Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #41 Skrevet 14. mai 2010 Er enig i at det er litt artig å følge med på faste brukere. En del syns jeg skriver godt, og jeg søker med ujevne mellomrom opp mine favorittbrukere og ser om de har skrevet noe interessant siden sist. Da får man ofte et ganske bredt inntrykk av hvem de er som person, og det livet de lever. Kanskje litt som å lese en personlig blogg, selv om detaljer ofte er forsøkt anonymisert. Jeg ønsker imidlertid ikke å vise fram livet mitt på samme måte, og derfor har jeg storparten av min tid på KG vært gjest. Jeg bruker anonymknappen alltid. Det er som mange har vært inne på ikke den enkelte kakeoppskriften, den enkelte opplysningen om hva slags kjole man skal ha på bryllupsdagen, eller om hvor langt man er på vei med barnet i magen som er spesielt sensitiv. Det er summen av alle disse tilsynelatende uskyldige opplysningene som til sammen kan danne et gjenkjennelig bilde av mennesket bak nicket. Og som sagt, jeg setter pris på at noen har lyst til å dele livet sitt med oss andre. Jeg er imidlertid en for privat person til å ville gjøre dette selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. mai 2010 #42 Skrevet 14. mai 2010 Er enig i at det er litt artig å følge med på faste brukere. En del syns jeg skriver godt, og jeg søker med ujevne mellomrom opp mine favorittbrukere og ser om de har skrevet noe interessant siden sist. Da får man ofte et ganske bredt inntrykk av hvem de er som person, og det livet de lever. Kanskje litt som å lese en personlig blogg, selv om detaljer ofte er forsøkt anonymisert. Jeg ønsker imidlertid ikke å vise fram livet mitt på samme måte, og derfor har jeg storparten av min tid på KG vært gjest. Jeg bruker anonymknappen alltid. Det er som mange har vært inne på ikke den enkelte kakeoppskriften, den enkelte opplysningen om hva slags kjole man skal ha på bryllupsdagen, eller om hvor langt man er på vei med barnet i magen som er spesielt sensitiv. Det er summen av alle disse tilsynelatende uskyldige opplysningene som til sammen kan danne et gjenkjennelig bilde av mennesket bak nicket. Og som sagt, jeg setter pris på at noen har lyst til å dele livet sitt med oss andre. Jeg er imidlertid en for privat person til å ville gjøre dette selv. Er enig med anonym bruker over. Derfor er omtrent 90% av mine innlegg anonyme. Men når det er sagt, så liker jeg også veldig godt å følge med på andre brukere! Noen føler jeg nesten at jeg kjenner
Twink Skrevet 14. mai 2010 #43 Skrevet 14. mai 2010 Samme her. I tråder der jeg har måtte avsløre hva jeg jobber med for å kunne gi et bra svar for eksempel. Jeg syns det er litt bra at man kan danne seg et slags bilde av personen bak avateren jeg da, man føler på en måte at man blir litt kjent med folk og forumet blir mer interessant. Derfor bruker jeg anonymknappen veldig skjeldent. Enig med strykebrett! Har brukt anonymknappen noen få ganger, da på innlegg jeg føler kunne bidra til at jeg blir gjenkjent. Er ikke såå farlig om jeg blir dte for skriver ikke veldig private ting, men liker ikke følelsen av at noen jeg vet hverm er kan "spionere" på meg på den måten. Før skrev jeg nesten alltid som gjest, opprettet profil da forumet var stengt for gjesteposting sist. Men synes ikke anonymknappen er noe særlig, er vanskelig å holde styr på folk når det er 20 stk anonyme i en tråd. Derfor bruker jeg den heller ikke selv om jeg egentlig foretrekker å skrive som gjest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå