Gå til innhold

Har lyst på dyr


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Både jeg og samboeren min er veldig glad i dyr og skulle gjerne hatt huset fullt av dem. Men så bor vi et sted uten stort nettverk rundt oss, så vi ville slitt veldig hver gang vi skulle reist bort. I tillegg har en av oss snev av allergi, så vi vil ikke ta sjansen på å ha et dyr på heltid før vi vet hvordan det blir med allergien. Derfor blir det ingen dyr på oss med det første. :(

Men så prøver vi å tenke ut en reserveløsning for å kunne få gleden av å ha kontakt med dyr uten å eie dyret selv.

Vi tenker litt på å prøve å komme i kontakt med noen her vi bor som har en hund de trenger å få passet iblant, og som vi kan låne til å gå turer med. Eller noen som har ei katt som trenger pass når eieren drar på ferie osv.

Et annet alternativ vi har tenkt på er å ta kontakt med den lokale omplasseringen for dyr og tilby oss å være krisehjem for katter og hunder som trenger et sted å bo mens de venter på en varig ordning.

Er det noen her som har erfaring med noe av dette? Hva ville du valgt om du var i vår situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silvermist

Hvor bor dere?

Mine foreldre driver oppdrett av hund, de har tidvis behov for pass av en hund eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at Dyrebeskyttelsen trenger forsterhjem i tide og utide. Så vidt jeg har skjønt, dekker de alle kostnadene så lenge dere har dyret. Det er en flott måte å hjelpe dyr som ikke har hatt noen godt start på livet, til å få det livet de fortjener. Samtidig er dyrebeskyttelsen en seriøs organisasjon, så dersom det ikke skulle gå grunnet allergi eller noe, finner de sikkert et nytt forsterhjem til dyrene, mens de venter på et permanenet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Jeg tror at Dyrebeskyttelsen trenger forsterhjem i tide og utide. Så vidt jeg har skjønt, dekker de alle kostnadene så lenge dere har dyret. Det er en flott måte å hjelpe dyr som ikke har hatt noen godt start på livet, til å få det livet de fortjener. Samtidig er dyrebeskyttelsen en seriøs organisasjon, så dersom det ikke skulle gå grunnet allergi eller noe, finner de sikkert et nytt forsterhjem til dyrene, mens de venter på et permanenet hjem.

Jepps hør med den lokale dyrebeskyttelsen. Det var slik jeg endte opp som fosterhjem for den katten, som etterhvert fikk verdens beste hjem hos Green Lady :yvonne: Og jeg fikk alt av utstyr og mat fra Dyrebeskyttelsen så det kostet meg ingen ting (eller vel skulle ikke, men jeg måtte jo kjøpe noen flere leker og litt mer boksmat å sånt fordi jeg ville selv)

Ellers er det alltid mange som trenger hjelp til sin hund. De annonserer gjerne privat på Dyrenett eller finn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Må si du har fått mye bra forslag her :) Men en ting som ikke har vært nevnt er frivillighets sentralen. De kan også formidle folk som vil ta seg av andres dyr, hjelpe til, lufte osv.

Så flott å gjøre noe sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...