Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #1 Skrevet 10. april 2010 Hei.. Samboer og jeg flyttet fra hverandre for 2 år siden.. vi prøvde å flytte sammen i des 09.. dette gikk til skogen, da jeg ikke ville ha flere barn... 'hun flyttet da 2 dager senere inn til en annen man som hun fortsatt er sammen med... Vi har 2 felles barn og nå har minste man busdag på mandag.. Så kommer det jeg vil diskutere, eller ha svar på.. Min eks ringer å spør om hun kan få sove her hos meg, fordi hun så gjerne vil være tilstede når minste man våkner... jeg sa nei, fordi jeg mener at hun har valgt å være sammen med en annen man og derfor ikke bare kan kreve at hun kan sove her hos men.. jeg tenkte jo først på den nye mannen, men jeg tror ikke hun har spurt han om det er greit.. enden på visa så langt er at jeg må holde hele barnebursdagen og voksenselskapet selv.. hun nekter å hjelpe til eller å komme.. hun kommer ikke fordi hun mener at det ikke er forskjell på 0700 og 1630 og ettermiddagen... er det jeg som er helt på jordet, eller har jeg rett, men tanke på at hun har valgt en annen mann og ikke kan få i pose og sekk?
Gjest gjest Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg synes du har rett...........Litt for mye forlangt av henne.
Pinkee Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 ehmmm??? Ønsker ho å sove hos deg, for å være der når ungen som har bursdag våkner?????? Altfor mye forlangt!! Bor foreldre hver for seg, så sover dem ikke sammen, med unntak av feks på sjukehus hvis ungen er innlagt. Men, hvis ungen bor hos deg, så er det også helt normalt at det er du som holder selskap, iallefall barnesselskap og for dei voksne i din familie. Hvis ungen aldri bor hos mor, så er det du som må holde alle selskaper, også for familien på mor-siden. Når man kommer til konfirmasjon ol, så deler man utgiftene, men ganske normalt at den ene forelder arrangerer selsapet.
Gjest Dhanu Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Noen spesiell grunn til at hun absolutt må overnatte, heller enn å komme veldig tidlig om morgenen?
Gjest Vilma Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Dere begge er på jordet. Hun skal selvfølgelig ikke overnatte og du skal selvfølgelig holde bursdagsselskapet selv. Ditt hjem, din unge, ditt ansvar. Når ungen er hos henne så er selskapet hennes ansvar. Klart dere kunne jo prøve å få ting til å gå smidig, være venner og vel forlikte. Du kunne jo latt henne overnatte og hun kunne jo hjelpe til, men det er mye morsomme å være uvenner.
aljo Skrevet 10. april 2010 #6 Skrevet 10. april 2010 Noen spesiell grunn til at hun absolutt må overnatte, heller enn å komme veldig tidlig om morgenen? fordi hun vil være der når han våkner og synge bursdagsang slik vi alltid har gjort... men jeg mener at når hun har valgt en annen man, så han hun ikke tro at familielivet går sin vante gang.. og når jeg i tillegg vil at vi skal være sammen.. den eneste grunnen til at vi ikke er det, er fordi hun vil ha flere barn... det sier hun selv..
aljo Skrevet 10. april 2010 #7 Skrevet 10. april 2010 Dere begge er på jordet. Hun skal selvfølgelig ikke overnatte og du skal selvfølgelig holde bursdagsselskapet selv. Ditt hjem, din unge, ditt ansvar. Når ungen er hos henne så er selskapet hennes ansvar. Klart dere kunne jo prøve å få ting til å gå smidig, være venner og vel forlikte. Du kunne jo latt henne overnatte og hun kunne jo hjelpe til, men det er mye morsomme å være uvenner. Hvorfor skal jeg holde selv? hun vil jo veldig gjerne være med på det, men er bitter fordi hun ikke vår være her om morgenen... Og hvorfor er jeg på jordet? jeg vi gjerne at vi skal gjøre det sammen jeg... og det vil hun også... så det er ikke noe problem... vi er jo venner, selvom det kanskje ikke virker sånn... og nå vil a ikke komme hit i det hele tatt...
Gjest Dhanu Skrevet 10. april 2010 #8 Skrevet 10. april 2010 fordi hun vil være der når han våkner og synge bursdagsang slik vi alltid har gjort... men jeg mener at når hun har valgt en annen man, så han hun ikke tro at familielivet går sin vante gang.. og når jeg i tillegg vil at vi skal være sammen.. den eneste grunnen til at vi ikke er det, er fordi hun vil ha flere barn... det sier hun selv.. Hun tror vel ikke at familielivet går videre, hun tror vel bare at foreldreskapet går videre - og det er du vel ikke uenig i? Hvem som ikke vil være sammen med hvem er faktisk irrelevant i denne sammenhengen. Hvis hun ikke vil være sammen med deg, er det bare noe du må leve med. Hun kan ikke dikke med enhver mann hun ikke vil være sammen med - når man har valgt en mann så ekskluderer det normalt alle andre menn og da står hun kun til ansvar for ham hun har valgt.
Colargol Skrevet 10. april 2010 #9 Skrevet 10. april 2010 Altså jeg skjønner poenget ditt -men jeg skjønner også hennes! Hun tenkte vel ikke å sove i din seng? Barnet er bare to år gammel og jeg forstår at hun ønsker å få med seg mest mulig barnets oppvekst -det hadde vært noe annet om det var en 12-års dag f.eks. Den delen jeg ikke skjønner er at om hun da ikke får sove over ikke vil feire sitt eget barns bursdag i det hele tatt, bare på trass liksom! Men kan hun ikke sove på sofaen -eller på et gjesterom? Jeg skjønner at du reagerer fordi du føler at du har blitt forlatt og dumpa til fordel for en annen mann -men dere bør jo kunne lære dere til å samarbeide hvis dere vil sette barnet i fokus og gi det en bra oppvekst! Denne gangen så er det kanskje du som må svelge en kamel, men sannsynligheten er stor for at hun også må svelge noen de neste 20 årene! Så litt "gi og ta" holdning er nok ikke dumt, man må yte/tåle noe for å få noe igjen -selv om det ikke dukker opp en ny situasjon med en gang!
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #10 Skrevet 10. april 2010 Kan hun ikke komme tidlig da??? At dere avtaler om at hun kommer tidlig og ringer deg på mobilen sånn at dere ikke vekker barna med ringeklokken???? Jeg ville ikke gått med på at hun skulle overnatte for denne grunnen... Skjønner virkelig ikke at hun skal overnatte, for meg virker dette helt unaturlig... (Tror ikke tanken hadde slått meg engang, hadde nok tenkt ekstra på barnet den dagen, men tror jeg hadde ventet til selskapet på ettermiddagen)...
aljo Skrevet 10. april 2010 #11 Skrevet 10. april 2010 Altså jeg skjønner poenget ditt -men jeg skjønner også hennes! Hun tenkte vel ikke å sove i din seng? Barnet er bare to år gammel og jeg forstår at hun ønsker å få med seg mest mulig barnets oppvekst -det hadde vært noe annet om det var en 12-års dag f.eks. Den delen jeg ikke skjønner er at om hun da ikke får sove over ikke vil feire sitt eget barns bursdag i det hele tatt, bare på trass liksom! Men kan hun ikke sove på sofaen -eller på et gjesterom? Jeg skjønner at du reagerer fordi du føler at du har blitt forlatt og dumpa til fordel for en annen mann -men dere bør jo kunne lære dere til å samarbeide hvis dere vil sette barnet i fokus og gi det en bra oppvekst! Denne gangen så er det kanskje du som må svelge en kamel, men sannsynligheten er stor for at hun også må svelge noen de neste 20 årene! Så litt "gi og ta" holdning er nok ikke dumt, man må yte/tåle noe for å få noe igjen -selv om det ikke dukker opp en ny situasjon med en gang! haan blir 5 år ikkr 2
Colargol Skrevet 10. april 2010 #12 Skrevet 10. april 2010 (endret) haan blir 5 år ikkr 2 Hehe, ok, beklager -det ble brukt så mye to-tall at det gikk surr -2 år, 2 barn, 2 dager! Men uansett så er jo poenget mitt at de bør samarbeide -er det så ille om hun sover på gjesterommet for en natt liksom? Og forslaget over om at hun kommer tidlig -kanskje før barnet våkner, er jo ikke så dumt! Då får jo hun det som hun vil og han får det som han vil! Endret 10. april 2010 av Colargol
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #13 Skrevet 10. april 2010 Skjønner begge, og skjønner ingen av dere! 1. Hvorfor overnatte, når hun helt fint kan komme tidlig på morgenen å være med på å vekke barnet. Hvis dette er noe hun virkelig vil, uansett om det er forståelig for deg eller ikke, så la henne gjøre det... Sånne småbagateller som egentlig ikke betyr noe for din del er bare dumt å krangle om, og en femåring plukker fort opp slike ting. BARNET KOMMER FØRST HER, og ville det ikke vært koselig for veslegutten om både mor og far er der når han våkner på bursdagen, og han ser at selv om mamma og pappa har gått fra hverandre, så kommer de overens og ikke alt trenger å endre seg av den grunn?! 2. At mor da velger å ikke komme i bursdagen overhodet er helt uforståelig. Å la en slik liten uenighet mellom mor og far gjøre sitt til at hun ikke møter opp i sin egen sønns bursdag er HELT FEIL... Hvor gammel er hun??? 3. Jeg skjønner at dette ikke er enkelt for deg, da du egentlig vil være med denne kvinnen men pga livsønsker passer dere ikke sammen. Og det kan merkes at du er litt bitter, litt på "prinsipper" og dette kan bli en vond sirkel. Du må bare godta at slik har det blitt, hun har funnet seg en ny, og for barnets beste så må du lære deg å leve med det. Hadde du latt henne overnatte hvis hun ikke hadde funnet seg en ny mann, men bodde alene i eget hus? at hun har funnet seg en ny burde ikke påvirke dine avgjørelser i forhold til barnet ditt. Da har jeg sagt mitt, jeg håper at denne gutten får en fin bursdag med BÅDE mor og far, uten et mor og fars egne småproblemer skal ødelegge dagen HANS.
Gjest Sommerjenta* Skrevet 10. april 2010 #14 Skrevet 10. april 2010 Signerer siste anonym bruker her, og hiver i tillegg på at akkurat sånn som du beskriver problemet så virker det som at dere trasser litt begge to. Hun får ikke del i de godene (i.e. overnatte og være der når barnet våkner) fordi hun gikk fra deg. Også vil hun ikke komme i bursdagsselskapet i det hele tatt for å "straffe" deg. Håper virkelig dere greier å prate gjennom dette og løse det på en fornuftig måte sånn at minsten kan få en fin bursdag.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2010 #15 Skrevet 10. april 2010 Jeg forstår TS godt. Hvis jeg hadde en ex som har funnet en ny partner synes jeg det er rart om hun/han skal overnatte hos meg. Og hva med samboeren hennes; vil ikke han reagere på at hun ber om å få overnatte hos eksen ??? Jeg synes TS gjør alle en tjeneste ved å fortelle henne at det er ikke sånn det fungerer etter et samlivsbrudd. Det er veldig fint å være venner, men jeg synes grensa er overskredet når de skal overnatte sammen. Kansje det bare er jeg som er urimelig sjalu, men jeg hadde ikke akseptert at min samboer skal overnatte hos sin eks når han faktisk kan oppnå det han sier han vil (være tilstede når barnet våkner ...?) ved å dra dit tidlig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #16 Skrevet 10. april 2010 Heihei, Jeg tror det absolutte viktigste i saken er ungen. Hvordan tar man mest hensyn til ungen, hvordan gjør man bursdagen flottest for barnet. Er det hyggeligst for barnet at dere begge er der om morgenen? Er det hyggeligst for barnet at dere begge er der i feiringen? Er det hyggeligst for barnet at dagen går for seg uten sure blikk og uenigheter, og at alle koser seg? Glem det vonde i fortiden for EN dag, EN dag i året som er din sønns dag.
Miss Puddel Skrevet 10. april 2010 #17 Skrevet 10. april 2010 Heihei, Jeg tror det absolutte viktigste i saken er ungen. Hvordan tar man mest hensyn til ungen, hvordan gjør man bursdagen flottest for barnet. Er det hyggeligst for barnet at dere begge er der om morgenen? Er det hyggeligst for barnet at dere begge er der i feiringen? Er det hyggeligst for barnet at dagen går for seg uten sure blikk og uenigheter, og at alle koser seg? Glem det vonde i fortiden for EN dag, EN dag i året som er din sønns dag. Jeg må bare underskrive den her jeg. OK, så valgte hun en annen, men hun er fotsatt barnets mor. hvorfor ikke være den som viser seg stor her og lar henne få sove på sofaen eller gjesterommet? (og hvis du absolutt MÅ gjøre noe, så strø salt på salt på lakenet hennes, sørg for at det er skrekkelig varmt eller skrekkelig kaldt på soverommet hennes, hva som helst, men la henne da for pokker være over, det er hverken for deg eller henne, det er for ungen! (også kunne hun gjerne innse det samme, at selskapet er FOR UNGEN, og infinne seg, selvom hun ikke får overnatte...) OK, så valgte hun seg en annen livspartner enn deg, så dere blir ikke kjærester igjen, men dere vil for alltid være foreldre sammen.
Thomas Andrè Skrevet 10. april 2010 #18 Skrevet 10. april 2010 herregud så barnslige dere er, hvorfor kan hun ikke få sove på sofaen din?? Jeg skjønner virkelig ikke problemet
Fluffe Skrevet 10. april 2010 #19 Skrevet 10. april 2010 herregud så barnslige dere er, hvorfor kan hun ikke få sove på sofaen din?? Jeg skjønner virkelig ikke problemet signerer.
Jade Skrevet 11. april 2010 #20 Skrevet 11. april 2010 Enig med flere her; hun kan komme om morgenen, og så kan dere vekke barnet sammen, og holde selskapet sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå