Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Hvor lenge har man gratis tannlege? Hørt så mye forskjellig. Googlet det for en stund siden, og slo meg til ro med at jeg hadde rett; t.o.m. året man fyller atten. Men så fikk jeg lapp om time i dag, og jeg er 19.
Gjest SmallTalk Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Det er gratisk tannlege ut det året man fyller 18. Nå som du har fylt 19 år, så må du betale. Her i fylket, så er det slik at man kun betaler 25% av regninga ut året man fyller 20, og etter dette så må man betale full pris. At du får innkalling til tannlegen er vel ikke så rart? Selv om du nå må betale, så slutter de ikke å sende ut innkallinger av den grunn. Ikke med mindre du ber om det selv, ihvertfall.
redchilli Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Gratis ut man er 18, betaler 25% av ordinær pris til man er 20. Det er sånn over hele landet ville benyttet meg av sjangsen om jeg var deg, for tannlege blir dyrt med årene ;D
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #4 Skrevet 9. april 2010 Og ut året man er 18 vil si kalenderår eller til 19. årsdagen? Så kan jeg spre riktig info til folk, for det trengs. Hørt de som mener det er gratis til 20, gratis om man går på videregående og ja.. Mye rart.
Pankreas Skrevet 9. april 2010 #6 Skrevet 9. april 2010 Hvor lenge har man gratis tannlege? Hørt så mye forskjellig. Googlet det for en stund siden, og slo meg til ro med at jeg hadde rett; t.o.m. året man fyller atten. Men så fikk jeg lapp om time i dag, og jeg er 19. Det er gratis ut det kalenderåret man fyller 18 år. Om det er lenge siden forrige time (om den var lenge før utgangen av året du ble 18), så kan det hende at den timen du har fått nå også er gratis, spesielt dersom dere ikke har snakket noe om at "dette er siste gratis-konsultasjon" osv. Det fikk jeg som 19-åring... Eventuelt må du betale 25 %, noe som også er en bra pris
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå