Gå til innhold

16 år-ingen bryster

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 16 år som ennå ikke har fått bryster. Jeg har seriøst ingenting, er helt flat som en liten unge. Jeg er ganske tynn og det har sikkert litt med det å gjøre, men jeg burde vel hatt litt bryster iallefall, eller hva? Jeg har hatt mensen i over et år og har hår alle andre steder. Blir veldig fortvilet av dette og ungår frk. dusjing.

Noen på min alder som er i samme situasjon, eller har vært?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i din situasjon. Husker jeg satt å gråt mine modige tårer til min mor for at jeg ikke hadde pupper.

Men, den dag i dag har jeg D-Cuper. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Bryster er helt individuelt. Det finnes flere enn du tror som er flatbrystet. Du får se når du blir 20, da kan du kanskje vurdere om du burde legge på deg også.

Jeg gikk fra b som 16 åring til d som 20 åring forsåvidt.

Skrevet

Bryster er helt individuelt. Det finnes flere enn du tror som er flatbrystet. Du får se når du blir 20, da kan du kanskje vurdere om du burde legge på deg også.

Jeg gikk fra b som 16 åring til d som 20 åring forsåvidt.

Nå er det stor forskjell på å være en B-cup og å være helt flat.

Uansett, TS mye kan skje på bare få år. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, selv om jeg skjønner at det er vanskelig. Men det er ingenting annet du kan gjøre nå uansett.

Skrevet

Jeg var som deg. Har ikke de største nå heller, en 70/75c, men er mer enn fornøyd med det. Jeg fikk også mensen sent som sekstenåring, pupper etter fylte tyve. Vent å se og smør deg med tålmodighet :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nå er det stor forskjell på å være en B-cup og å være helt flat.

Ikke cupen som var poenget mitt, men at jeg steg to cuper.

Gjest Linda, snart 18
Skrevet

Jeg var akkurat i din situasjon i fjor, skikelig teit... Klarte å få meg en brystopersjon når jeg var 17, nå er jeg kjempefornøyd! Anbefaler det på det sterkeste! Ikke hør på alle som snakker negativt om silikon, de vet som regel ikke hva de snakker om.

Kjør på, du lever bare en gang!

Linda, snart 18

Gjest Airi Chikako
Skrevet

IKKE vurder silikon så tidlig, du vet ennå ikke hvordan puppene dine utvikler seg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er absolutt ikke i mot sillikon, kan være at jeg tar det i framtiden hvis jeg ikke får større pupper, men tror jeg venter som de andre sier...

Skrevet

Kanskje du kan høre med fastlegen din om hun/han tror det hjelper å prøve med p-piller? Er alltid greit å sjekke om alt er i orden mtp hormonbalanse o.l. Har selv en veninne som ble satt på p-piller m mye østrogen da hun hadde litt lite av det selv :)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg var 16 år. Var skikkelig fortvilet, prøvde å legge på meg for å få litt pupper, men greide det ikke... Men puppene kom, sent men godt! Som 16-åring kan mye fortsatt skje med kroppen din. Vil på det sterkeste advare deg mot å begynne å tukle med den nå. Men for all del, dersom puppene ikke kommer i voksen alder, kan silikon være en løsning. (Silikon er ikke alltid problemfritt det heller, altså! Jeg snakker av erfaring - tok silikon for å "fylle i" etter flere barnefødsler, men har fjerna de igjen pga store komplikasjoner...) Jeg vil anbefale deg å ha litt is i magen og vente noen år til. Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan høre med fastlegen din om hun/han tror det hjelper å prøve med p-piller? Er alltid greit å sjekke om alt er i orden mtp hormonbalanse o.l. Har selv en veninne som ble satt på p-piller m mye østrogen da hun hadde litt lite av det selv :)

Hjelper p-piller? Kanskje jeg skal prøve det :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan høre med fastlegen din om hun/han tror det hjelper å prøve med p-piller?)

Det er da ikke noe poeng når man bare er 16 år. Det er helt normalt å ikke ha noe særlig pupper enda. Mange som ikke får pupper før de er nærmere 20, selv begynte jeg å få pupper da jeg var 18-19 år, og var ikke ferdig utvokst før jeg var nærmere 25. Men det ble jo en grei størrelse på dem likevel.

P-piller vil vel også bare hjelpe på puppene dersom man faktisk mangler østrogen, og det å være flat når man er 16 er ikke ett symptom på det, siden det er helt normalt.

Skrevet

"Flate pupper" er også bryster, så du har helt sikkert noen slike, ts. Det er ikke meningen at alle skal ha Pamelas størrelser. Dessuten, reelt sett så har du bruk for slikt til å amme unger, og det skal du kanskje ikke ha riktig ennå?

Hvordan en føler seg; det sitter i hodet. Det går fint an å leve et nydelig liv på alle vis, uten alt det mange tror at de må ha for å være vellykkede og...dette underlige ordet som alle bruker hele tiden: "sexy"... Det å føle seg attraktiv sitter også i hodet. Anbefaler deg å snakke med en rådgiver/helsesøster/lege av noe slag, men ikke om å få implantater eller annet unaturlig som skal tilføres kroppen.

Snakk om å godta kroppen og deg selv som DU er skapt. :)

ALT sitter mellom ørene dine, min venn. :dagens-rose:

Skrevet

Dessuten, reelt sett så har du bruk for slikt til å amme unger, og det skal du kanskje ikke ha riktig ennå?

Størrelsen på brystene har ingenting å si for evnen til å amme, ei heller hvor mye melk man har.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner akkurat åssen du har det ts! Jeg var selv helt flat da jeg var 16. Jeg var like flat da jeg ble 18. Var så utrolig lei mine flate pupper så jeg tok silikon. Angrer ikke et sekund på den avgjørelsen :) Er kjempe fornøyd.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i akkurat samme situasjon som deg når jeg var 16. Husker det var sikkerlig kjipt å gå i 10.klasse uten noen form for pupper. Men de to neste årene kom de for fullt, gikk fra 70a til 70d. I dag er jeg 23år og bruker 75e/f, men har riktig nok lagt på meg noen kilo fra jeg var 18år. Silikon burde du absolutt ikke tenke på, i allefall ikke før du nærmer deg 20år. Hvis mammaen din, tantene dine(ikke inngifta), mormor og farmor har pupper, så tror jeg du kan ta det helt med ro, puppene kommer :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...