Morea Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 Måtte skifte til Cerazette etter å ha brukt Yasmin. (Hadde en pause mellom de, kan ikke bruke Yasmin pga blopropprisk i familien). Det er sikkert 100 ulike tråder om Cerazette, men alles situasjon er jo litt forskjellig.Kan nevne at jeg kunne få mellomblødninger av Yasmin også...men langt mindre og sjeldnere Jeg er nå ferdig med mitt andre brett. Kort sagt har jeg hatt enten blødninger eller småblødninger konstant siden jeg begynte. De "vanlige" blødningene varer også mye lenger enn de gjorde før. Har også fått mer menssmerter enn jeg hadde før. Så skal jeg holde ut et brett til (og den stakkars kjæresten min også forsåvidt..) og se om de funker, eller bør jeg flushe de ned i toaletten??
Gjest ooni Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Jeg har nå gått på cerazette i over ett år og jeg sliter enda med lange mellomblødninger og mensensmerter. Selvom jeg aldri hadde smerter før. Dette begynte ca et halvt år etter at jeg begynte med de. Alt var egentlig fryd og gammen i begynnelsen og hadde verken mensen eller noe tegn til mellomblødninger i 6 måneder. Så jeg kommer nok til å slutte ganske snart. Hvis jeg hadde vært i din situasjon ville jeg nok gått på et brett til, siden kroppen bruker litt tid på å venne seg til pillene. Og hvis det ikke hadde gitt seg etter det brettet hadde jeg nok fått en resept på noe annet. Det skal også nevnes at jeg har fått mye kviser av de og.
Morea Skrevet 9. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2010 Takk for svar! Føler definitivt at det tredje brettet blir mitt siste hvis dette ikke endrer seg. Usikker på om jeg skal ta pilla i morgen faktisk. Men hvis de skulle funke...er ikke kult å bruke kondom når man er i et langvarig forhold. Synes jeg har fått mer uren hud av dem også, men det er kanskje vinteren...
Gjest Nuppa_ Skrevet 10. april 2010 #4 Skrevet 10. april 2010 Jeg blødde uten stopp i 4 mnd. Da var det på tide å bytte merke syns jeg. Veldig vanlig bivirkning av Cerazette tror jeg.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 10. april 2010 #5 Skrevet 10. april 2010 Det tar ca 3 mnd for at ting skal "stabilisere" seg etter man har begynt på p-piller (eller annen prevansjon). Så man bør vel helst holde ut tre brett minst. De funker jo selv om man blør da, det er bare jævlig kjipt med den blødningen. Eg har sjøl gått på loette28 i ca 6 mnd. Blødde (eller hadde litt rødbrun utflod) i ca 5-6 uker i strekk når eg fikk mensen på første brettet. Forferdelig irriterende. Men vi lot oss ikkje stoppe av det da Det gav seg heldigvis etter de ukene og nå kommer mensen til vanlig tid men varer bare 2-3 dager (eineste positive egentlig). Etter det fikk eg "kviser" i panna og noe lignende rundt munnen (kan vel egentlig ikkje kalle det kviser, meir ujevn hud som ser stygt ut), som ikkje forsvinner. Så kjekt. Så eg skal bytte til plaster istedefor tenkte eg (men da er det vel typisk at eg reagerer på limet på de eller no) for eg gidder ikkje ha styggere hud pga de hersens pillene. Om det ikkje gir seg etter 3-4 brettet så får du bytte, enten merket eller til et annet prev. middel. Men du bør uansett være forbredt på at du kan få like irriterende blødninger om du begynner på noe nytt igjen da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå