I Grosny Skrevet 12. april 2010 #21 Skrevet 12. april 2010 Grosny. En mann skal ikke behøve å sette dama på plass. Å sette noen på plass er sånt man gjør med 5-åringer, og damer er da ikke barn, eller?? Det er mulig jeg tar feil, men jeg har vært gift og tror at jeg måtte skille meg fordi jeg ikke klarte å dressere dama mi til å oppføre seg ok. Jeg har hørt at hennes nye type fikk det til. Mange damer(og menn) har til tider en helt uakseptabel oppførsel. Jeg ser bare tre alternativer. Forbedring, akseptere å leve med det, eller brudd. Min x-kone valgte jeg å leve med litt for lenge, for deretter å bryte. Ny mann klarte å sette henne på plass , og hun ble bedre.
Hapzen Skrevet 12. april 2010 #22 Skrevet 12. april 2010 (endret) Det eneste jeg har å bidra med er egen erfaring: Du må bare bestemme deg en dag, jeg gjorde det, tok en kjangs.... Det var vondt, tøft, umodent gjort av meg siden han ikke var hjemme da jeg pakket tingene, men også så SINNSYKT verdt det. Bare én time etterpå kjente jeg at det var rett.... 3 uker senere begynte livet mitt igjen. Jeg var ferdig og kjente meg lettet! Jeg tror ikke du kommer til å angre på det, men det er alltid tøffest å ta det første steget! ps, men da jeg flyttet ut handlet jeg i sinne for noe han hadde gjort, det tror jeg hjalp litt. Endret 12. april 2010 av Hapzen
Gjest ts Skrevet 12. april 2010 #23 Skrevet 12. april 2010 Det eneste jeg har å bidra med er egen erfaring: Du må bare bestemme deg en dag, jeg gjorde det, tok en kjangs.... Det var vondt, tøft, umodent gjort av meg siden han ikke var hjemme da jeg pakket tingene, men også så SINNSYKT verdt det. Bare én time etterpå kjente jeg at det var rett.... 3 uker senere begynte livet mitt igjen. Jeg var ferdig og kjente meg lettet! Jeg tror ikke du kommer til å angre på det, men det er alltid tøffest å ta det første steget! ps, men da jeg flyttet ut handlet jeg i sinne for noe han hadde gjort, det tror jeg hjalp litt. Å bli skikkelig sint kunne nok har gitt meg et spark til å klare å avslutte. For da føler man at begret er rent over. Jeg vet ikke hvor mange ganger han har gjort det slutt med meg (han sa han ikke stolte helt på meg), sikkert 5-6 ganger. Sist han gjorde det (2 1/2 år siden) var jeg fast bestemt på å ikke krype for å få han tilbake (det har jeg gjort før, og nok mye derfor respekten er borte). Jeg var fast bestemt på at forholdet var over. Da var det han som kom krypende tilbake og jeg godtok og prøvde å få forholdet på føttene igjen. 1/2 år senere skjønte jeg det ikke var liv laga mere, men da og nå er det han som ber meg om å holde sammen for barna ihvertfall. Han er en snill og rolig mann som nok aldri vil være utro, flink i jobb men så tafatt når det kommer til forhold, følelser, ta sjanser.
I Grosny Skrevet 12. april 2010 #24 Skrevet 12. april 2010 Å bli skikkelig sint kunne nok har gitt meg et spark til å klare å avslutte. For da føler man at begret er rent over. Jeg vet ikke hvor mange ganger han har gjort det slutt med meg (han sa han ikke stolte helt på meg), sikkert 5-6 ganger. Sist han gjorde det (2 1/2 år siden) var jeg fast bestemt på å ikke krype for å få han tilbake (det har jeg gjort før, og nok mye derfor respekten er borte). Jeg var fast bestemt på at forholdet var over. Da var det han som kom krypende tilbake og jeg godtok og prøvde å få forholdet på føttene igjen. 1/2 år senere skjønte jeg det ikke var liv laga mere, men da og nå er det han som ber meg om å holde sammen for barna ihvertfall. Han er en snill og rolig mann som nok aldri vil være utro, flink i jobb men så tafatt når det kommer til forhold, følelser, ta sjanser. Nå forstår jeg hva dere sliter med. Sjalusibasert mistillit. Jeg har dessverre ikke noe lurt å si, fordi jeg selv ikke lyktes når jeg var i din situasjon.
Gjest ts Skrevet 12. april 2010 #25 Skrevet 12. april 2010 Det er mulig jeg tar feil, men jeg har vært gift og tror at jeg måtte skille meg fordi jeg ikke klarte å dressere dama mi til å oppføre seg ok. Jeg har hørt at hennes nye type fikk det til. Mange damer(og menn) har til tider en helt uakseptabel oppførsel. Jeg ser bare tre alternativer. Forbedring, akseptere å leve med det, eller brudd. Min x-kone valgte jeg å leve med litt for lenge, for deretter å bryte. Ny mann klarte å sette henne på plass , og hun ble bedre. Hvis du mener du må dressere dama di for å få henne som DU vil ha henne, da har du funnet feil dame vil jeg tro. Mennesker med dårlig selvbilde/selvtillit lar seg nok dressere fordi de mener de ikke er bra nok. Men er det noen som har problemer med ex sinnemestring så forstår jeg deg, da bør man vel søke hjelp utenom hjemmet.. Jeg er enig i det du sier om at dt er mange mennesker som har en uakseptabel oppførsel, da er det opp til hver enkelt om de vil håpe på forbedring, akseptere eller brudd. Enhver voksen har selv ansvar for egen oppførsel, jeg er ikke min manns mamma.. jeg har ikke ansvar for det foreldrene ikke klarte eller det genene har gitt han. Jeg kan oppfordre men ikke dressere..
I Grosny Skrevet 12. april 2010 #26 Skrevet 12. april 2010 Hvis du mener du må dressere dama di for å få henne som DU vil ha henne, da har du funnet feil dame vil jeg tro. Mennesker med dårlig selvbilde/selvtillit lar seg nok dressere fordi de mener de ikke er bra nok. Men er det noen som har problemer med ex sinnemestring så forstår jeg deg, da bør man vel søke hjelp utenom hjemmet.. Jeg er enig i det du sier om at dt er mange mennesker som har en uakseptabel oppførsel, da er det opp til hver enkelt om de vil håpe på forbedring, akseptere eller brudd. Enhver voksen har selv ansvar for egen oppførsel, jeg er ikke min manns mamma.. jeg har ikke ansvar for det foreldrene ikke klarte eller det genene har gitt han. Jeg kan oppfordre men ikke dressere.. Jeg unnlot å dressere min xkone, fordi jeg ikke hadde kompetansen, så nå er jeg lykkelig skilt, og sammen med ei dame som jeg stortrives med. Mannen din ligner ikke på min xkone, men han ligner på min x. Du ligner heller ikke på min xkone, og heller ikke på min x. Mannen din ligner på min x hvis sjalusibaset mistillitt er problemet. Å avlære han det tror jeg er en fryktelig vanskelig oppgave, han må iallfall ville det selv. Nå ser det ut som han har slitt med det så lenge at hans grunnløse sjalusigreier faktisk har dyrket fram en interesse for en fremmed mann hos deg. Det begynner å bli substans her. Det eneste jeg tror kan hjelpe mot sjalusi er trygghet og god kommunikasjon. De skadene han har påført din kjærlighet med å gå i brudd både titt og ofte, de er vonde å rette opp. Men dere kan kanskje klare det i løpet av ett par år med mye kjærlighet og god kommunikasjon. Han andre frieren din er i stand til å stoppe ett slikt prosjekt veldig fort, kanskje med ett eneste kyss. Jeg antar at du er nede i en bølgedal der du rett å slett er kronisk lei dumpeadferden til gubben din. Hvis du er som meg, så kan du komme deg opp igjen i løpet av ca. ett år.
I Grosny Skrevet 12. april 2010 #27 Skrevet 12. april 2010 Enhver voksen har selv ansvar for egen oppførsel, jeg er ikke min manns mamma.. jeg har ikke ansvar for det foreldrene ikke klarte eller det genene har gitt han. Jeg kan oppfordre men ikke dressere.. Hvem har ansvar? Han selv, som sannsynligvis ikke ser problemet, eller du, som har problemet? Egentlig er det barna deres sitt problem, hadde det ikke vært for de , så kunne du lett latt han seile sin egen sjø. Å si at han har ansvar for sine egne problemer er sant, men det er en sannhet som han neppe kan klare å ta tak i. Men du kan jo si at du kommer til å gå fra han snart, og at den avgjørelsen er 80 % sikker. Si at hvis han tar tak i problemene sine, så er det bare 70% sikkert at du går. Si at du vet hva han sliter med, og kan fortelle han om det hvis han ønsker å vite det. Denne informasjonen kan være så tøff, at han selv velger å ta seg på alvor, og bekjempe sine problemer.
Gjest ts Skrevet 12. april 2010 #28 Skrevet 12. april 2010 Hmm.. Hvor mye tid skal man bruke på å prøve å forandre/forbedre et annet menneske. Jeg har prøvd så mange ganger.., oppfordret, bedt, kommet med forslag, prøvd på nytt igjen. Jeg mener han selv må ta det meste av ansvaret for at gnisten er borte. Han mener det bare er å legge seg ned å ha sex og når jeg ikke vil så er det min skyld at sex'en mangler.., på en måte er det jo det..men. Jeg ønsket en framtid med han en gang, men ikke nå, slik forholdet har utviklet seg.
Gjest Blondie65 Skrevet 12. april 2010 #29 Skrevet 12. april 2010 Hmm.. Hvor mye tid skal man bruke på å prøve å forandre/forbedre et annet menneske. Jeg har prøvd så mange ganger.., oppfordret, bedt, kommet med forslag, prøvd på nytt igjen. Jeg mener han selv må ta det meste av ansvaret for at gnisten er borte. Han mener det bare er å legge seg ned å ha sex og når jeg ikke vil så er det min skyld at sex'en mangler.., på en måte er det jo det..men. Jeg ønsket en framtid med han en gang, men ikke nå, slik forholdet har utviklet seg. En sånn avtennende kommentar hadde ikke skapt noen gnister hos meg heller. Og nei, du kan ikke forandre noen - det må han ville selv.
Gjest ts Skrevet 12. april 2010 #30 Skrevet 12. april 2010 Jeg unnlot å dressere min xkone, fordi jeg ikke hadde kompetansen, så nå er jeg lykkelig skilt, og sammen med ei dame som jeg stortrives med. Mannen din ligner ikke på min xkone, men han ligner på min x. Du ligner heller ikke på min xkone, og heller ikke på min x. Mannen din ligner på min x hvis sjalusibaset mistillitt er problemet. Å avlære han det tror jeg er en fryktelig vanskelig oppgave, han må iallfall ville det selv. Nå ser det ut som han har slitt med det så lenge at hans grunnløse sjalusigreier faktisk har dyrket fram en interesse for en fremmed mann hos deg. Det begynner å bli substans her. Det eneste jeg tror kan hjelpe mot sjalusi er trygghet og god kommunikasjon. De skadene han har påført din kjærlighet med å gå i brudd både titt og ofte, de er vonde å rette opp. Men dere kan kanskje klare det i løpet av ett par år med mye kjærlighet og god kommunikasjon. Han andre frieren din er i stand til å stoppe ett slikt prosjekt veldig fort, kanskje med ett eneste kyss. Jeg antar at du er nede i en bølgedal der du rett å slett er kronisk lei dumpeadferden til gubben din. Hvis du er som meg, så kan du komme deg opp igjen i løpet av ca. ett år. Det er en dyp bølgedal og den har vart lenge.
Havbris Skrevet 13. april 2010 #31 Skrevet 13. april 2010 Mannen din er iallefall ganske naiv hvis han tror at knuter i et forhold løser seg bare dere er glad i hverandre. Å løse opp knuter krever en aktiv og bevisst innsats, gjerne med hjelp utenfra. Men mange kvier seg desverre for å oppsøke samlivskurs eller parterapi, fordi man er redd for å møte seg selv i døra. Jeg tror ikke dere får forholdet på bena igjen uten hjelp utenfra, og hvis han ikke vil det så velger han jo bort denne muligheten. Jeg synes det virker som du egentlig allerede har gitt opp TS og at det heller ikke lenger er noen vilje igjen, siden du har forsøkt så mange ganger uten noe positivt resultat. Man vet jo aldri 100% om det valget man gjør er riktig, men slik det høres ut som du har det nå - så har du kanskje ingen annen mulighet enn å gå. Det er ingenting som kan vokse i et forhold uten respekt og kjærlighet, det gror ikke opp roser i uttørket jord.
Gjest ts Skrevet 13. april 2010 #32 Skrevet 13. april 2010 Mannen din er iallefall ganske naiv hvis han tror at knuter i et forhold løser seg bare dere er glad i hverandre. Å løse opp knuter krever en aktiv og bevisst innsats, gjerne med hjelp utenfra. Men mange kvier seg desverre for å oppsøke samlivskurs eller parterapi, fordi man er redd for å møte seg selv i døra. Jeg tror ikke dere får forholdet på bena igjen uten hjelp utenfra, og hvis han ikke vil det så velger han jo bort denne muligheten. Jeg synes det virker som du egentlig allerede har gitt opp TS og at det heller ikke lenger er noen vilje igjen, siden du har forsøkt så mange ganger uten noe positivt resultat. Man vet jo aldri 100% om det valget man gjør er riktig, men slik det høres ut som du har det nå - så har du kanskje ingen annen mulighet enn å gå. Det er ingenting som kan vokse i et forhold uten respekt og kjærlighet, det gror ikke opp roser i uttørket jord. Innerst inne vet jeg jo dette du skriver, jeg er så redd for å angre fordi jeg er fortsatt glad i han. Han går ikke aktivt inn for å bedre situasjonen, men ønsker likevel vi skal holde sammen. Han ønsker ikke familieterapi, han liker rett og slett ikke prate om forholdet, følelser . Jeg vegrer meg for å ta opp ting vi sliter med, for nesten alltid kommer han i forsvarsposisjon, han føler seg angrepet av meg sannsynligvis. Han mener jeg analyserer ihjel forholdet, det er ikke mere å prate om, likevel mener han vi må gjøre noe for å komme videre, men han evner ikke å komme med løsninger. Lar det skure..
Havbris Skrevet 13. april 2010 #33 Skrevet 13. april 2010 Han vet at dere må foreta dere noe - men vil ikke gå i parterapi? Vet du hvorfor han har slik motstand på denne type hjelp? Fordommer - eller redsel for å måtte gå inn i en litt smertfull prosess?
Gjest ts Skrevet 13. april 2010 #34 Skrevet 13. april 2010 Han vet at dere må foreta dere noe - men vil ikke gå i parterapi? Vet du hvorfor han har slik motstand på denne type hjelp? Fordommer - eller redsel for å måtte gå inn i en litt smertfull prosess? Redsel for å gå inn i en smertefull prosess, ja og.. Det er nok måten han er blitt oppdratt på, og hans personlighet. Har lite empatiske egenskaper. Han er slik med ungene også, overfladiske forhold. Han er en litt macho-man-type.
Havbris Skrevet 13. april 2010 #35 Skrevet 13. april 2010 Ja, hvis han ikke vil snakke så vil han vel egentlig ikke gjøre noe med forholdet, bare la det skure og gå til det sprekker av seg selv. Men du kan jo ikke tvinge ham eller endre ham.
Babe901 Skrevet 13. april 2010 #36 Skrevet 13. april 2010 Du må rett og slett stå på ditt. Jeg har vært der jeg også. Jeg måtte bare ta meg skikkelig i nakken til slutt og komme meg vekk. Det var vanskelig, og vi var frem og tilbake en stund før det. Å når det først var slutt så var det kjempevanskelig. Men det ordner seg til slutt, du må bare være sterk og stå på ditt. Tenk på hva som er best for din egen del.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå