Gjest smoothie22 Skrevet 9. april 2010 #1 Skrevet 9. april 2010 heisann er sykemeldt pga mange rare plager.. har stiv rygg, og nå stive skuldre og det virker som om dette går opp i nakken også nå. er veldig lyssky, kjenner øret på den ene siden virker litt ''tett'', jeg får hodepine lett som bare det, og veldig hard migrene oftere enn før. jeg er konstant trett, ofte kvalm og svimmel. føler ikke jeg får nok oksygen ofte, og nakken kjennes utrolig varm ut, noe som går opp i hodet også.. jeg sliter med andre ord. kan dette være nerver i klem? og hva kan jeg gjøre, hvem kan hjelpe meg? bare hatt det i 1 mnd ca, men ryggen stivnet på min nye jobb.. for 2 mnd siden, og min siste dag der er 27 april. jeg får jobbe 50% etter endt sykemelding i neste uke, håper at det hjelper på at jeg skal komme meg. jeg vil ikke ha det sånn, og 1 juni begynner jeg i ny jobb i helsesektoren, så jeg har hele mai på meg.. men jeg må få dette bort, jeg bare må! aksepterer ikke og ha det sånn.. så, hvem kan jeg gå til når nakken er stiv, og jeg mistenker nerver i klem? =)
maddicken Skrevet 9. april 2010 #2 Skrevet 9. april 2010 Jeg synes du bør gå til fastlegen din, slik at h*n kan undersøke deg i forhold til behov av videre utredning av nevrolog, evt behov for CT/MR undersøkelse osv. Dersom fastlegen mener du "kun" har behov for behandling hos kiropraktor/fysioterapeut/manuell terapeut kan h*n henvise deg dit også.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2010 #3 Skrevet 9. april 2010 Som første svar sier er det fastlegen din som må sende deg videre til undersøkelser. Kan bli helt feil om du forsøker sette igang med noe selv, det kan bare skade det mer. Jeg har lignende plager som deg med rygg, nakke, hode og de andre symtomene. Vet jeg har en gammel strekkskade i nakken som ble feilbehandlet av en fysioterapaut for 10 år siden. Ble værre ikke bedre av det. Nå går jeg hos kiropraktor for ryggplagene, men før jeg gikk dit har jeg vært til MR for hele ryggen for å se om det er noe annet som kiropraktoren ikke kan hjelpe med. Spurte kiropraktoren min om plagene i nakke og hodet også om han kunne se på det også samtidig, men det ville han ikke gjøre før jeg hadde vært til grundige undersøkelser og hadde nye MR bilder. Jeg ble engentlig veldig glad for at han sa det, for det viser at de er seriøse og behandler ikke uten å være sikker på hva de behandler slik som fysioterapauten jeg var hos 10 år tidligere. Men da jeg fortalte om hvilke plager jeg har mente han at mye av dette helt sikkert kom fra nakken. Bla. migrene, svimmelhet, uvelhet mm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå