Gå til innhold

skal ned 6 kilo, sliter!


Rime

Anbefalte innlegg

Krom tror jeg du har null bruk for. Det jeg har lest om det, så "ok, det er ikke skadelig", men absolutt de fleste får dekket det lille krom behovet de har ved vanlig kost. Om man har diabetes osv. så kanskje, men ellers har det nok zero betydning for slankinga di.

6 kg på 30 dager. :dåne: Du klarer aldri verden å få kvaltitativ vektnedgang på det. Uaktuelt at 6 kg fett forsvinner og ikke noe muskelmasse. Trolig går du ned en mengde i ren veske - vann, litt fett og litt muskler..Å det meste spretter nok på igjen med en gang du begynner å spise normalt.

Prøv å finn en langvarig løsning i stedet. Kom deg ned i vekta di med mosjon og ok kost, og fortsett sånn/øke kaloriene litt så du ikke fortsetter å tape vekt.

På helga kan du jo spise godis og pizza osv. da...Å om det lissom ikke skal gå ann å gå ned i vekt mens man koser seg på helga, så er det ikke interessant for min del. Men nå skal jeg ned 2-3 kg på 3 måneder, så jeg har nok valgt en annen løsning enn deg.

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler jeg må oppklare noe; jeg skal ikke ned 6 kg på 30 dager! Men jeg følger et treningsprogram som lover å gjøre meg veltrent på 30 dager ;)

For å fortelle litt om kostholdet mitt:

frokostene denne uka: man:2 brødskiver med leverpostei, tirs: havregrøt, ons: 2 brødskiver, tors: havregrøt, fre: 2 knekkebrød med smøreost og paprika. Lunsj består stort sett av salat og enten brød eller knekkebrød, men i går spiste jeg kylling og ris. Til middag i går lagde jeg hjemmelaget pølselapskaus. Prøver å lage ordentlige middager da jeg har en sønn på 2 år. Kveldsmat består stort sett av brødskiver, og jeg er ofte skrubbsulten på kvelden. Er også veldig glad i fersk brød, og kan ofte ryke på opp til 4 skiver:( Vi har frukt på jobben, så man går og småspiser litt frukt og nøtter mellom måltidene. Spiser forresten også ofte egg til lunsj el. frokost :P

Jeg prøver å spise mindre måltider, men ikke alltid jeg klarer det :sjenert: Har spist litt godteri midt i uka frem til påske, men har greid å slutte med det nå. Var flink i går. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe godteri og se på tv, men greide å komme meg ut på tur i steden!! Gikk/jogget 4 km.

Er usikker på hva jeg skal spise etter trening. I går spiste jeg en frokostblanding med nøkkelhull på og en banan :rodme: Tar gjerne i mot kostholdsråd!

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må oppklare noe; jeg skal ikke ned 6 kg på 30 dager! Men jeg følger et treningsprogram som lover å gjøre meg veltrent på 30 dager ;)

For å fortelle litt om kostholdet mitt:

frokostene denne uka: man:2 brødskiver med leverpostei, tirs: havregrøt, ons: 2 brødskiver, tors: havregrøt, fre: 2 knekkebrød med smøreost og paprika. Lunsj består stort sett av salat og enten brød eller knekkebrød, men i går spiste jeg kylling og ris. Til middag i går lagde jeg hjemmelaget pølselapskaus. Prøver å lage ordentlige middager da jeg har en sønn på 2 år. Kveldsmat består stort sett av brødskiver, og jeg er ofte skrubbsulten på kvelden. Er også veldig glad i fersk brød, og kan ofte ryke på opp til 4 skiver:( Vi har frukt på jobben, så man går og småspiser litt frukt og nøtter mellom måltidene. Spiser forresten også ofte egg til lunsj el. frokost :P

Jeg prøver å spise mindre måltider, men ikke alltid jeg klarer det :sjenert: Har spist litt godteri midt i uka frem til påske, men har greid å slutte med det nå. Var flink i går. Hadde egentlig tenkt til å kjøpe godteri og se på tv, men greide å komme meg ut på tur i steden!! Gikk/jogget 4 km.

Er usikker på hva jeg skal spise etter trening. I går spiste jeg en frokostblanding med nøkkelhull på og en banan :rodme: Tar gjerne i mot kostholdsråd!

Oki. :jepp:

Viktigste er vel å styre unna godis og alkohol. Egentlig ikke vært så interessert i kalorier før i det siste. :fnise: Men når man da ser at i en pose potetgull er det nærmere 2000 kalorier - å da mer eller mindre bare usunne kalorier, :dåne: og 4 rader melkesjokoalde fort gir deg like mye kalorier som et middagsmåltid :dåne: så tror jeg nok helt greit dealen for å gå ned i vekt rett og slett er å ikke spise godis noe andre dager enn på helga.

Å den maten man spiser bør man prøve å ha minst mulig fett i. Står jo sånn kalorioversikt på alle matvarer. Et program en annen bruker her tipset meg om - "Mat på data" på matportalen.no

Kjekk side hvor du kan plotte inn det du skal spise for så å se hvordan innholdet av karbo,proteiner og fett er i det.

Mulig litt delte meninger om det, men jeg går i alle fall for produkter med minst mulig fett, flest mulig proteiner, og karbohydrater som helst har lav GI.

En annen ting jeg leste på :klø: mener det var iform.no, var at http://www.iform.no/pub/art.php?id=75 ja, du kan jo lese det selv. Spesielt det med, gang det med 4, 9 , 4 syns jeg var kjekt.

Mat rett etter trening og før trening kan du lese om her -

http://www.iform.no/pub/art.php?id=81

En får prøve å ikke bli for nazi da. :fnise:

Endret av kristian82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du spiser bra jeg! Variert, normal og næringrik mat. At du er meget sulten på kvelden kan være ett resultat av at du ikke inntar nok på dagen. Spiser du mat med mye fiber metter dette bedre, som grove kornprodukter, frukt og grønnsaker, proteiner metter også godt. Her kan du lese en artikkel om sunt kosthold, kanskje den vil være til hjelp;

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00006/IS-1259_6467a.pdf

Siden du ikke har som mål å gå ned mer enn 6 kilo, så vil jeg her komme med en dagsmeny for kvinner på 2000 kalorier,

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465

du kan fjerne ca 200-300 kalorier fra denne menyen, dette vil kunne gi deg en rolig nedgang, juster litt til du ser at vekten går nedover, men ha tålmodighet, rask nedgang er ikke noe optimalt om du vil at den skal være varig. Menyen er bare ment som en pekepinn på hvor mye mat/drikke 2000 kalorier er, du spiser og drikker som du selv ønsker. De dagene du trener kan du også spise litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du spiser bra jeg! Variert, normal og næringrik mat. At du er meget sulten på kvelden kan være ett resultat av at du ikke inntar nok på dagen. Spiser du mat med mye fiber metter dette bedre, som grove kornprodukter, frukt og grønnsaker, proteiner metter også godt. Her kan du lese en artikkel om sunt kosthold, kanskje den vil være til hjelp;

http://www.helsedirektoratet.no/vp/multimedia/archive/00006/IS-1259_6467a.pdf

Siden du ikke har som mål å gå ned mer enn 6 kilo, så vil jeg her komme med en dagsmeny for kvinner på 2000 kalorier,

http://www.melk.no/artikkel.aspx?mnu1id=9035&mnu2id=9037&mnu3id=9040&artid=10465

du kan fjerne ca 200-300 kalorier fra denne menyen, dette vil kunne gi deg en rolig nedgang, juster litt til du ser at vekten går nedover, men ha tålmodighet, rask nedgang er ikke noe optimalt om du vil at den skal være varig. Menyen er bare ment som en pekepinn på hvor mye mat/drikke 2000 kalorier er, du spiser og drikker som du selv ønsker. De dagene du trener kan du også spise litt mer.

:klem: Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så fornøyd nå. Følger linken jeg fikk av Lotte (melk sin kostholdsveileder). Og trener litt hver dag. Enten går jeg tur, jogger, går på aerobic eller følger min fantastiske trenings-DVD :) Må gjøre en av de tingene hver dag. Er veldig motivert (og støl), og gleder meg til resultater!

PS. Takk Kristian for fine linker til mat før og etter trening!!

Endret av Rime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 rader melkesjokoalde fort gir deg like mye kalorier som et middagsmåltid :dåne:

WHAAAAAAAT???!!!!!!!!!!!!!!! :sjokkert:

Er det rart man føler seg pløsete etter helga, sier jeg bare... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. Takk Kristian for fine linker til mat før og etter trening!!

Bare hyggelig. :nigo: Lykke til :tommelopp:

WHAAAAAAAT???!!!!!!!!!!!!!!! :sjokkert:

Er det rart man føler seg pløsete etter helga, sier jeg bare... :flau:

Jeg vet :dåne: Man må i alle fall bare holde seg til det i helga - om man ikke er supermye i aktivitetet og har en superb forbrenning, eveutuelt gir faen hehe. Deprimerende greier. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. :nigo: Lykke til :tommelopp:

Jeg vet :dåne: Man må i alle fall bare holde seg til det i helga - om man ikke er supermye i aktivitetet og har en superb forbrenning, eveutuelt gir faen hehe. Deprimerende greier. :dåne:

Vurderer å begynne å blodtrene. Vi snakker timesvis med aerobic hver dag, så kan jeg spise og trå i trynet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å begynne å blodtrene. Vi snakker timesvis med aerobic hver dag, så kan jeg spise og trå i trynet :ler:

Jeg vet. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. :nigo: Lykke til :tommelopp:

Jeg vet :dåne: Man må i alle fall bare holde seg til det i helga - om man ikke er supermye i aktivitetet og har en superb forbrenning, eveutuelt gir faen hehe. Deprimerende greier. :dåne:

Har absolutt ikke noen høy forbrenning å skryte av, dessverre...her er det blodslit for å holde seg noen lunde slank.... :kjefte:

Hvorfor er det ikke sånn: - åååå, nå er endelig helga her! Gleder meg til å spise en ekstra bit med KÅLROT!!! ;)

Men nei. Fett, sukker og hyperraske karbohydrater er det man vil ha... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har absolutt ikke noen høy forbrenning å skryte av, dessverre...her er det blodslit for å holde seg noen lunde slank.... :kjefte:

Hvorfor er det ikke sånn: - åååå, nå er endelig helga her! Gleder meg til å spise en ekstra bit med KÅLROT!!! ;)

Men nei. Fett, sukker og hyperraske karbohydrater er det man vil ha... :frustrert:

:skratte: kjenner meg igjen i den.

Det er seriøst nesten ikke en eneste ting som er sunt som jeg "jippi, nå skal jeg spise ditt og datt". Det jeg :danser: på bordet i glede av å spise, er bare sånn usunn drit. :ler: Skulle klart vært sånn som du sier, at man knasket i vei på gulerøtter og drakk vann i lykkerus, men her er det heller cola og potetgull og sjokolade som frister og da såklart som dessert til en stor pizza (ops, det var 5800 kalorier på 2 timer det ). :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så fornøyd nå. Følger linken jeg fikk av Lotte (melk sin kostholdsveileder). Og trener litt hver dag. Enten går jeg tur, jogger, går på aerobic eller følger min fantastiske trenings-DVD :) Må gjøre en av de tingene hver dag. Er veldig motivert (og støl), og gleder meg til resultater!

PS. Takk Kristian for fine linker til mat før og etter trening!!

Kjempebra av deg, med denne positive innstillingen du har i kombinasjon med motivasjonen, rett kosthold og all treningen/aktiviteten (som resulterer i den herlige stølheten din :gjeiper:) så går dette din vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...