Gjest AnonymBruker Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Begynte på Cerazette for 3 mnd sider og har masse små blødninger innimellom, og har skjønt at det er normalt. Men under sex begynner jeg plutselig å blø.... er det også vanlig? OG en ting til, hvis jeg er litt treg med å ta pillen, eller noe annet skjer og jeg blir gravid. Da merker jeg jo ikke noe siden jeg blør nå og da, og egentlig ikke skal ha mensen av pillene.... Syns det er skummelt for vil ikke ha barn enda..... noen tips til hvordan jeg kan merke om jeg bli gravid?
tuji Skrevet 10. april 2010 #2 Skrevet 10. april 2010 Jeg har også gått på Cerazette og hatt samme problemer som deg. Er det en grunn til at du ikke bytter pille? Jeg har nå byttet til en annen, og ble kvitt de plagsomme småblødningene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #3 Skrevet 10. april 2010 Prøvde å spørre fastlegen om å bytte, men hun sa nei. Brukte sikkert ti timer hos fastlegen på å få kranglet meg til p-piller... hun ville ikke gi meg, fordi jeg er adoptert så vet ikke noe om familiens sykdomshistorie og slikt. Men min helse er fin. Derfor endte jeg til slutt pp med Cerazette. Finnes det andre piller som ikke øker risiko for blodpropp/brystkreft osv? Vet noen om det finnes en gjenbruks graviditetstest?
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Hei, Bruker de samme pillene og hadde de samme plagene i starten. Det blir mindre og mindre av det og tilslutt helt borte. Noen mister også mensen helt av disse pillene, det er ikke farlig.
Gjest Emera Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Finnes det andre piller som ikke øker risiko for blodpropp/brystkreft osv? Det må i så fall være minipillen Conludag. Den inneholder helller ikke østrogen. Men den er ikke like sikker som Cerazette, og må tas til omtrent samme tidspunkt hver dag, man har kun 3 timers slingringsmonn.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. april 2010 #6 Skrevet 11. april 2010 Okey, men ingen som vet noe om en flergangsbruk graviditetstest? Siden disse pillene bare er 89 prosent sikre og hvis jeg ikke har mensen skjø nner jeg ikke hvordsan jeg kan finne ut om jeg er gravid..
Lissi Skrevet 11. april 2010 #7 Skrevet 11. april 2010 Okey, men ingen som vet noe om en flergangsbruk graviditetstest? Siden disse pillene bare er 89 prosent sikre og hvis jeg ikke har mensen skjø nner jeg ikke hvordsan jeg kan finne ut om jeg er gravid.. De er like sikre som andre piller. Gått på disse i mange år uten både mensen og aldri blitt gravid på dem.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2010 #8 Skrevet 11. april 2010 Du kjøper graviditetstester, og tester deg hver 2 uke.
Lissi Skrevet 11. april 2010 #9 Skrevet 11. april 2010 Begynte på Cerazette for 3 mnd sider og har masse små blødninger innimellom, og har skjønt at det er normalt. Men under sex begynner jeg plutselig å blø.... er det også vanlig? OG en ting til, hvis jeg er litt treg med å ta pillen, eller noe annet skjer og jeg blir gravid. Da merker jeg jo ikke noe siden jeg blør nå og da, og egentlig ikke skal ha mensen av pillene.... Syns det er skummelt for vil ikke ha barn enda..... noen tips til hvordan jeg kan merke om jeg bli gravid? Blødningene går ofte bort. Jeg hadde det de 3 første mnd, nå har jeg ikke hatt blødning på et år. Du kan også ta denne pillen innen 36 timers fristen, som andre piller. Så da er disse like trygg som andre. Det er litt rart i begynnelsen å ikke ha mensen men du blir ikke gravid uten videre om du tar de hver dag. I såfall vil du kanskje merke symptomene om du skulle bli gravid.
Butterball Skrevet 11. april 2010 #10 Skrevet 11. april 2010 Du kjøper graviditetstester, og tester deg hver 2 uke. Hver 2. uke er vel litt overkill eller? Da jeg gikk på cerazette testet jeg hver 4-5-6. uke, just in case. Handle på billige-tester.no, så blir det ikke så dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå