oktober 2011 I små størelser har jeg mest omslagsbodyer. Men jeg har jo fått det meste av klær da, så..Men jeg synes det virker mer lettvindt i alle fall. Da slipper man jo å løfte opp babyen for å få bodyen på. Men jeg vet ikke jeg..Finner det vel ut om litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 30. oktober 2011 Forfatter #2976 Del Skrevet 30. oktober 2011 Vi hadde begge deler, men omslagsbodyer var veldig greit den første måneden Men de vokser jo fort, så det er nok ingenting i veien for at du kjøper klær i str 62 Du kunne ha kjøpt Moby Wrap av meg for en hundrings (kjøpte ubrukt av en på finn, og har selv aldri fått den til ) om du finner ut at du vil ha den? Skal se om jeg finner i størrelse 62, hvis ikke tar jeg og kjøper litt andre ting som pysj og slikt Skjønner at dette med sjalene ikke er så lett å ha med å gjøre alltid, men er verdt et forsøk gjerne Hvilken farge og størrelse er det? Hvid det finnes forskjellige størrelser Jeg liker ikke omslagsbodyer. Hadde en del etter å ha fått det anbefalt, men de fleste ble faktisk ikke brukt en gang. Så mitt tips er: kjøp litt og prøv deg fram! Tror det kan være greit å prøve seg frem ja, så jeg får se om jeg får tak i bodyer på salg i uken som kommer I små størelser har jeg mest omslagsbodyer. Men jeg har jo fått det meste av klær da, så..Men jeg synes det virker mer lettvindt i alle fall. Da slipper man jo å løfte opp babyen for å få bodyen på. Men jeg vet ikke jeg..Finner det vel ut om litt Jeg får høre igjen med deg når krabaten din er på utsiden og høre hva du synes da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2011 #2977 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg syns omslagsbodyer var ok helt i starten, men fra str 56 kunne de seile sin egen sjø Alt for mye knapper og mas. Vanlige bodyer foretrekkes her. De er stort sett såpass vide i nakken at det ikke er noe problem å få over hodet hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2978 Del Skrevet 31. oktober 2011 Jeg syns omslagsbodyer var ok helt i starten, men fra str 56 kunne de seile sin egen sjø Alt for mye knapper og mas. Vanlige bodyer foretrekkes her. De er stort sett såpass vide i nakken at det ikke er noe problem å få over hodet hans Ja det blir vel en del ekstra knapper å forholde seg til, så vi får prøve med ett par stykker først og se hvordan det går Har kikket på en slik kjørepose også, tror det er det det heter ihvertfall. Slik at den lille kan holde se god og varm i bilstolen og i vognen uten å måtte pakke så mye annet på den. Er dette noe som er praktisk å ha og som faktisk blir brukt? I så fall, hva størrelse er grei å ha til en som blir født i april slik at den kan brukes den første tiden avhengig av temperaturen? Vestlandet er ikke alltid først ute med sol og gode vår temperaturer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 31. oktober 2011 #2979 Del Skrevet 31. oktober 2011 Moby-sjalene er bare i en størrelse - om du er liten (som meg), så knyter du bare en ekstra runde rundt livet, så du slipper sånne laaaange ender som henger og dingler. På et annet forum var det en del som anbefalte et annet elastisk sjal, som skulle være litt "lettere" i stoffet. Skjønner hva de mener etter å ha fått Moby'en i posten, for det er ganske tykt, så om man skal bruke det mest i sommerhalvåret, og det er fint vær og man er litt varmblodig, så kan det kanskje bli litt klamt. Husker ikke nå hva den andre litt lettere varianten het, men det finner du sikkert med litt research Vi har også kjøpt en del klær i 62 - tror faktisk vi har like mye der som i 56 nå. Etter hva jeg skjønner, så er de ikke gamle tassene før også 62 passer greit, så da skader det jo ikke å kjøpe litt av det også allerede nå. Har faktisk så vidt begynt litt på 68 også jeg... Men har langt i fra alt vi trenger i alle størrelser altså - bare litt av hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter #2980 Del Skrevet 31. oktober 2011 Moby-sjalene er bare i en størrelse - om du er liten (som meg), så knyter du bare en ekstra runde rundt livet, så du slipper sånne laaaange ender som henger og dingler. På et annet forum var det en del som anbefalte et annet elastisk sjal, som skulle være litt "lettere" i stoffet. Skjønner hva de mener etter å ha fått Moby'en i posten, for det er ganske tykt, så om man skal bruke det mest i sommerhalvåret, og det er fint vær og man er litt varmblodig, så kan det kanskje bli litt klamt. Husker ikke nå hva den andre litt lettere varianten het, men det finner du sikkert med litt research Vi har også kjøpt en del klær i 62 - tror faktisk vi har like mye der som i 56 nå. Etter hva jeg skjønner, så er de ikke gamle tassene før også 62 passer greit, så da skader det jo ikke å kjøpe litt av det også allerede nå. Har faktisk så vidt begynt litt på 68 også jeg... Men har langt i fra alt vi trenger i alle størrelser altså - bare litt av hvert Skal sjekke opp det lettere sjalet, for tenker at det kan være greit å ha et som ikke blir så klamt og varmt sa jeg håper å få brukt det en del i sommermånedene også, så fremt den lille liker det såklart Tror jeg skal kjøpe inn i de litt større størrelsene som 62 og rundt der hvis jeg finner det på salg, alltid godt med gode tilbud Blir sikkert noe i de helt minste størrelsene som blir kjøpt også, men skal prøve å begrense meg nå i begynnelsen og heller kjøpe mer etterhvert som vi ser at vi trenger det Vet jo ikke hva en kan forvente å få i barselspresanger heller, men skal være flink å bytte ting jeg tviler på at blir brukt. Flotte pynteklær ser jeg ikke på som veldig nødvendig for en liten tass, da body og strømpebukse må være mye mer behagelig å bruke. Men bare vent til den første julen, da skal den lille kles litt mer opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå