Stor&Sterk Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 (endret) Vi reser med jobben 2-3 ganger i året. Vi reiser da til Oslo for å være på seminar og treffe kollegaer. Vi blir booket inn på hotell av ledelsen og som regel må vi dele rom med en kollega av samme kjønn. Mange klager på at de ikke får enkeltrom. Jeg ønsker selvfølgelig enkeltrom, men bryr meg ikke så fantastisk mye om det som andre kollegaer. Det er som regel bare for en natt eller to. Syns dere at man bør få enkeltrom eller er det helt akseptabelt å dele rom?. Hvordan er praksisen på jobben din om du må ut å reise ? (Bedriften har en grei økonomi men vet at de sparer der de kan.Regner med at penger spiller inn i denne måten å gjøre ting på....) Endret 11. april 2010 av Stor&Sterk
Gjest Bond Skrevet 11. april 2010 #2 Skrevet 11. april 2010 Så lenge det er snakk om å dele med noen av samme kjønn er det nok ikke så krise.. Men opplever selv at man vanligvis får eget rom
Vera Vinge Skrevet 11. april 2010 #3 Skrevet 11. april 2010 Jeg syns det bør være greit å dele rom, med mindre man har spesielle behov og grunner for å ha alenerom. Jeg har bare vært på ett kurs med jobben som innebar overnatting, og da fikk vi riktignok egne rom, men jeg tenkte da at det virket litt bortkastet at det stod en tom seng der, spesielt siden jeg har flere kollegaer jeg begynner å kjenne ordentlig godt, og som det bare ville vært koselig å dele rom med. Men jeg husker et sted jeg jobbet deltid tidligere, hvor det var stor ståhei over at de som skulle på kurs, ikke fikk egne rom. Jeg tenkte da at det var voldsomt til syting.
FoxyFish Skrevet 11. april 2010 #4 Skrevet 11. april 2010 Jeg ville sett på det som helt uproblematisk.
Anglofil Skrevet 11. april 2010 #5 Skrevet 11. april 2010 Jeg ville nok ikke likt det, men så kjenner jeg ikke kollegene mine godt nok til at jeg føler det er greit heller. Hadde jeg kjent dem bedre derimot hadde saken vært en annen. Mvh Yvonne
Vindmølle Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Stort sett ser jeg ikke på det som noe problem å dele rom (så lenge det er to enkeltsenger. Å dele dobbeltseng med andre enn mannen, eller nære venner/familie er jeg ikke noe glad i). Jeg vet det er vanlig praksis flere steder at de som ønsker enkeltrom kan få det mot at de dekker mellomlegget selv (normalt noen hundrelapper). Synes at det er helt fair at de som ønsker enkeltrom dekker merkostnaden ved dette selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Jeg har mange ganger delt rom med kollegaer. Allkevel kjenner jeg at jeg vegrer meg og etterhvert helst vil ha rom for meg selv. Det skyldes sikkert at jeg føler meg "naken og forsvarsløs" når jeg sover, og ikke liker at andre ser meg sånn.
Hoppetaujenta Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Syns det burde være en selvfølge å ha eget rom for en smule privatliv, når man ellers er sammen alle timene som oppholdet varer. Jeg hadde ikke delt rom uansett.
Pinkee Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Kanskje dere bør snakke med ledelsen om dette, hvis det er slikt et problem?? Kan jo enkelt ordnes med at dem som ønsker enkeltrom betaler mellomlegget selv. Hvis bedriften tenker økonomi. Personlig hadde jeg ikke hatt problem med å dele rom, hvis det var snakk om folk jeg kjenner.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Jeg ville ikke ønske å jobbe for en arbeidsgiver som snevrer inn med deling av rom. Deling er uaktuelt.
Rosalie Skrevet 11. april 2010 #11 Skrevet 11. april 2010 Definitivt uaktuelt. Å tvinges til å sove sammen med noen man kun har et profesjonelt forhold til er i min verden ikke greit, og jeg hadde ikke deltatt på slike premisser. PS: Pleier lederne å dele rom når de er ute på jobbreiser?
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #12 Skrevet 11. april 2010 Om den andre var homo eller lespe da?
ToveM Skrevet 11. april 2010 #13 Skrevet 11. april 2010 Har ingen problem med å dele rom med kolleger jeg kjenner godt, i prinsippet. Men jeg sliter med søvnproblemer spesielt første natt i ny seng, foretrekker derfor enerom for å unngå å forstyrre den andre.
Skravla Skrevet 11. april 2010 #14 Skrevet 11. april 2010 Syns det burde være en selvfølge å ha eget rom for en smule privatliv, når man ellers er sammen alle timene som oppholdet varer. Jeg hadde ikke delt rom uansett. Definitivt uaktuelt. Å tvinges til å sove sammen med noen man kun har et profesjonelt forhold til er i min verden ikke greit, og jeg hadde ikke deltatt på slike premisser. PS: Pleier lederne å dele rom når de er ute på jobbreiser? Signerer. Om jeg måtte dele rom, så ville jeg ikke reist.
miss daisy Skrevet 11. april 2010 #15 Skrevet 11. april 2010 Jeg har aldri opplevd å måtte dele rom på jobbreise. Det ville vært helt uaktuelt for min del.
Gjest najki Skrevet 11. april 2010 #16 Skrevet 11. april 2010 Jeg har vært på slike seminar ved to anledninger, og den første delte jeg rom med ei. Den andre fikk jeg enerom. Jeg var forøvrig den eneste jenta/dama der ved den andre anledningen, men alle fikk enerom. Ingen av delene var noe problem. Jeg er også enig i at hvis man KREVER enerom kan dette dekkes av den krevende selv.
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. april 2010 #17 Skrevet 11. april 2010 Kanskje dere blir plassert to og to på rommene fordi ledelsen ikke vil at kolleger skal ende i sengehalmen sammen? Ene bedriften jeg jobbet i ble alle putta på dobbeltrom. Var mye på farta og jeg delte alltid rom med samme person. Det føltes bare OK og trygt, men i perioder bodde vi to mer sammen enn med våre respektive der hjemme. Men jeg har selv jobbet mye med å koordinere arbeidsstaben på hoteller og det har aldri falt meg inn å putte to og to på same rom. Da jobbet jeg heller for å finne andre måter å få ned kostnadene på. Billigere hotell f.eks. Men så har jeg stort sett jobbet i mannsdominerende bedrifter og jeg tror det er værre å putte to 50-årige mannfolk på samme rom, enn to jenter i 20-åra på samme rom.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #18 Skrevet 11. april 2010 Jeg har et handikap som ingen vet om (siden det ikke vises med klærne på...), og hadde ikke synes det var så morsomt å "dele" dette med en kollega som jeg har et profesjonelt forhold til. Ikke fordi jeg skjemmes over det, men fordi det er privat og noe de ikke trenger å vite om.
Cata Skrevet 11. april 2010 #19 Skrevet 11. april 2010 Hm, jeg er neimen ikke sikker på hvordan det er hos oss. Vi har "dele -rom policy" på gruppeturer, mens vi kjører enkeltrom på rene forretningsreiser, så jeg tror det er mix. Ikke at det plager meg nevneverdig for som regel er jeg eneste kvinne uansett og ender dermed automatisk med enkeltrom. (Nei, gutter - jeg deler ikke rom med dere ) Det er en av fordelene ved å være i mindretall. Jeg kan ikke fordra å dele rom med noen så om det hadde vært flere damer så ville jeg nok sjekket om jeg kunne tatt enkeltrom mot å betale mellomlegget selv. Dels er jeg kveldstrøtt så selv om jeg gjør mitt beste for å holde ut og være sosial så pleier jeg tørne inn før flertallet, og dels sover jeg fryktelig lett så å dele rom med noen betyr nesten garantert en halvveis søvnløs natt. Det siste er ikke noe jeg liker når jeg gjerne skal være konsentrert dagen etter.
ism85 Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Kommer ann på situasjonen på kurs(fagforening) får vi enkelt rom og sånn bør det være mener jeg vi kjenner jo ofte ikke hverandre. I jobb sammenhenger får og krever vi enkeltrom vet de har prøvd seg på dobbeltrom før men folk har bare gått i resepsjon å bestilt seg et eget rom på firmaets regning. Men vi er noen ganger på tur med firma fyllefester og noe morro som feks snøscooter og da er det ingen som klager på at vi må dele rom. Vi har bare en dame og hun får altid enkelt rom men jeg sover heller med henne men det er jo ikke noe noen andre har noe med så vi kan ikke si vi skal ha et rom sammen :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå