Gå til innhold

Hvilken bil skal jeg velge?

Sissan

Anbefalte innlegg

Skal ha ny bil.

Har hatt Peugeot 307, Ford Focus, VW Polo og har nå en golf. Den eneste jeg kunne tenke meg å kjøpe igjen er en Peugeot.

Men så lurte jeg på om jeg kunne få noen tips på tøffe biler i denne klassen? Kjenner ikke alle merkene og vet ikke hvor jeg skal begynne å se. Mannen ser på Fiat 500, men er ikke den veldig liten?

Tar i mot alle tips. Det er en enmannsbil som må ha plass til barn i storbarnsete i blant. Kjører ganske mye - men på fine veier.

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

500 er relativt liten ja. Dersom du er ute etter nybil ville jeg kikket litt på Citroën DS3. Dersom den er stor nok er det kanskje en av de stiligste bilene der ute. Ellers kan C4 i 3-dørs versjon også være riktig stilig, og den er ikke nødvendigvis så dyr da den har vært på markedet i en del år, slik at det er mange bruktbiler å velge i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ny bil.

Har hatt Peugeot 307, Ford Focus, VW Polo og har nå en golf. Den eneste jeg kunne tenke meg å kjøpe igjen er en Peugeot.

Men så lurte jeg på om jeg kunne få noen tips på tøffe biler i denne klassen? Kjenner ikke alle merkene og vet ikke hvor jeg skal begynne å se. Mannen ser på Fiat 500, men er ikke den veldig liten?

Scirocco! Den tøffe broren til Golf :)

http://www.volkswagen.no/no/no/Modeller/scirocco.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha ny bil.

Tar i mot alle tips. Det er en enmannsbil som må ha plass til barn i storbarnsete i blant. Kjører ganske mye - men på fine veier.

Anyone?

Jeg hadde ventet til i sommer. Da kommer denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke A1 som kun er en dyr Polo, i bunn og grunn? Mener å huske noe om det i avisene tidligere i vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke A1 som kun er en dyr Polo, i bunn og grunn? Mener å huske noe om det i avisene tidligere i vinter...

Mulig den har mye til felles med Polo, men den er jo MYE kulere. Design koster penger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, når det er sagt så er faktisk nye Polo også ganske tøff, men utrolig mye mindre enn Golfen hun har i dag, så verken A1 eller Polo er vel aktuelt tipper jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

TS, jeg elsker Peugeot 308. Vanvittig komfortabel og fin å se på. Bmw-1 er også utrolig god å kjøre, og ser flott ut. Jeg likte den ikke da jeg så på bilder, men etter å ha prøvekjørt den var jeg helt solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Dersom du er ute etter nybil ville jeg kikket litt på Citroën DS3."

Citroen er jo kjent for å være en veldig dårlig bil da....

Tenkte også kjøpe toyota eller peugeot..Er det mye feil på disse peugeotene? De det står "GTI" bak skal vist være stylet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citroën VAR dårlige biler, idag deler de teknologi med mange andre biler, blant annet Peugeot og Ford. PSA er de som ligger bak den 1,6 dieselen som står i ekstremt veldig mange biler, som f.eks. Volvo V50, S40, C30, V70, Ford Focus, en rekke andre Forder, Peugeot 407 og sikker en hel dunge andre biler. Gamle rykter når det gjelder bilindustrien er bare tull å høre på idag med tanke på hvor utrolig mye samarbeid det er i bransjen.

http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_Peugeot_Citroën

Toyota er sikkert en grei bil, men Toyota og "tøffere" nevnes ikke i samme setning. Toyota er kjedelige biler som ikke skiller seg ut på noen spesiell måte, og ikke er de spesielt feilfrie lengre heller. Avensis er f.eks. produsert i England. De fleste har vel også hørt historien om en Toyotamodell, husker ikke om det var Corolla eller Avensis, som hadde store problemer med en motorfeil. Hva gjorde Toyota? Kalte de inn bilene slik som alle andre bilprodusenter ville gjort? Nei, de skiftet heller motor på neste service, uten at kunden fikk vite noe som helst. Toyota har mistet utrolig mye av sitt gode rykte, iallefall hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er uaktuelt, men takk for tipset ;).

Hvorfor? Fordi de er dyre, ikke ser noe kulere ut en VW (syns jeg), og jeg skjønner bare ikke greia. Tror nok også A1 er en for liten bil, som Polo er det, og som jeg antar Fiat 500 er - uten at jeg har sett den enda. Innbiller meg at den ser litt ut som Minimorris, som også er en for liten bil på en dame som måler over 180 på strømpelesten.

Sciroccoen var kul - den skal jeg se på, thanx.

Og så skal jeg prøve en Peugeot 308. Noen som vet om 208en er mye mindre? Dette er en en-kvinnesbil. Den må ha plass til en stor sjåfør og småkjøring med bilsete og 7-åring, men trenger ikke bagasjeplass eller noe - utover til handleposene. Vil gjerne ha så lite som mulig, men polo-størrelse er for lite - da må jeg ha nyrebelte på litt landeveier - det er testet.

Skal også titte på Citroen, men jeg har litt vonde barndomsminner til den, så jeg er usikker på om jeg noen gang kan ha noe slikt. For meg er citroen lik spying (fjæringen i de gamle paddene kombinert med overaktiv bestefar bak rattet ble for mye hver gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ta deg iallefall en prøvetur med Citroënen. Mye har skjedd. Padda var noe for seg selv, og den står på listen over bilene jeg har ekstremt veldig lyst til å eie i løpet av livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Padde er vel en av flere biler jeg ALDRI skal eie i mitt liv :ler: - stusser litt nå om jeg skal se på noe i det hele tatt om rådet kommer fra en så stor fan ;). Neida, den så fin ut.

Jeg digget Alfa Romeo 156 husker jeg. Syns den var sååååååå fin. Men jeg vet ikke - syns de har fått noe Rover-aktig over seg nå, og er litt for kompakte i frontpartiet. Men det er klart - en liten 256HK hadde ikke vært å forakte, hehe. Blir mange bøter da - og det er vel en dyr bil fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg ikke, jeg er ingen stor Citroën-fan. Det er bare at padda, altså DSen, hadde så utrolig mye fin teknikk som er utrolig imponerende mtp. når den ble lansert.

Jeg personlig er mer en Jaguar/Mercedes-mann...

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal se litt nærmere på hondaen også. KJenner ikke til honda i det hele tatt, vet ikke hvorfor, har bare ikke vært innom dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Skal se litt nærmere på hondaen også. KJenner ikke til honda i det hele tatt, vet ikke hvorfor, har bare ikke vært innom dem...

Jeg synes den nye har veldig tøft design, og stilig inni også. Hadde Honda Civic for mange, mange år siden, og den gikk som ei kule. Kan ikke huske at vi noensinne hadde noen problemer med den. Dessverre måtte vi gå over til noe større, men jeg kunne godt tenkt meg en slik hvis jeg skulle hatt en liten bil.

En ikke helt ny artikkel, men..:

http://www.dinside.no/302515/test-honda-civic-nytt-annerledes-og-vellykket

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så skal jeg prøve en Peugeot 308. Noen som vet om 208en er mye mindre?

Antar du mener 207. Ja den er en del mindre enn 308, og 308 er en mye mer komfortabel bil (hvis det er det man er ute etter). Jeg hadde utvilsomt gått for 308, den er fantastisk å kjøre.

Har prøvekjørt Honda 2 ganger. Lot meg irritere av det digitale speedometeret, og bilen generellt ga meg ingenting verken når det gjaldt komfort eller "gla'følelse". Men det er nå meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...