Gjest Huffsa Skrevet 13. april 2010 #21 Skrevet 13. april 2010 Bruker anonymknappen hvis jeg skal skrive om sensitive ting, eller ting jeg ikke vil skal kobles mot "meg".
Wildy Skrevet 13. april 2010 #22 Skrevet 13. april 2010 Har ikke brukt den enda, men synes det er greit å ha mulighten til å poste helt anonymt om jeg skulle ha behov for det.
Gjesten Skrevet 13. april 2010 #23 Skrevet 13. april 2010 Jeg bruker den hvis jeg skriver noe som kan gjøre meg gjenkjennelig.
LukaFrost Skrevet 14. april 2010 #24 Skrevet 14. april 2010 Jeg kom i skade for å bruke den en gang. Egentlig synes jeg det går litt inflasjon i anonymknappen. Det er jo ingen som kjenner til hvem jeg er, så jeg skriver alt med nick. Skjønner at enkelte ting kan være greit å poste anonymt, men det er etter min mening mnge flere innlegg som kunne ha vært postet med nick.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #25 Skrevet 14. april 2010 Jeg bruker anonymkanppen til to ting: 1) Jeg vil være anonym pga det er et sensitivt emne jeg ikke vil at alle skal vite jeg har svart på, eller fordi jeg ikke vil at det skal bli assosiert med min profil slik at det kan bli lettere å gjenkjenne meg. 2) For å slippe å ha alt mulig rart jeg svarer på her på forumet på "mine innlegg". Jeg synes anonymknappen er kjempegrei, for da slipper jeg å logge meg ut for å skrive svar og så logge meg inn igjen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #26 Skrevet 14. april 2010 Jeg bruker den alltid. I tillegg er jeg innlogget som skjult bruker. Jeg vil ikke at noen skal koble alle innleggene jeg skriver og føler meg mye mer "fri" til å skrive når det ikke kan kobles til min bruker. I tillegg kan ingen "samkjøre" innleggene mine og kjenne meg igjen. Om noen anser mine svar eller tråder som verdiløse, so be it.
juliane Skrevet 14. april 2010 #27 Skrevet 14. april 2010 Jeg har postet som Anonym bruker et par ganger. Grunnen er ganske enkel, jeg skriver dagbok her inne og legger dermed ut endel opplysninger om meg selv, sakte men sikkert. Hvis noen gode venner skulle snuble over dagboka mi hadde de skjønt at det var meg, men jeg forsøker å ikke legge ut gjenkjennelige ting sånn at folk som bare er bekjente skjønner hvem jeg er. Derfor skriver jeg ikke ting som hvor jeg jobber eller akkurat hva jeg jobber med, hvor jeg egentlig kommer fra ++. Hvis jeg da svarer på en post der noen lurer på noe fra mitt hjemsted er det veldig greit å ikke få svaret knyttet til brukeren min. (Om noen her inne skulle kjenne meg igjen på skrivestil er ikke så farlig.)
Gjesten Skrevet 14. april 2010 #28 Skrevet 14. april 2010 Egentlig synes jeg det går litt inflasjon i anonymknappen. Det er jo ingen som kjenner til hvem jeg er, så jeg skriver alt med nick. Skjønner at enkelte ting kan være greit å poste anonymt, men det er etter min mening mnge flere innlegg som kunne ha vært postet med nick.
Gjest Badabing Skrevet 14. april 2010 #29 Skrevet 14. april 2010 Har brukt den et par ganger fordi jeg da kunne bli gjenkjent på grunn av det jeg har skrevet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #30 Skrevet 14. april 2010 Bruker den ene og alene for å slippe private meldinger fordi visse personer på KG ikke klarer å debattere skikkelig i selve diskusjonen. Etter å ha mottatt slike meldinger fra "den unevnelige" så slettet jeg brukeren min og valgte å forbli slettet helt til det ble slutt på gjesteskriving her på KG.
Holar Skrevet 13. mai 2010 #31 Skrevet 13. mai 2010 Hvordan vet du om en sak er sensitiv for dem? Er det du som avgjør om de har en god nok årsak til å være anonym? Kjenner du alle med profil her inne, eller er ikke de egentlig akkurat like anonyme for deg? Bare nysgjerrig Mitt synspunkt er at man kun bør være anonym i de tilfellene et svar kan gi informasjon om ens rl-identitet. Sålenge man har opprettet en bruker, så vil den i utgangspunktet være anonym nok - man bruker jo ikke akkurat sitt normale navn som nick. Ved å til stadighet bruke anonymknappen i utrengsmål, gir en sine motdebatanter liten mulighet til å vurdere seriøsiteten i et innlegg. Jeg kan forstå at man velger anonymknappen i enkelte tilfeller, f.eks hvis noen i rl kjenner ens online identitet, og innlegget er noe sensitivt for en selv. Det kan løses ved at man "velger" seg en identitet, og signerer innlegget med f.eks "Skrevet av Storrøykern" - noe som gir oss andre en mulighet til å følge vedkommendes argumentasjon gjennom tråden.
livesen Skrevet 13. mai 2010 #32 Skrevet 13. mai 2010 har aldri brukt den . jeg har inntrykk av at mange bruker den til å slenge dritt til andre, dritt de ikke vil stå for .
Nimorna Skrevet 13. mai 2010 #33 Skrevet 13. mai 2010 Jeg er nesten paranoid, så jeg bruker anonymknappen til nesten alt. Mange små fragmenter med informasjon kan jo til slutt la folk få vite hvem jeg er, og det tar jeg ikke sjansen på. Jeg legger ikke en gang ut hvilken dato jeg gifter meg, men jeg kan til nød fortelle at jeg kjøpte kjolen min på eBay. :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #34 Skrevet 13. mai 2010 Jeg bruker den alltid. Synes det er greit at alle mine innlegg står fritt, og folk ikke bruker summen av dem til å danne et bilde av meg. Ser ingen grunn til at folk skal mene noe av den som står bak innleggene.
leirbål Skrevet 13. mai 2010 #35 Skrevet 13. mai 2010 Jeg har brukt den et par ganger når jeg ville svare på noe jeg har erfaring med, men ikke kunne svare uten at en ville føle seg utlevert.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #36 Skrevet 13. mai 2010 Jeg bruker den alltid. Synes det er greit at alle mine innlegg står fritt, og folk ikke bruker summen av dem til å danne et bilde av meg. Ser ingen grunn til at folk skal mene noe av den som står bak innleggene. Signerer denne, jeg bruker anonymknappen av akkurat samme grunn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. mai 2010 #37 Skrevet 13. mai 2010 jeg bruker knappen forde jeg vil ikke at mine innlegg og mitt bruker navn skal knyttes sammen. eks man søker opp brukernavnet så får man opp alle postene mine
LetThemEatCake Skrevet 13. mai 2010 #39 Skrevet 13. mai 2010 Jag har ännu inte använt det anonyma alternativet, men jag har funderat över det många gånger. Ibland skriver man något väldigt intimt och personligt, som man står för, men som man ändå vill ska vara anonymt. Ibland får man så mycket onödig skit och då kan man känna sig skyddad bakom anonymiteten. Fast i mitt fall skulle det väl vara bortkastat då det inte hänger så många svenskar här, haha.
Gjest strykebrett Skrevet 13. mai 2010 #40 Skrevet 13. mai 2010 Har brukt den et par ganger fordi jeg da kunne bli gjenkjent på grunn av det jeg har skrevet. Samme her. I tråder der jeg har måtte avsløre hva jeg jobber med for å kunne gi et bra svar for eksempel. Jeg syns det er litt bra at man kan danne seg et slags bilde av personen bak avateren jeg da, man føler på en måte at man blir litt kjent med folk og forumet blir mer interessant. Derfor bruker jeg anonymknappen veldig skjeldent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå