Gå til innhold

Scooter / moped

Topplue

Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe meg moped fordi jeg rett og slett er nødt til å selge bilen min pga dårlig råd.

Har hørt at man ikke betaler årsavgift på moped?

Slipper å betale for parkering?

Og slipper å betale ved eventuelle bomringer?

Så eneste man betaler er pris for moped, omreg. og bensin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man betaler en liten sum årsavgift. På min scooter betaler jeg 500 kr i årsavgidt. Det finnes egne parkeringsplasser rundt om hvor motorsykler og mopeder står gratis. De aller fleste bomringer går en gratis igjennom :) Så det er billigere enn bil. Men mye, mye kaldere å kjøre. Og veldig kjipt når den ikke vil starte... -.-'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte selv moped i to år før jeg fikk billappen, og det er faktisk et ganske godt fremkomstmiddel.

Kostnadene er minimale, for å si det mildt. Jeg hadde en vanlig girmoped som jeg kjøpte for 20k og solgte for ca 16k. Årsavgiften var på ca 400,- og forsikringen på 900. Drivstoffkostnadene lå på ca 0,15-0,2 l/mil, altså ganske lite.

Dersom du kjøper en relativt ny moped og vedlikeholder så vil du ha et ganske rimelig transportmiddel. Påliteligheten er det heller ikke noe å si på, med mindre du kjøper en eldre "ihjelskrudd" moped. Min var aldri skrudd på, og det gjorde ikke jeg heller. Resultatet var en moped som var usannsynlig driftssikker. Det startet alltid på første spark, og selv etter flere uker stillestående startet den på et par spark i utrolige 10 minus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...